در سال جاري؛

مراکز تفريحي و گردشگري، رفاهي منطقه 4 توسعه مي يابد

شهردار منطقه 4 گفت: به منظور رفاه حال شهروندان کلانشهر تهران، به ويژه گردشگران 1000 هکتار از جنگل هاي بکر شمال شرق تهران در اراضي تلو آماده سازي و در اختيار عموم قرار گرفت.

حسن کريميان در گفتگو با خبرنگار اجتماعي باشگاه خبرنگاران، ضمن بيان اين مطلب افزود: در راستاي توسعه مراکز تفريحي، گردشگري و رفاهي کلانشهر تهران و ايجاد بستر لازم براي استفاده بهينه عمومي شهروندان از فضاهاي بکر و جلوگيري از تصاحب اين زمين ها توسط زمين خواران، اراضي 1000 هکتاري در جنگل تلو افتتاح و در اختيار شهروندان قرار گرفت.
شهردار منطقه 4، با بيان اينکه منطقه 4 تهران داراي پتانسيل هاي بالايي در حوزه تفريحي و گردشگري است، ادامه داد: اين منطقه با مساحتي در حدود 100 کيلومتر مربع و حريم و 60 کيلومتر مربع در درون، اين فرصت را فراهم مي کند تا بتوان اقدامات زيرساختي را در حوزه تفريحي و گردشگري در بزرگترين منطقه تهران گسترش داد.
کريميان بهره برداري از فاز نخست باغ پرندگان را يکي ديگر از اقدامات مهم و قابل اهميت عنوان کرد و اظهار داشت: طرح 22 هکتاري باغ پرندگان به عنوان يکي ديگر از طرح هاي زيرساختي منطقه 4، اواخر فروردين ماه جاري به بهره برداري خواهد رسيد.
وي با بيان اينکه مجموعه باغ پرندگان يکي از مجموعه هاي بي نظير دنيا است، اضافه کرد: اين مجموعه تفريحي در دو فاز در حال اجرا است، فاز نخست دشتچر و فاز دوم آن آبچر نام دارد.
کريميان بيان کرد: در فاز نخست که اين ماه به بهره برداري مي رسد، بيش از 70 گونه پرنده که توانايي پرواز ندارند، نگهداري مي شوند که تعدادشان بالغ بر 6500 قطعه خواهد بود.
شهردار منطقه 4 خاطرنشان کرد: باغ پرندگان در محدوده 22 هکتاري جنگل لويزان اجرا مي شود و براي حدود 60 هکتار باقي مانده اين جنگل طرح هاي ويژه گردشگري در نظر گرفته شده است./ز
برچسب ها: تفریحی ، گردشگری ، رفاهی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار