نظر "آيت‌الله خوشوقت" درباره "قاليباف" چه بود؟

آیت‌الله خوشوقت هیچ وقت آقای قالیباف را تایید نکردند؛ یادم می‌آید یک‌بار که از آیت‌الله خوشوقت درباره شخصیت آقای قالیباف سوال شد و ‌آیت‌الله خوشوقت وي را تایید نکردند و آیت‌الله خوشوقت از جهت گفتمانی با آقای قالیباف در تضاد بودند.

به گزارش گروه وبگردي باشگاه خبرنگاران به نقل از صابرنیوز؛ معمولا علمای بزرگ و کسانی که از نظر شخصیتی دارای وجاهت زیادی هستند وقتی فوت می کنند و از دنیا می روند افرادی پیدا می شوند که به دنبال سوء استفاده از این شخصیت های عالی مقام هستند؛ اربعین حضرت آیت الله خوشوقت (ره) فرا رسیده است عارفی که از وی به عنوان وصی علامه طباطبایی نام برده می شد و مورد محبت ویژه مقام معظم رهبری بودند و در بین مردم جایگاهی بسیار بالا داشتند. وقتی چنین شخصیت والایی به ملکوت اعلی بپیوندد و فوت کند مشخص است که عده ایی به دنبال این هستند که به هر نحوی از این شخصیت والا مقام به نفع خود سوء استفاده کنند.

بعد از وفات این عالم ربانی شاهد بودیم که جناب آقای قالیباف یادداشتی پیرامون شخصیت آیت الله خوشوقت نوشتند و  در این یادداشت این گونه بیان کرده بود که ارتباطات و  مراودات گسترده ایی با آیت الله خوشوقت داشته است و بعد از مدت کوتاهی این یادداشت در رسانه های کثیر شهرداری به طور گسترده منتشر شد.

هیچ کس با اصل یادداشت نوشتن و تسلیت گفتن و حتی انتشار گسترده آن مخالف نیست، اما در این میان دو  نکته وجود دارد که جای تامل دارد:

نکته اول: دکتر قالیباف در این یادداشت این گونه بیان کرده بود که "بیش از یک دهه توفیق داشتم تا هر دو هفته یکبار از محضر ایشان در سلسله درس های اخلاقی و ملاقات های خصوصی بهره مند گردم. از آخرین گفتگویم با این بزرگوار و تعیین زمان دیدار هنوز چند روزی بیش نمی گذرد، این اواخر دیدارهایم با ایشان چند بار به دلیل مشغله هایی به تعویق می افتاد تا آن که شنبه روزی دیدارمان را برای روز چهارشنبه بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء مقرر کردیم. اما دوشنبه همان هفته اطلاع دادند که به طور ناگهانی به سرزمین وحی سفر می کنند و دیدارمان به بعد از این دیدار موکول شد."

آقای قالیباف در متن این یادداشت می گوید که بیش از ده سال با آیت الله خوشوقت جلساتی منظم داشته و این جلسات هر چند گاهی اوقات به تعویق می افتاده است اما تا قبل از فوت آیت الله خوشوقت ادامه داشته است. با این حساب یعنی آقای قالیباف ارتباط منظمش با آیت الله خوشوقت از اواخر آغاز شده است که تا قبل از فوت آیت الله خوشوقت به بیش از ده سال می شود.

با تحقیقاتی که سایت صابرنیوز انجام داد و گفتگو با افرادی که چند دهه با آیت الله خوشوقت ارتباط بسیار نزدیک داشتند و مسئول امور مختلف ایشان بودند، مشخص شد که آقای قالیباف چه در طول این مدتی که بیان کرده و چه قبل از آن هیچ گونه ارتباط خاصی با آیت الله خوشوقت نداشته است.

در همین راستا اين سایت،‌مصاحبه ایی با یکی از نزدیکان آیت الله خوشوقت که نزدیک به سی سال با ایشان ارتباط نزدیک داشته است و مسئولیت بسیاری از برنامه ها و  امورات شخصی آیت الله خوشوقت را در زمان حیات ایشان برعهده داشت، انجام داد. این فرد به خاطر تواضعی که داشت حاضر نشد که نامش در این گفتگو ذکر شود و این طور بیان کرد که نمی خواهم به وسیله نام آیت الله خوشوقت برای خودم دکان باز کنم.

این فرد نزدیک به آیت الله خوشوقت در گفتگو اظهار داشت: آیت الله خوشوقت هیچ وقت ارتباط منظم و مراوده خاصی با آقای قالیباف نداشتند، آقای قالیباف چند باری در مسجد و مراسم های عمومی که برگزار می شد با آیت الله خوشوقت مواجه داشته اند و اینکه آقای قالیباف با آیت الله خوشوقت هر دو هفته یکبار جلسات خصوصی و عمومی کذب محض است.

وی گفت: آیت الله خوشوقت در دهه شصت در زمانی که آقای رضایی فرمانده سپاه بودند برای دوستان سپاه یکسری جلسات داشتند که همه دوستان سپاه می توانستند در آن شرکت کنند و من فیلم های آن جلسات را دارم و یادم نمی آید که آقای قالیباف در این جلسات عمومی چند بار شرکت کرده باشند.

وی پیرامون تضاد گفتمانی آیت الله خوشوقت و آقای قالیباف گفت: آیت الله خوشوقت هیچ وقت آقای قالیباف راتایید نکردند. یادم می آید یکبار که از آیت الله خوشوقت پیرامون شخصیت آقای قالیباف سوال شد و آیت الله خوشوقت ایت الله خوشوقت  آقای قالیباف را تایید نکردند و  آیت الله خوشوقت از جهت گفتمانی با آقای قالیباف در تضاد بودند.
 
وی در پایان گفتگوی خود گفت: آیت الله خوشوقت سر سوزنی گفتمان آقای قالیباف را تایید نمی کردند و ایشان جهتگیری های آقای قالیباف را به هیچ وجه قبول نداشتند، چه طور می شود که آیت الله خوشوقت، آقای قالیباف را سر سوزنی تایید نکند و دو هفته  یکبار برای ایشان درس اخلاق  بگذارد تازه گاهی اوقات هم درس اخلاقها خصوصی باشد.

نکته دوم: چرا چند ده رسانه شهرداری در زمان حیات آیت الله خوشوقت و زمانی که ایشان مورد هجمه و تخریب یکسری جریانات خاص بودند به طور کامل سکوت کرده بودند و هیچ گونه حمایتی از ایشان نمی کردند. چرا رسانه های شهرداری فقط بعد از وفات آیت الله خوشوقت حامی ایشان شدند.

در زمان حیات آیت الله خوشوقت  تنها چند رسانه انقلابی به حمایت از آیت الله خوشوقت می پرداختند و اثبات این موضوع نیازی به سند ندارد، چون که هرکس با یک سرچ اینترنتی می تواند متوجه شود که چه رسانه هایی قبل از حیات آیت الله خوشوقت به حمایت از ایشان و گفتمان ایشان می پرداخته اند و چه رسانه هایی فقط بعد از وفات آیت الله خوشوقت حامی وی شدند.

 چرا رسانه های شهرداری فقط بعد از فوت آیت الله خوشوقت حامی ایشان شدند؟

مدل رفتاری برخی از دوستان در عالم سیاست انسان را یاد این جمله شهید مطهری می اندازد، که به این مضمون فرمودند " برخی افراد چندین سال زحمت می کشند، شکنجه می بینند، خون دل می خوردند، برای اینکه اصلاحی انجام دهند و انقلابی کنند، وقتی این افراد انقلابی، انقلابشان را به نتیجه می رسانند و انقلابشان به قدرت می رسد، می بینیم افراد دیگری که نه در شکنجه ها حضور داشتند و نه سختی کشیده اند و نه حتی این حرکت را قبول داشته اند به صحنه می آیند و می بینیم که انقلابی تر از انقلابی ها حرکت می کنند داد می زنند و جلو می رودند و صدایشان آنقدر بلند است که انقلابی های اصلی در این میان گم می شوند."
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۲ ۲۴ فروردين ۱۳۹۲
به نظر میاد اصلا این بحث از ریشه غلط است و شما دروغ میگوئید . خواهشا در گزارشهایتان بمنظور موجه جلوه دادن دولت دیگران تخریب نکنید
Iran (Islamic Republic of)
حسام الدین موسوی مهیاری
۱۱:۱۷ ۱۹ فروردين ۱۳۹۲
در این چند سال کذشته فعالیت ایشان ملموس موثرو مفیدبوده و دو مدیریت کلان ایشان قابل تقدیروافر است
Netherlands
حمید
۱۹:۳۹ ۱۷ فروردين ۱۳۹۲
سلام.آقای قالیباف از فرزندان انقلاب و نظام و جنگ هستند.زحمات زیادی برای جنگ کشیده اند.و از همه مهمتر اینکه با حکم رهبری فرمانده نیروی انتظامی بوده اند.فراز آخر این مصاحبه جفای به ایشون است.تخریب نیروهای انقلابی صحیح نیست.
آخرین اخبار