بسته حقوقی برای پایان دادن به یک دعوای خانوادگی؛

بچه سهم پدر می شود یا مادر؟

وسط دعوای بزرگترها، همان کسی که قرار بوده شیرینی زندگی آن ها را بیشتر کند، بیش از بقیه آسیب می‌بیند و گاهی وسیله‌ای می‌شود برای آزار طرف مقابل. دراین گزارش پای حق یک کودک درعوای آدم بزرگ‌ها به میان کشیده شده است.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، اگر دوست دارید بدانید بعد از طلاق، بچه سهم پدر می‌شود یا مادر، این گزارش را تا انتها بخوانید.

تعریف کلی

حضانت در لغت به معنی پروردن و در اصطلاح، عبارت از نگهداری مادی و معنوی طفل (پرورش و تربیت) است. به همین دلیل سپردن حضانت کودک به معنی سپردن سایرامورطفل به خصوص امورحقوقی به شخص نیست.

حضانت دختر تا 7 سالگی با مادر است و بعد از این سن با پدر است. در صورت فوت پدر با جد پدری است. این سن برای پسران دو سال اعلام شده است.

البته در صورت فوت والدین، حضانت طفل به جد پدری و در صورت نبودن او به وصی واگذار می‌شود. هرگاه از این گروه کسی نباشد، دادگاه تکلیف کودک را مشخص می کند. یادتان باشد در مسأله حضانت «مصلحت كودك» از هر چيز ديگري مهم تر است به طوري كه قانون ابتدا مصلحت طفل و سپس حق والدين براي نگهداري از او را در نظر مي‌گيرد.

در اين صورت حتي اگر مصلحت طفل ايجاب كند كه به شخص ثالثي سپرده شود، دادگاه به اين مسأله رأي مي‌دهد.

یکسری اطلاعات کلی

قبل ازاین که وارد مبحث اصلی شویم، لازم است بدانید که حضانت و نگهداري از فرزند، امري است كه براساس مصالح عمومي و طبيعي فرزندان تنظيم شده و براساس ماده ۱۱۸۰ قانون مدنی آن را در کل به پدر سپرده‌اند. دراين گونه قوانين شرايط خاص و ويژه مورد توجه قرار نمي‌گيرد. تقسیم بندی سنی حضانت نیز به جهت مصلحت و نیاز کودک تعیین شده است؛ يعني در زمانى که فرزند نیاز بیش ترى به مادر دارد، اولویت نگهدارى فرزند به او داده شده، چون در کودکی نیاز فرزند به مادر بیش تر است، مسئولیت سرپرستی به مادر داده شده و درعین حال در همین مدت، تأمین هزینه زندگى کودک برعهده پدراست، اما در سنین بالاتر، مسئولیت او به پدر داده شده است.

زمان و حق نگهداری از کودک

فرزند دختر تا 9 سال قمری و فرزند پسرتا 15 سال قمری تحت حضانت والدین خود هستند و طبق قانون باید با آن ها زندگی کنند. فرزند دختر پس از اتمام سن 9 سالگی و فرزند پسر پس از اتمام سن 15 سالگی در تعیین محل زندگی خود ( نزد پدر یا مادر) مختار است.

همچنین اگر زن و مردی بعد از طلاق، حضانت کودک به آن ها سپرده شد، حق ندارد طفل را به محلی غیر از محل اقامت طرفین یا خارج از کشور ببرد. همچنین حق ندارد کودک را برای زندگی یا تحصیل نیز از محل اقامت طرفین دور کند، مگر این که اجازه این کار را از دادگاه گرفته باشد. ضمن آن که اگر مشکل اخلاقی پدر و مادر که حضانت طفل را در اختیار دارد، ثابت شود و دادگاه تشخیص دهد سلامت روانی طفل به خطر می افتد، در نهایت این دادگاه است که برای حضانت طفل تصمیم می‌گیرد.

برخی از مواردی که باعث سلب حضانت می شود، شامل اعتیاد زیان آور به الكل، مواد مخدر و قمار، اشتهار به فساد اخلاقی و فحشاء، ابتلا به بیماری های روانی با تشخیص پزشكی قانونی، سـوءاستفاده از طفــل یا اجبار او به ورود در مشــاغل ضد اخــلاقی، مانند فســاد، فحشاء، تكدی گری و قاچاق، تكرار ضرب و جرح خارج از حد متعارف و ...می شود .

باید بدانید که چنان چه پدر یا مادری که حضانت طفل برعهده وی است، اگر به بیماری لاعلاج و واگیردار دچار شود، حق حضانت ساقط می‌‌شود، مگر این که شخص بتواند در این خصوص پرستار بگیرد.

حضانت بعد از طلاق

در صورتی كه به علت طلاق یا به هر دلیل دیگر والدین طفل در یك منزل سكونت نداشته باشند، هر یك از پدر یا مادر كه طفل تحت حضانت او نیست، حق ملاقات طفل خود را دارد. در صورتی كه والدین در این مورد به توافق نرسند، دادگاه نحوه ملاقات را معین می‌كند.

پس به جای برپا کردن آشوب که به حتم به روحیه فرزندان آسیبی جدی وارد می‌کند، بهتراست بدون درگیری آرامش خود را حفظ کرده و حل مشکل را به دادگاه بسپارید، این امر کمی زمان‌براست، اما نتیجه بخش تر و بهتر خواهد بود.

ملاقات حق است با کلی ملاحظه

در حقيقت كودكان طلاق بدون داشتن كمترين نقشي در انحلال خانواده، گرفتار بيشترين آسيب‌ها مي‌شوند. برهمين اساس قانونگذار به اين واقعيت و بررسي عوارض مختلف آن توجه ويژه داشته و حمايت هاي قانوني لازم را براي آنان پيش بيني كرده است.

بر اساس ماده ۱۱۷۴ قانون مدني: «هر يك از والدين كه طفل تحت حضانت او نيست، حق ملاقات كودك خود را دارد. تعيين زمان، مكان و ملاقات و جزئيات ديگر در صورت اختلاف ميان پدر و مادر با دادگاه است». براي مثال، اگر پدر در تهران مستقر باشد و مادر در اصفهان و هيچ كدام درباره محل ملاقات طفل به توافق نرسيده باشند، دادگاه بنا بر تشخيص خود مشخص مي كند كه پدر و مادر در يكي از شهرهاي مياني همچون قم، طفل را ملاقات كنند.

هر كدام از والدين حق ملاقات فرزند خود را در فواصل معين دارند و حتي انحطاط اخلاقي والدين هم مانع ملاقات آنان با طفل نمي شود. البته اگر ملاقات با پدر يا مادري كه حضانت به عهده او نيست به مصلحت كودك نباشد، دادگاه مي تواند فواصل ملاقات را طولاني تر كند.

براي مثال، هر ماه يك بار يا هر شش ماه يك بار ملاقات صورت گيرد و يا ملاقات با حضور اشخاص ثالث باشد. همچنين در صورتي كه والدين درباره جزئيات مكان و زمان ملاقات به توافق نرسند، دادگاه در حكم خود مدت ملاقات و چگونگي آن را معين مي كند. بيشتر دادگاه ها يك يا دو روز پايان هفته را به ملاقات با كودك اختصاص مي دهند، زيرا ملاقات بيش از اين، موجب اختلال در حضانت و دوگانگي در تربيت كودك مي شود.

گاهی پیش می آید که طفل بعد از طلاق و تا تعیین تکلیف از سوی دادگاه، با یکی از طرفین یعنی پدر یا مادر زندگی کرده و دادگاه نیز حضانت را به همان طرف می دهد، ضمن آن که کودک نیز راضی به ملاقات طرف دیگر نمی شود.

در این صورت فرد محروم از ملاقات فرزند می تواند با مراجعه به دادگاه، نحوه ملاقات را تعيين کند. یعنی می تواند ملاقات اجباری بگیرد، اما بهتر است در این قبیل موارد طرفین لجبازی را کنار گذاشته و بیشتر به شرایط روانی طفل خود اندیشه کنند.

حضانت بچه زمان فوت پدر

در بسیاری از موارد بعد از به دنیا آمدن کودک به دلیلی مانند تصادف، پدر جان خود را از دست می دهد. در این موارد و برابر قوانین ایران در صورت فوت پدر، حضانت طفل به مادر می رسد . در این میان حتی اگر جد پدری یا قیم بچه زنده باشد، بازهم مادر سرپرست کودک می شود.

 البته یک شرط در این میان وجود دارد و آن این که در این بین کسی بتواند ناشایستگی مادر در نگهداری از کودک را ثابت کند. البته در این میان مادر نمی تواند برای نگهداری فرزند خود تقاضای اجرت کند، زیرا نگهداری فرزند از یک طرف حق مادر و از طرف دیگر وظیفه مادر است. البته این امر شامل نفقه طفل نمی شود و مادر می تواند تقاضای نفقه برای کودک خود کند.

باید کودک‌ را پس بدهید

گاهی اتفاق می افتد یکی از طرفین که برای مدت معینی از طرف دادگاه حضانت طفل را برعهده گرفته است، بعد از پایان این مدت حاضر نمی شود طفل را به طرف دیگر بازگرداند. در این صورت برابر قانون به مجازات 3 تا 6 ماه حبس و یا جزای نقدی محکوم می شود.

فسخ حضانت با ازدواج مجدد

اگر زن بعد از طلاق، موفق به دریافت حضانت طفل شود، این حق در صورت ازدواج مجدد از وی سلب خواهد شد. البته در این میان گاهی پیش می آید که نام و نشانی از پدر طفل نیست. در این صورت است که مادر می تواند با مراجعه به اداره سرپرستی به عنوان امين موقت تعيين و حضانت طفل را برعهده داشته باشد.

اما این شرط کلی است که مادر تا زمانی که حضانت طفل را داشته باشد، نمی‌تواند ازدواج کند و با ازدواج مجدد این حق از او سلب می‌شود.

یادتان باشد به دلیل مفقود بودن مرد، زن نمی توان تقاضای قیمومیت کند، زیرا این حق تنها در صورت مرگ مرد است که به زن می رسد. اما پس از فوت پدر، حضانت به مادر می رسد. به هرحال به موجب قانون بعد از مرگ، حق حضانت در صورتی که پدر شهيد یا متوفی شده باشد برعهده مادر است و نفقه فرزند يا فرزندان توسط کارشناس تعيين و به مادر اعلام می شود، اما مواردی مانند اجازه ازدواج يا خروج از کشور و يا خريد و فروش ملک با جد پدری بچه است.

شرط حضانت در عقدنامه

برخي زوج هاي جوان پيش از شروع زندگي مشترك خود، شروطي همچون حق طلاق، تحصيل و اشتغال را به عنوان ضمانت زندگي در عقدنامه ثبت مي كنند. یک نظر این است كه حق حضانت از فرزند مي تواند در اين شروط گنجانده شود. قبول این دیدگاه جای تامل است.

از آن جا كه در قانون به صراحت درباره حق حضانت از كودك و چگونگي نگهداري از او موادي آمده است، نمي توان خلاف قانون عمل كرد، بنابراين ثبت اين شرط باطل است، زيرا دادگاه مطابق قانون عمل مي‌كند و ممكن است پدر يا مادر در آن زمان كفايت و شرايط نگهداري از كودك را نداشته باشند که صد البته تشخیص آن با دادگاه است. (روزنامه حمایت)
برچسب ها: دعوا ، بچه ، فرزند ، سهم ، خانواده
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۲۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۰ ۰۹ دی ۱۴۰۰
اول سلامت روان ازپدرومادربگیرن اونهم جایی که قاضی قبول داره بعدجای معتبرمثل بیمارستان لقمان تست اعتیادوموادمخدروالکل زیرابعضی ادماراههای دورزدن قانونوبلدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۶ ۲۵ مهر ۱۴۰۰
سلام من ۹ساله ازدواج کردم و الان متوجه شدم ک این همه سال زجر کشید ب خاطر این بود ک شوهرم مشگل اعصاب داشته و بستری بوده الان حق حضانت بچها رو ب من میدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۷ ۲۲ مرداد ۱۴۰۰
سلام من ۹ سالمه مامان بابام می‌خوان از هم جدا شن میتونم خودم تصمیم بگیرم پیش کدوم باشم لطف زود جواب بدین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۷ ۲۹ اسفند ۱۳۹۹
سلام من ۱۳ سالمه و دخترم من واقعا نمیدونم بین پدر و مادرم کیو انتخاب کنم باید چیکار کنم ؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
حمیده
۱۹:۰۹ ۱۳ بهمن ۱۳۹۹
سلام من از شوهرم جدا شدم و ی دخت دارم ۱۷ ساله از بچگی دخترم با من بود الان دیگه شرایط نگهداری این بچه رو ندارم پدرشم گردن نمیگیره باید چیکار کنم
Iran (Islamic Republic of)
لیلا
۲۲:۵۶ ۱۴ دی ۱۳۹۹
با شوهرم دعوام‌شده منو کتک زده یه دختر ۴ ساله دارم منو از خونه بیرون داره میکنه میگه به ماددت بگو بیاد ببرت ایا میتونم دخترمم‌با خودم ببرم خونه مادرم
Iran (Islamic Republic of)
بهار
۱۶:۲۰ ۰۶ آذر ۱۳۹۹
خوبه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۸ ۰۵ آبان ۱۳۹۹
سلام خسته نباشید من ۱۶ سالگی ازدواج کردم الانم ۲۲سالمه از زندگیم اصلا راضی نیستم اصلا شوهرم از زندگی چیزی حالیش نمیشه درسته تو زندگی بهم خیانت نمیکنه ولی یک کارهای میکنه که کاشکی خیانت میکرد ازش سه تا بچه دارم یک دختر ۶ ساله ویک دوقلو پسر ۲ سال ۴ ماهشون هست از دست بچه هاشم دیگه سیر شدمه میخوام بچه هاشو بهش بدم فقط میخوام نجات پیدا کنم لطفا راهنمایم کنید
Iran (Islamic Republic of)
فرشته
۰۱:۴۵ ۲۸ مهر ۱۳۹۹
سلام خسته نباشید من بعد 5سال زندگی می‌خوام از شوهرم جدا بشوم دو تا بچه هم دارم به خاطر این که شوهرم به فکر زندگی نیس و همش به کار های کثیف ادامه میده الان می‌خوام بدونم که اگه از شوهرم جدا شدم بچه هارو قانون میده به من یک پسر یک ساله هفت ماهه دارم ویک دختر هفت ماهه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۹ ۰۱ مهر ۱۳۹۹
سلام.شوهر من قبل من یه ازدواج ناموفق داشته.که حاصلش یه دختره ۱۰ ساله ست که پیش مادرشه موقع طلاق بجای مهریه اش از شوهرم خواسته به در خواست واجبار خودش که هر ماه هم شوهرم بهش طبق دستور قانون نفقه میفرسته برای دخترش هر بارم که بادخترش ملاقات میکنه هرچ از پدرش بخواد و براش فراهم میکنه.ولی زن سابق شوهرم همیشه شاکیه که چرا بی خیال دخترت هستی وهمیشه شوهرمو تهدید میکنه که میرم ازت شکایت میکنم که نفقه دخترمو بیشتر کنن شوهرمم میگه اگه ازپس خرجش بر نمیای بده بیارم پیش خودم ک راضی نمیشه .در ضمن زن سابق شوهرمم الان ازدواج کرده.میخواستم بدونم قانون در چنین شرایطی چ حکمی داره؟
Iran (Islamic Republic of)
کوثر
۲۲:۰۸ ۲۱ بهمن ۱۳۹۹
تو چرا با مردی ازدواج کردی که زنو بچه داشته
Iran (Islamic Republic of)
رضایاراحمدی
۰۳:۳۷ ۲۱ شهريور ۱۳۹۹
بسیار عالی بود مخصوصا این حضانت اخری که مادر ازدواج کند بچه رو باید تحویل دهد .. متاسفانه 3ساله دخترمنو پنهان کردن ندیدمش هنوز که باید جواب بده
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۱:۳۸ ۳۰ خرداد ۱۳۹۹
سلام من پسر 15 سالمه پدرم معتاد است و مشکلات مالی دارد پدر و مادرم همیشه باهم دعوا میکنند دعوا تخسیر هردوتایشان است من هم اوتیسم دارم پدر و مادرم قصد جدایی دارند چونکه من اوتیسم دارم نه پدرم منو میخواد نه مادرم این پیا می که دادم از گوشی پدرم بود لطفا یک کمک بکنید
Iran (Islamic Republic of)
Mehdi Haji Beygi
۱۳:۱۵ ۳۱ فروردين ۱۳۹۹
سلام من ازدواج کردم وقطی داشتم طلاق میگرفتم همسرم بچه ۴ ماه بار دار بود الان میخوام بدونم بچه بدنیا آمده یا نه دادگاه زیاد کمکی نمیکنه آدرس قبلش هم داشتم که الان اونجا نیستن الان با داشتن کامل مشخصات خودم و اون خانوم میتونم بفهمم بچه ام به دنیا اومده یا نه ؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
مهم نیست
۰۱:۱۳ ۲۴ فروردين ۱۳۹۹
سلام من ۱۰ سالمه حضانت من دست پدرم هست دوست دارم پیش مامانم بمونم پدرم زن بابا گرفته من هر وقت میرم پیش پدرم احساس بدی بهم میخوره ولی پیش مادرم در آغوششم
Iran (Islamic Republic of)
...
۲۰:۵۹ ۰۹ فروردين ۱۳۹۹
سلام اگه زن باردار ب دلیل اعتیاد شوهرش بخاد از اوجداشه و بچه رو هم نخاد باید چکاری انجام بده
Iran (Islamic Republic of)
Arrra
۲۲:۰۱ ۱۳ اسفند ۱۳۹۸
سلام.من‌چهار‌ساله‌زنمو‌طلاق‌دادم‌یه‌دختر۹ساله‌داریم‌،هردوتامونم‌ازدواج‌مجددکردیم،دخترم‌چندوقتی‌پیش‌من‌بود‌بعدرفت‌پیش‌مادرمادرش،الان‌مادربزرگش‌بچه‌روپس‌داده‌،دخترمنم‌میگه‌میخوام‌پیش‌اونا‌بمونم،تاحالاچندباردست‌به‌کارهای‌خطرناک‌زده‌ومیگه‌فقط‌میخوام‌پیش‌مادرم‌یامادربزرگم‌بمونن‌،اونام‌قبول‌نمیکنن‌وباروحوروان‌این‌بچه‌بازی‌میکنن،ممنون‌میشم‌اگه‌جواب‌بدین‌،
Iran (Islamic Republic of)
sami
۱۷:۴۲ ۰۲ اسفند ۱۳۹۸
سلام من 10 سالمه می خوام پیش مامانم بمونم
Iran (Islamic Republic of)
.....
۰۱:۴۶ ۰۵ بهمن ۱۳۹۸
سلام ببخشید من دختری ۱۴ ساله هستم و یک برادر ۹ ساله دارم
پدرم بعضی واقتا مارو میزنه
و ازدواج کرده
اونا ۶ سال و نیمه از همه طلاق گرفتن
میخواستم بدونم که میشه منو برادرم بریم پیش مامانم؟
ممنون میشم اگه جواب بدین
Iran (Islamic Republic of)
مجید
۰۸:۲۰ ۰۱ بهمن ۱۳۹۸
سلام حدو 15 ماهه ازهمسرم جدا شدیم الان پسرم 8سالشه وبا دیدن مادرش عصبی وناراحت میشه اصرار میکنه نمخواد ببینش وهمسرسابقم برای دیدنش در مدرسه وهرجا یی که امکان داره تلاش میکنه اما پسرم حاضر نمیشه واین مساله رو ازچشم من میبینه من چگونه از مزاحمت همسرم میتونم جلوگیری کنم
Iran (Islamic Republic of)
عاطفه
۲۳:۲۳ ۲۹ دی ۱۳۹۸
من شوهرم ازدواج مجدد کرده است حالا می‌خوام جدا بشم آیا میتونم حضانت بچه هارو بگیرم
Iran (Islamic Republic of)
مبینا
۰۴:۳۸ ۰۶ دی ۱۳۹۸
من بچم چهار ماهشه و میخوام جدا بشم حودم هیچ مشکلی ندارم همسرمم مشکل خاصی ک معتاد یا ضربو شتم داشته باشه نداره ایا من میتونم حضانت بچمو داشته باشم
Iran (Islamic Republic of)
رضاایمانی پور
۲۳:۵۱ ۲۲ آذر ۱۳۹۸
سلام
زنم پنج ساله رفته حالا بعد از پنج سال برگشته میگه میخوام مثل سابق هفته ای دوروز بچه هارو ببینم، آیا حرفش میرسه
Iran (Islamic Republic of)
Yasaman
۰۴:۱۲ ۱۸ آبان ۱۳۹۸
سلام من ۲۵ سالمه مامانو بابام وقتی ۱۴ سالم بود طلاق گرفتن و چون سنم به سن قانونی رسیده بود خود دادگاه بهم گفت دوست دارم با کی زندگی کنم ضمن وینکه بابام اصلا پیداش نبود منم گفتم با مامانم میمونم حالا میخوام عقد کنم مامانم میتونه امضا کنه؟؟
Indonesia
ناشناس
۱۴:۲۴ ۱۲ فروردين ۱۳۹۹
سلام میتونی بری از دادگاه اجازه برای عقد کردنتوبگیری
Netherlands
عاطفه
۰۲:۴۷ ۱۷ آبان ۱۳۹۸
من ازدواج دومم هست از همسر اولم یه دختر ۱۲ ساله دارم از همسر دومم یه دختر ۱ ساله همسرم عصبیه مشروبات الکلی ام استفاده میکنه دست بزنم داره ایا من میتونم حضانت دخترمو بگیرم در ضمن دادگاه حضانت دختر اولمو به من داد ب نظرتون چیکار کنم
Denmark
ناشناس
۱۹:۳۹ ۱۲ آبان ۱۳۹۸
سلام من نزدیک دوساله از شوهرم جداشدم بنا ب دلایلی شوهرم گف ب شرطی طلاقش میدم ک تعهد بدهد ک تا اخر عمر بچه رانبینه ومنم اون موقه مجبورشدم تعهد بدم .الان من دوباره ازدواج کردم ولی بدون بچه م نمیتونم .ایا حق دارم اعتراض یاشکایت کنم ک بچه م رو بببینم؟؟لطفا کمکم کنین
United States of America
ناشناس
۱۴:۴۱ ۱۲ آبان ۱۳۹۸
من و همسر جدا شديم و دخترم ١٣ ساله هست و حضانتش با من هست ولي مادرش وقت ملاقات ميخواد و دخترم راضي به ديدنش نيست ولي متسفانه دادگاه ول كن بنده نيست بنده بايد چه كاري انجام بدم ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۶ ۰۴ آبان ۱۳۹۸
سلام شوهرم با خانواده من مشکل داره میخوام ازش جدا شم بعد از طلاق حضانت دختر 7ساله ام و پسر 3ساله ام رو به کدوم یک از ما میدن .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۴ ۰۳ آبان ۱۳۹۸
سلام شوهرم با خانواده من مشکل داره میخوام ازش جدا شم بعد از طلاق حضانت دختر 7ساله ام و پسر 3ساله ام رو به کدوم یک از ما میدن .
Iran (Islamic Republic of)
Keyaan
۲۱:۲۹ ۱۴ مهر ۱۳۹۸
سلام
من از زنم توافقی جدا شدیم دوتا پسر دارم
حضانت بچههارو داداگاه به مادرشون داده
مادربچه ها اعتیاد داری . چطوری میتونم حضانتشونو بگیرم
تشکر
Iran (Islamic Republic of)
مهسا
۱۲:۱۲ ۱۰ مهر ۱۳۹۸
سلام من۲۱ سالم خودم وشوهرم هیچ مشکلی باهم نداریم فقط بخاطر دخالت خانوادش میخوام جدا بشیم بعد از طلاق حضانت دختر سه ساله ی ما دست کدوم یکی از ما میوفته ؟؟ خواهش میکنم جواب بدین
Iran (Islamic Republic of)
Nadia
۱۹:۳۹ ۰۷ مهر ۱۳۹۸
سلام و خسته نباشید ، از همسرم جدا شم و یه دختر ۷ ساله دارم که نگه داریش با منه و حصانت با پدر الان پدر شکایت کرده که از من ثلب نگه داری کنه ، دخترمم اصلا دوست نداره بره پیش باباش در هفته پدر ۲۴ ساعت حق ملاقات داره ، ایا میتونه نگهداری رو از من بگیره
Iran (Islamic Republic of)
sepifeh
۰۲:۳۸ ۰۵ مهر ۱۳۹۸
من الان پنج ساله ازدواج کردم و یه پسر ۴ساله دارم شوهرم قبلا قرص اعصاب مصرف میکرده ولی با ازدواجمون ترک کرده ولی وقتی عصبی میشه حمله میکنه اگر بخام جدا بشم حضانت بچه را به من میدن چوت پدر شوهرم هم قرص مصرف میکنه و اختلال عصبی داره
Iran (Islamic Republic of)
پری
۲۳:۴۵ ۳۰ شهريور ۱۳۹۸
من دوپسر۱۲ و۶ ساله دارم همسرم در اثر تصادف دست راستش هم عصب و هم حرکت نداره او خیلی از کارهاش را هم بتنهای نمیتونه انجام بده شما بفرمایید من بعد از طلاق میتونم حضانت فرزندانم را به علت عدم صلاحیت همسرم بگیرم
Iran (Islamic Republic of)
حدیث
۱۷:۳۸ ۳۱ مرداد ۱۳۹۸
سلام من ۹ ساله ازدواج کردم یه پسر ۷ ساله دارم چه کارکنم پسرم پیش خودم بمونه
Iran (Islamic Republic of)
امیررضوی
۱۳:۲۵ ۲۲ مرداد ۱۳۹۸
من8سالم میخام پیش مادرم برم بای د چه کنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۷ ۲۸ تير ۱۳۹۸
من دختر سیزده ساله هستم پدرم معتاده دسته بزن داره پول هم نمیتونه به من بده مادرم میخواد طلاق بگیره پدرم اخلاق ندارم می‌خوام بدونم اگه طلاق بگیرم من می تونم پیش مادرم باشم من دلم میخواد با مادرم زندگی کنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۱۷ ۲۸ تير ۱۳۹۸
١٥ ساله ازدواج كردم شوهرم به شيشه و هرويين اعتياد داره چند بار هم بردمش كمپ ولى ترك نميكنه ، ميخوام بدونم چه راهى هست براى گرفتن طلاق سريع و گرفتن حضانت پسر ٩ ساله ام
Iran (Islamic Republic of)
سکینه
۱۸:۲۹ ۲۳ تير ۱۳۹۸
سلام من نزدیکه دوساله نیم شوهرم خونه را ترک کرده یه دختر بچه دارم دوساله اش
Iran (Islamic Republic of)
نازگل
۱۲:۱۱ ۱۶ تير ۱۳۹۸
شوهرم 5ساله نفقه نمیده وبا بچه هایم بد رفتاری وضرب شتم انجام میده هزینه خوراک وپوشاک دوادکتری به گردن خودم هست اگر طلاق بگیرم حضانت دست کی هست
Iran (Islamic Republic of)
م
۲۳:۴۳ ۱۷ خرداد ۱۳۹۸
دخترخواهرم یازده سالشه یکیش نه سالشه ازباباش میترسه دوسال ندیدن باباش گوش نمیشنود هم حرف نمیزنن خیلی دست بزن داره میخادبچه هاروبگیرن
Iran (Islamic Republic of)
م
۰۲:۲۱ ۱۷ خرداد ۱۳۹۸
۲تادخترخواهرم دارم پدرومادرازهم جداشدن ولی خیلی ازپدرش میترسن حتی خانوادهاشون مادر۲سال کارمیکین به بچهاخرج میدن ولی پدرش میخادبچه هابگیرن
Iran (Islamic Republic of)
...
۱۴:۲۱ ۰۹ خرداد ۱۳۹۸
ایا دختری که پدر و مادرش طلاق گرفتن و اون پدرش رو ندیده باشه و تا سن ۱۳سالگی با مادر بوده،ممکنه بعد ها سهم پدر بشه؟؟
Afghanistan
ناشناس
۱۱:۱۶ ۰۱ خرداد ۱۳۹۸
سلام من دارم از شوهرم برای میگیرم چی کار کنن پسرم پیش خودم بمونه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۱ ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۸
سلام من یه پسر هشت ساله دارم ....شوهرم فوت شده وقتی حامله بودم ...قیومش اصلا خرجشو نمیده حق پسرمو از دیه دادن ب جد پدری من الان ازدواج کردم چه طوری میتونم حضانت پسرمو بگیرم و حقشو از دیه ک دادن ...ممنون میشم کمکم کنید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۱ ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۸
باتشکرررر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۱۴ ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۸
سلام
به نظر شما با مردی که هرزه گی رو حق خودش میدونه چطور باید رفتار کرد ؟ من یک مادرم و بخاطر دو بچم حاضر نیستم جدا بشم اما واقعا این انصاف که مرد هر کاری دلش خواست بکنه و زن باید تحمل کنه ؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
زهره
۱۴:۴۷ ۲۰ فروردين ۱۳۹۸
باسلام هیچ زنی ازخوشی وخوشبختی طلاق نمیگیره مطمئن باشیداگه زنی به نقطه اززندگی رسیده بدونید که دیگه براش غیرقابل تحمل بوده، زنی که تحقیرمیشه،کتک میخوره، اعتیادشوهرشو تحمل میکنه، بافقرونداری دست وپنجه نرم میکنه لطفاخانمهاروقضاوت نکنید مادری که به دنبال گرفتن حضانت بچشه نمیخوام بره دنبال خوشگذرونی
Iran (Islamic Republic of)
مبین
۱۳:۰۹ ۰۸ دی ۱۳۹۷
سلام من پسری ۱۴ ساله هستم سوالم اینه که من چه زمانی میتونم برم پیش مادرم
Iran (Islamic Republic of)
پگاه
۱۵:۴۶ ۱۸ دی ۱۳۹۷
باید 15 سالت تمام بشه و وارد 16 بشی تا بتونی راحت اقدام کنی
من خودم پسرم 15 سالش تموم شد و تونستم تو اینهفته اقدام کنم که از حضانت خارج شده. امیدوارم موفق بشی
Iran (Islamic Republic of)
reza
۲۱:۴۹ ۰۶ آذر ۱۳۹۷
سلام من پسری ۱۳ ساله هستم تو ۸ سالگی مامان و بابام از هم جدا شدن و من خیلی خیلی سختی کشیدم ..حالا باید چیکار کنم که برم پیش مامانم زندگی کنم .... مامانم میگه باید ۱۵ سالت بشه راه دیگه ای نداره .تو رو خدا کمکم کنید ..
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۲۰:۴۶ ۰۷ فروردين ۱۳۹۸
با سلام این پدر دلسوز که از خودش و وجودش میگزه تا فرزند خودش شاد کنه چرا بعضی از شما ها نمک نشناسین همون قدر هم مادرتون زحمت کشیده پدرتون صد برابر زحمت شکم تون زحمت لباس. وغیره لطفا این جور زحمات پدرتون بی غورب نکنید خودتون هم در اینده پدر میشین واین مطالب بیادتون میاد
Iran (Islamic Republic of)
مریم
۱۹:۴۴ ۰۳ آذر ۱۳۹۷
سلام من دختری 12 ساله هستم مامان و بابام میخوان طلاق بگیرن و یه داداش 14 ساله دارم . ایا ما میتونیم پیش مامانمون زندگی کنیم ? ترو خدا جواب بدین تازه بابام نمیزاره ما بریم مدرسه
Iran (Islamic Republic of)
اوا کیان
۰۹:۵۰ ۰۱ آذر ۱۳۹۷
سلام من ۱۲ سالمه و به داداش ۴ ساله دارم .مادر و پدرم دارن طلاق میگیرن ما چجوری میتونیم پیش مادرمون بمونیم؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۸ ۲۲ مهر ۱۳۹۷
با سلام یک زن سی ساله هستم ۱۴ ساله ازدواج کردم ولی زندگی خوبی ندارم بهتره بگم زندگی ندارم مثل دوتا هم اتاق هر کاری کردم هر کاری اما زندگیم درست نشد من چند سال پیش مهریم را بخشیدم حالا در صورت طلاق مهریه به من تعلق می‌گیرد
Iran (Islamic Republic of)
احسان
۲۲:۴۱ ۲۰ مهر ۱۳۹۷
سلام.مردی هستم که زن زنم جدا شدم فرزند من دارای ۱۶ سن میباشد ایا میتواند بدون اجازه من با مادر خود زندگی کند ایا دادگاه این اجازه را به فرزند من میده باتشکر سوال مرا جواب دهید
Iran (Islamic Republic of)
فاطمه
۱۵:۳۱ ۱۴ مهر ۱۳۹۷
سلام من پسرم شش سالشه حضانتو موقع طلاق گرفتم ولی الان ک ازدواج کردم او لغو حضانت کرده .از نصف بدن فلجه نمیتونه کار کنه سابقه زندانم داره از شوهرسابقمم موادم گرفتن الان من شکایت کردم امیدی هست بتونم بچمو بگیرم دوباره یا نه کمکم کنید ممنون
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
کوثر زارعی
۱۹:۳۳ ۰۹ شهريور ۱۳۹۷
سلام خسته نباشید من تو ۱۶ سالگی ازدواج کردم الانم ۲۱ سال دارم با شوهرم اخلاقمون جور در نمیاد میخوام طلاق بگیرم خانوادگی عصبی هستن خودشم دست بزن داره هی منو میزنه میخواستم ببینم تا چند سالگی پسرم مال منه
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
کوثر زارعی
۱۹:۳۳ ۰۹ شهريور ۱۳۹۷
سلام خسته نباشید من تو ۱۶ سالگی ازدواج کردم الانم ۲۱ سال دارم با شوهرم اخلاقمون جور در نمیاد میخوام طلاق بگیرم خانوادگی عصبی هستن خودشم دست بزن داره هی منو میزنه میخواستم ببینم تا چند سالگی پسرم مال منه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۱ ۱۸ مرداد ۱۳۹۷
سلام من دختری 15 ساله هستم پدرو مادرم می خوان از هم جداشن چطوری میتونم پیش مادرم زندگی کنم .
لطفا جواب بدین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۹ ۰۷ مرداد ۱۳۹۷
سلام من یه پسر هشت ماهه دارم از زندگی با همسرم راضی نیستم فقط یه هم خونه ایم شوهرمم طلاقم نمیده بلید چیکار کنم که پسرمو. پیش خودم نگه دارم و مهریه م رو. هم بگیرم
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۳:۰۲ ۳۰ تير ۱۳۹۷
جواباشونو موش خورده داداش
United States of America
ناشناس
۱۸:۳۸ ۳۰ تير ۱۳۹۷
خیلی جالب بود
Iran (Islamic Republic of)
دل غصه دار
۰۵:۰۱ ۲۶ تير ۱۳۹۷
سلام دلم خیلی غصه دار رابطه خوبی با شوهرم ندارم نه رابطه عاطفی درست درمونی ونه باهم هم بستری داریم هیچی جدا از هم میخوابیم این چه زندگیه خسسسسستم ما بیشتر هم خونه ای هستیم افسوس که بخاطر پسرم که ۴سالشه باید این زندگی مضخرف سرد تحمل کنم ای کاش هیچ وقت ازدواج نکرده بودم توروخدا خانم یا اقایی که میخوای ازدواج کنی اگه میتونی نکن ازداوج نکن که عشق عاشقیش مال ۲روز اول بعدش همش تکرار ودعوا نفرت توهین تحقیر درواقع یه قفس که توش اسیری وباید بخاطر بچه حالا دیگه فقط تحمل کنی.......
Germany
تی تی
۱۲:۰۰ ۱۲ تير ۱۳۹۷
سلام و خسته نباشید
من ۷ ساله ازدواج کردم و ی دختره ۶ ساله دارم ،ب دلیل مشکلاتی همسرم گفت نمیتونم دیگه اینجوری زندگی کنم
۱ خونه بعد ازدواجمون خریدیم و ۱ ماشینم همسرم قبل ازدواج داشت ،مهرم ۴۰۰ سکه تمامه
میخواستم بدونم باید چیکار کنم میتونم دخترمو بگیرم با خونه رو در قبال مهرم یا فقط باید مهریه ام رو بگیرم و دادگاه و قانون چکار میکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۲ ۰۶ خرداد ۱۳۹۷
با سلام یازده سال ازدواج کردم پسر 8ساله دارم شوهرم خیلی عصبی بد دهن دست بزن است طوی هر بحث میزنه دستش را به شیشه ماشین میشکنه تلوزیون را میشکنه میخوام طلاق بگیرم میخواستم ببینم با این شرایط حضانت پسرم به من داده میشه یانه
Iran (Islamic Republic of)
هستی
۲۰:۳۶ ۱۷ شهريور ۱۳۹۷
سلام عزیزم اگه شوهرت دست بزن داره به دلیل اینکه دست بزن داره و شاید بچه هم بزنه بچه رو میدن به تو
Iran (Islamic Republic of)
وحید
۰۲:۳۱ ۲۳ فروردين ۱۳۹۷
من پسری ده ساله داشتم که درخانه فوت کرده خودم سر کار بودم زنم هم خانه نبود الان باید من یاخانومم جواب گو بچه باشد بعد فوت خاک سپاری زنم به خانه برنگشته رفته مهریه اش هم اجرا گذاشته من باید چ کار کنم من می تونم عدا پسرم کنم از .زنم
Iran (Islamic Republic of)
وحید
۰۲:۳۱ ۲۳ فروردين ۱۳۹۷
من پسری ده ساله داشتم که درخانه فوت کرده خودم سر کار بودم زنم هم خانه نبود الان باید من یاخانومم جواب گو بچه باشد بعد فوت خاک سپاری زنم به خانه برنگشته رفته مهریه اش هم اجرا گذاشته من باید چ کار کنم من می تونم عدا پسرم کنم از .زنم
Iran (Islamic Republic of)
Zh
۱۷:۳۲ ۱۶ فروردين ۱۳۹۷
سلام.1پسر هشت ماهه دارم.شوهرم بداخلاق و حسود و بددهن و دست بزن داره...برادرش هم مشکل روانی داره و تو بهزیستی پرونده داره .. و نمیذاره که من با بچه ام جایی از جمله خونه مامانمینا برم...تهدید میکنه که تنها برو ..نمیخوام خانواده ام وارد ماجرا بشم.طلاق هم نمیده و میگع برو در خواست بده و بدون مهریه جدا شو..7سال طاقت آوردم.شاغل هم هستم.آیا راهی هست که بدون طلاق بتونم بچه ام رو تنها بیرون ببرم.نمی خوام بچه ام طلاق رو تجربه کنه و نمی خوام داد و بیداد راه بندازم.کمک کنید
Iran (Islamic Republic of)
Zh
۱۷:۳۲ ۱۶ فروردين ۱۳۹۷
سلام.1پسر هشت ماهه دارم.شوهرم بداخلاق و حسود و بددهن و دست بزن داره...برادرش هم مشکل روانی داره و تو بهزیستی پرونده داره .. و نمیذاره که من با بچه ام جایی از جمله خونه مامانمینا برم...تهدید میکنه که تنها برو ..نمیخوام خانواده ام وارد ماجرا بشم.طلاق هم نمیده و میگه برو در خواست بده و بدون مهریه جدا شو..7سال طاقت آوردم.شاغل هم هستم.آیا راهی هست که بدون طلاق بتونم بچه ام رو تنها بیرون ببرم.نمی خوام بچه ام طلاق رو تجربه کنه و نمی خوام داد و بیداد راه بندازم.کمک کنید
Iran (Islamic Republic of)
*
۲۲:۰۲ ۱۰ فروردين ۱۳۹۷
سلام من دختری ۱۷ ساله هستم،ایا بد از طلاق میتوانم پیش مادرم بمانم یا رای با دادگاه هست و من مختار نیسم!
Iran (Islamic Republic of)
*
۲۲:۰۲ ۱۰ فروردين ۱۳۹۷
سلام من دختری ۱۷ ساله هستم،ایا بد از طلاق میتوانم پیش مادرم بمانم یا رای با دادگاه هست و من مختار نیسم!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۰۸ ۱۲ اسفند ۱۳۹۶
منتظر جوابم
Iran (Islamic Republic of)
رای
۱۳:۴۱ ۲۱ اسفند ۱۳۹۷
رای باخودته میتونی خودت انتخاب کنی ای کاش طلتق نگیرند بلا به دور عزیزم نگران نباش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۷ ۱۲ اسفند ۱۳۹۶
من پدر بزرگ نوه های عزیزم هستم و پسری دارم که بمدت دوازده سال است که با یک زنی که خودش خواسته ازدواج میکند و مدت دو سال ونیم است که بخارج از کشور با هماهنگی زنش از کشور خارج شده است پسر من به ایشان جهت ایاب و ذهاب و راحتی و انجام کارهای روز مره به زنش وکالت داده است که بعد از گذشت دوسال از رفتن شوهرش تصمیم به مهاجرت از شهر محل تولد بچه هاش و خانواده پدری به شهر غریب برود و باعث دوری نوه های من شده است ونمیگذارد من پدر بزرگ بچه پسرم را ببینم و اخیرن اعلام کرده از طریق دادگاه نامه ای دال بر حضور شوهر کرد و مضمونی دران مشخص نیست فقط وقت حضور در دادگاه اعلام کرده است لذا خواهشمندم در این مورد من که پدر بزرگ بچه ها هستم چه گناهی مرتکب شدم که نوه هام نمیگذاره ببینم و تقاضای کمک و استرداد بچه های پسرم که غایب و در ایران نیست رادارم و از ناراحتی من و مادر بزرگشون درعذابیم و از دست عروسمون که در حقش همه خوبیها کردیم هستیم لطفا در این مورد کمک بفرمایید ممنونم
Iran (Islamic Republic of)
زینب شکی
۲۰:۳۰ ۰۷ اسفند ۱۳۹۶
مادر پدرم 7 ساله جدا شدن مادر ناتنی دارم که خیلی بعد اخلاقه 14 سالمه دوس دارم پیش مادرم برم باید چه کنم کمکم کنید وقعا زندگی سختی دارم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۷ ۲۸ مرداد ۱۳۹۷
سلام شما خیلی راحت میتونید برید پیش مادرتون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۰ ۰۱ بهمن ۱۳۹۶
با سلام من حدود 8ماه از شوهرم طلاق گرفته ام دو تا دختر به سن اا ساله و 8ساله دارم که به حضانت پدرشان است دادگاه هم برای دختر کوچکترم رای صادر کرده که روز های پنج شنبه و جمعه به من بدن . ولی متاسفانه هر بار که دختر رو برای تحویل می آورد از ترس پدرش با من نمی یاد خیلی هم اسرار می کنم حالا باید به نظرشمامنچه کار کنم دختر بزرگترم هم نمی یاد ولی دختر کوچکترم بهم خیلی وابسته بوده
Germany
ناشناس
۱۶:۲۳ ۲۶ دی ۱۳۹۶
سلام من دختر 11ساله هستم مامان و بابام دارن طلاق میگیرم من میتونم پیش مادر بمانم؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۴ ۱۱ اسفند ۱۳۹۶
سلام من هلنا صلح نژاد هستم


سلام من ۱۳ سالمه وخواهرم۷سالشه آیا مامیتونیم بعد از طلاق بامادرمون بمونیم
Iran (Islamic Republic of)
سلام نا شناس
۰۱:۲۶ ۱۲ اسفند ۱۳۹۶
من منتظرم تر وخدا زود جواب بده مادر بزرگ بچه ها خیلی ناراحته از ندیدن نوه هاش
Iran (Islamic Republic of)
حامد
۲۰:۱۰ ۲۲ دی ۱۳۹۶
سلام خانومم بچهامو که یکی ۴ ویکی ۲ دارد را به طرز وحشنتناکی کتک میزند ومن الان بچهامو به خاطر اینکه کتک نخورند بردم خونه مادرم ومیخوام شکایت کنم باید چیکار کنم ممنون میشم راهنمایی کنید دخترام امنیت جانی ندارند خداشاهده
Canada
ساحل
۰۲:۴۱ ۲۲ دی ۱۳۹۶
سلام . من میخوام از شوهرم جدا بشم و یه دختر 8 ساله دارم . شوهرم با یک زن دیگه در ارتباطه . میخواستم ببینم میتونم حضانت دخترمو بگیرم دخترم با من زندگی کنه ؟
Iran (Islamic Republic of)
معصومه
۱۵:۳۵ ۲۱ دی ۱۳۹۶
سلام من قصد جداشدن از همسرم را دارم ویک فرزندپسر 2.5ساله هم دارم ایا میتونم حق حضانت پسرم را داشته باشم با این ک بنده شاغل نیز هستم
قبل از جدایی مادرشوهرم از فرزندم نگه داری میکردند بعداز این نیز مادر خودم نگهداری خواهندکرد درساعات اداری بنده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۵ ۱۶ دی ۱۳۹۶
سلام من ۱۴سالمه پدر و مادرم میخوان جدا شن حق انتخاب با خودمه میتونم پیش مادرم باشم
خواهش میکنم جواب بدین
Germany
محمد
۱۶:۴۹ ۱۶ دی ۱۳۹۶
سلام دختر ۱۰ ساله ای میخواد بعد طلاق پیش مادرش بمونه نفقه او بر عهده مادر هست یا پدر؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ف
۲۳:۴۸ ۱۱ دی ۱۳۹۶
سلام .من یه زن ۲۵ساله ام . هفت ساله ازدواج کردم یه پسر یکساله دارم .شوهرم خیلی بد دهن هست .دست بزنم داره وقتی عصبی بشه چیزی جلودارش نیس منم واسه اینکه بحث بالا نگیره سکوت میکنم .خودمو گم کردم دیگه خودمم نمیشناسم نمیتونم حرفم رو بهش بزنم حتی یکبار عصبی شد دارو ندارمون سوخت میخام ازش جدا بشم ولی نگران پسرمم از ایندش میترسم اینکه ازمبگیرتش لطفا راهنماییم گنین
Iran (Islamic Republic of)
سمانه
۱۶:۰۳ ۲۸ آذر ۱۳۹۶
سلام من پنج ساله ازدواج کردم از همون اول هم زندگیم با دروغ ساخته شده الان یه پسر شیش ماهه دارم شوهرم کار نمیکنه سابقه کیفری داره زندان ایناهم رفته پرونده داره متاسفانه خیانتهم دیدم من بد ازدواج اینارو فهمیدم من الان خیلی پشیمونم میخوام بدونم در صورت طلاق چجوری میشه بچه حق کیه با این وضع پدرش ،بچه رومیدن به من یانه میخوام به طور داعم بچه با من باشه خونواده ی شوهریم سابقه ی خوبی ندارن مادرش هم طلاق گرفته تو خونوادشون بچه هیچ اینده ای نخواهد داشت میترسم بچه آسیب ببینه ایا واسه ثابت این ادعا پرونده هایی که داره تو دادگا کافی نیس همه ی فامیل همسایه ها هم هر روز صدامونو میشنون خسته شدم از این شرایط
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۰:۴۹ ۲۴ آذر ۱۳۹۶
سلام. من محمد 30 دارم این حرفایی که میگم حرف خیلی از مرداست این چه قانونیه که خیلی از زنها بخاطر مهریه هر کاری میخوان میکنن تو این دادگاها همه چیز از رو اساسنامه و قانون جلو میره وهمش طرف زنها هستن دادگاه که خبر نداره که تو زندگی مردم چی گذشته من 9 سال متاهل بودم هیچی واسه زنم کم نگذاشتم اخر خوشی زیر دلش زد و. زندگی منو بر داشت و رفت. این چه قانونیه که من بایدبخاطر مهریه از صبح تا شب کار کنم و از زندگی هیچی نفهمم بخاطر دیدن بچه خودم باید 1000 کیلومتر برم و خیلی چیزهای دیگه جهنم به این میگن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۸ ۱۴ تير ۱۳۹۸
دمت گرم راست میگه زن ها همه الکی مهریه میگرن
Iran (Islamic Republic of)
سمیرا
۱۶:۲۱ ۲۲ آذر ۱۳۹۶
من یه خانم ۲۹ساله هستم به دلیل اعتیاد،خرجی ندادن وازدواج مجدد همسرم می خوام ازش جدا بشم،من دوتا پسر ۳و۶ساله دارم می خوام حضانت بچه هارو به پدرشون بدم ولی می ترسم در آینده پشیمون بشم لطف کنید منو کمک کنید که تصمیم خوبی بگیرم
Iran (Islamic Republic of)
سمیرا
۱۶:۲۱ ۲۲ آذر ۱۳۹۶
من یه خانم ۲۹ساله هستم به دلیل اعتیاد،خرجی ندادن وازدواج مجدد همسرم می خوام ازش جدا بشم،من دوتا پسر ۳و۶ساله دارم می خوام حضانت بچه هارو به پدرشون بدم ولی می ترسم در آینده پشیمون بشم لطف کنید منو کمک کنید که تصمیم خوبی بگیرم
Iran (Islamic Republic of)
نرگس
۲۰:۳۳ ۲۱ آذر ۱۳۹۶
با سلام
من دخترم7ماهش هست.میخواستم ببینم اگربخوام طلاق بگیرم چطوری دادگاه حق بچم رو میده خودم.شوهرم بداخلاق و دست بزن داره.ممنون
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۲۳:۵۴ ۱۹ آذر ۱۳۹۶
با درود
همسرم یک روز که من بودم با گذاشتن نامه ای که میخواهم برای خودم زندگی کنم و حضانت پسرمون رو به تو میدم و بابردشتن طلاها با فاکتورهایش،از خانه رفت به منزل پدرش و میگه دیگه نمیام و میخوام برای خودم زندگی کنم،من نمیخوام طلاقش بدم ، آیا من میتوانم پسر ۳سالم رو پیش خودم نگه دارم و نگذارم ایشون ببینتش . ایشون (با مدرک )سابقه خیانت به بنده رو هم دارن و هم اون نامه که به دست خط خودشونه.ممنون میشم جواب بنده رو بدید.
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۳:۰۵ ۱۵ آذر ۱۳۹۶
با سلام
من الان ۳۲ سالمه و یه فرزند دختر ۱۳ ماهه دارم میخواستم بدونم الان که همسرم میخواد طلاق بگیرد به خاطر یه بحث بی مورد والکي که الان ۳روزه بدون اجازه خونه رو ترک کرده میتونه مهریه رو بگیره و سرپرستی بچه با چه کسی میتونه باشه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۰ ۰۳ آذر ۱۳۹۶
سلام...من یه پسر بیست و دو ماهه دارم ...آیا حضانت بچم رو میتونم بگیرمو تا چند سالگی حضانتش به من میرسه...تو رو خدا جوابم رو بدین؟؟؟
Germany
FffBh
۰۰:۱۷ ۰۳ آذر ۱۳۹۶
ممنون
Iran (Islamic Republic of)
رویا
۲۲:۱۷ ۰۱ آذر ۱۳۹۶
سلام من ۱۴سالمه پدر و مادرم میخوان جدا شن حق انتخاب با خودمه میتونم پیش مادرم باشم
خواهش میکنم جواب بدین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۷ ۲۵ آبان ۱۳۹۶
سلام من ۱۸سالمه یه پسر ۱سال و۳ ماه دارم شوهرم خیلی بد دل هست میخوام ازش جدا بشم حالا نگران پسرمم ایا حضانت پسرمم رو بهم میدن لطفا تو رو خدا راهنمایم کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۷ ۲۵ آبان ۱۳۹۶
سلام من ۱۸سالمه یه پسر ۱سال و۳ ماه دارم شوهرم خیلی بد دل هست میخوام ازش جدا بشم حالا نگران پسرمم ایا حضانت پسرمم رو بهم میدن لطفا تو رو خدا راهنمایم کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۴ ۲۲ آبان ۱۳۹۶
سلام من بعداز۲۲سال میخوام طلاق بگیرم پسری ۲۰ساله ودختری۱۰ساله دارم ایاحضانت انها را بمن میدهند؟درضمن بچه هاتمایل به زندگی با من رادارند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۱۷ ۲۱ آبان ۱۳۹۶
سلام
همسر من مهریه اش رو به اجرا گزاشته، یک پسر ده ساله دارم با یک دختر دوساله، میخوام بدونم با اینکه موقع رفتن از خانه بچه ها رو برای تهدید که نتونم نگه دارم نبرده آیا باز تا 7سالگی حزانت دختر رو به مادرش دادگاه میدهد، ممنون میشوم جواب بدهید
Iran (Islamic Republic of)
M
۱۸:۱۱ ۲۰ آبان ۱۳۹۶
باسلام مردی 30 ساله هستم 5 سال هست که از همسرم جدا شدم فرزند دختر 10 ساله دارم که از 5 سالگی با مادرش هست و توان مالی برای پرداخت ماهیانه نفقه ندارم ایا امکانش هست حضانت فرزندم را خودم بر عهده بگیرم ؟؟ پس از شکایت همسر سابقم برای نفقه چند ماه حبس بودم و الان به قید سند ازاد شدم لطفا راهنمایی کنید!!
Iran (Islamic Republic of)
M
۱۸:۱۱ ۲۰ آبان ۱۳۹۶
باسلام مردی 30 ساله هستم 5 سال هست که از همسرم جدا شدم فرزند دختر 10 ساله دارم که از 5 سالگی با مادرش هست و توان مالی برای پرداخت ماهیانه نفقه ندارم ایا امکانش هست حضانت فرزندم را خودم بر عهده بگیرم ؟؟ پس از شکایت همسر سابقم برای نفقه چند ماه حبس بودم و الان به قید سند ازاد شدم لطفا راهنمایی کنید!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشانس
۰۱:۰۱ ۱۵ آبان ۱۳۹۶
سلام
من از زندگی کردن بازنم خسته شدم خدا ی بچه پسر بهمون داده که زنم شیرخوشک میده اصلا تلاش نمی کنه ب بچم شیر بده و اصل کاریم خانوادش دخالت زیاد میکنن خواستم بدونم با اثبات کردن تنبلی مادر بچه که شیرش نمیده وحتا دعوا مونم میشه بچه روجا میزاره میره خونه پدرش حق حضانت بچه ب من میرسه ؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۳۹ ۱۱ آبان ۱۳۹۶
سلام من می خوام از همسرم جدا بشم اما او همیشه منو تهدید میکنه دخترم 13سالش اما بدلیل ترس از پدر جرائت نمیکنه در دادگاه اعلام کنه که با مادرش می خواد زندگی کنی من چکار باید بکنم
Iran (Islamic Republic of)
زهرا
۲۲:۱۲ ۱۰ آبان ۱۳۹۶
با سلام من و شوهرم بصورت توافقی میخواهیم جدا شویم پسری هشت ساله دارم او به من بسیار وابسته است و از لحاظ تحصیلی به من وابسته شوهرم نمی‌تواند در درسها به او کمک کند آیا دادگاه حضانت پسرم را به من میدهد؟آخه پسرم میخواد با من باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۹ ۰۸ آبان ۱۳۹۶
سلام میخاستم بدونم بعد جدای پدر و مادر بچه تا چه سنی باید برسد تا حق نتخاب داشته باشد تا با پدر زندگی کند یا با مادر معمنون
۱۲۳
آخرین اخبار