هشدارهای سازمان بهداشت جهانی در خصوص فشار خون بالا

به دلیل اهمیت بالای بیماری فشار خون و عوارضی که در دراز مدت برای افراد پدید می ‌آورد، سازمان بهداشت جهانی امسال را به نام اندازه گیری فشار خون، کاهش دادن خطر ابتلا نام گذاری کرده است.

به گزارش خبرنگار علمي باشگاه خبرنگاران به نقل از دبلیو اچ او، همه ساله نزدیک به 4/9 میلیون مرگ به دلیل عوارض ناشی از فشارخون بالا در جهان رخ می دهد.
 
همینطور این مشکل سبب بروز بیماری های کلیه و سایر بیماری ها به صورت غیر مستقیم نیز می گردد.
 
گفتنی است: سازمان بهداشت جهانی از مردم سراسر جهان خواسته است تا فشارخون خود را اندازه گیری کنند تا چنانچه تغییرات غیر طبیعی داشت نسبت به کنترل آن عمل کنند.
 
هدف سازمان بهداشت جهانی در ارتباط با آگاه و هوشیار نمودن مردم نسبت به فشارخون بدنشان است.
 
توصیه های سازمان بهداشت جهانی به مردم برای قطع کردن ریسک ابتلا به فشارخون بالا با رعایت نکاتی مانند:
 
کمتر خوردن نمک، داشتن رژیم غذایی سالم، داشتن فعالیت های فیزیکی و ورزشی، دوری از استعمال دخانیات و نیز مصرف نوشیدنی های الکلی است.
 
سازمان بهداشت جهانی برنامه ای برای کنترل فشارخون بالا در تمامی نقاط جهان تا سال 2025 در نظر دارد ، زیرا فشارخون بالا بر روی انواع بیماری ها مانند دیابت، سرطان ها، بیماری های قلبی تاثیر گذار است و با کنترل آن بسیاری از بیماری ها عوارض کمتری را برای فرد به وجود می آورند و یا اصلا رخ نخواهند داد.
 
سازمان بهداشت جهانی نهادها و موسساتی  را برای پیگیری آگاه سازی مردم نسبت به عواقب فشارخون بالا در سراسر جهان  در حال سازمان دهی است./ع2
برچسب ها: بهداشت ، خون
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار