سفر به باغ شهری مدرن

کوالالامپور، شهری که در کنار مدرنترین امکانات شهری، جنگل را فراموش نکرده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، کوالالامپور به معنی بین النهرین در گذشته منطقه تجاری کوچکی بود. این شهر امروزه پایتخت فدرال کشور مالزیست که مرکز فعالیتهای سیاسی وتجاری و تفریحی است.

با نگاهی به شهر، بسیار بزرگ و امروزی به نظر می‌رسد ولی قدمت آن به اواسط قرن نوزدهم میلادی می‌رسد که در آن هنگام، حاکم مالای عده‌ای را برای کار در معادن قلع به این منطقه فرستاد.



امروزه کوالالامپور نتیجه ترکیبی مهیج از فرهنگ‌ها، آداب و رسوم و غذاهای متنوع به عنوان یک باغ شهری بین‌المللی پر از گل و درخت و روشنایی چراغ‌ها است.

برای تور 7شب و 8روز کوالالامپور بايستي چيزي در حدود 3 ميليون تومان هزينه كنيد، اين تور مسافرتي شامل بليط رفت و برگشت،7شب اقامت در هتل5 ستاره، صبحانه، ترانسفر فرودگاهي، راهنماي فارسي زبان، یک روز گشت شهری همراه با نهار است. 

جهت كسب اطلاعات بيشتر در خصوص اين تور با شماره تلفن 8540-42667000 تماس حاصل فرماييد.
 
***جاذبه های گردشگری شهر کوالالامپور  

- باغ دریاچه"Taman Tasik Perdana"
باغ دریاچه کوالالامپور که با مساحت 91.6 هکتار پارک تفریحی در مقیاس بزرگ که درقلب شهر قرار گرفته است. این پارک قبلا یک معدن قلع بود و دریاچه پارک در اصل باتلاقی که بعد از حفاری معدن بزرگ و تخلیه قلع با تجمع آب باران در محل تبدیل به یک دریاچه شده است.
پس اگر می خواهیداز شلوغی شهر فرار کنید یک قایق سفری اجاره کنید و در باغ دریاچه کوالالامپور از پارک پرندگان، مزرعه پروانه‌ها، پارک گوزن‌ها، پارک ارکیده و ... دیدن کنید.
آدرس : Jalan Pedrana, 50480
می توانید از باغ دریاچه کوالالامپور هر روز از ساعت 9 الی 18 بازدید کنید.


- برج  KL     
در ارتفاع 421 متر و 94 متر از سطح دریا چشم‌اندازی را از بلندترین نقطه کوآلالامپور داشته باشید. جدای از اینکه این یک برج مخابراتی ارتباط از راه دور است، دارای چندین عرشه برای مشاهده شهر و رستوران گردان نیز می‌باشد.     
آدرس : Jalan Punchak, 50250      
مترو: ایستگاه  Bukit Nanas (KL Monorail)      
از ساعت 9 الی 22 می توانید از این برج بازدید کنید.



- برج های دوقلو Petronas      
این برجها با ارتفاع 451.9 متر سمبلی از مالزی مدرن تلقی می‌شود. بازدیدکنندگان در طبقه 41 به یک پل هوایی بین برج‌ها هدایت می‌شوند. این سازه ی دو طبقه به طول 58.4 متر با نگهدارنده های قوسی شکل بی نظیر هیجان انگیزترین مکان شهر کوآلالامپور خواهد بود. 
آدرس : Jalan Ampang, 50088, KLCC 
بازدید از برج های دوقلو از ساعت 9 الی 21 روزهای سه شنبه تا یکشنبه به جز روز جمعه از ساعت 13 الی 14:30 مقدور می باشد.


- غار "Batu" 
غارهای Batu  با 3 غار بزرگ شامل معابد و زیارتگاه های هندو در شمال کوالالامپور واقع شده است. 272 پله در حدود 61 متر را بالا بروید و از زیارتگاه هندوان که بدست «Lord Morgan» و از سنگ آهک طبیعی ساخته شده بازدید کنید.
نشانی: Off Jalan Ipoh, 13 km North of KL 



- ایستگاه قدیمی راه‌آهن      
این ایستگاه از سبک Moorish (سبک معماری وابسته به اهالی شمال آفریقا) در سال 1910 الهام گرفته و ساخته شد. مناره‌ها، طاق‌ها و مارپیچ‌ها آنرا به یکی از جذابترین ساختمان‌های کوآلا لامپور تبدیل نموده است.     
آدرس: Jalan Sultan Hishamuddin, Kuala Lumpur, Malaysia    



- مجموعه تفریحی گنتینگ"Genting Highlands"   
مجموعه تفریحی ، سیاحتی گنتینگ بر فراز یکی از قلل رشته کوههای تی تی وانگسا در ارتفاع 1800 متری از سطح دریا احداث شده و با شهر کوالالامپور 45 دقیقه فاصله دارد و با امکاناتی نظیر هتل های مجهز، شهربازی، زمین گلف، تله کابین و رستورانهای متنوع و برگزاری کنسرت های موسیقی ، نمایش ها و شعبده بازی، به یکی از پرطرفدارترین مناطق توریستی در سراسر مالزی تبدیل شده است. جالب است بدانید بزرگترین هتل دنیا با 6188 اطاق در گنتینگ ساخته شده است .
برای رسیدن به قله میتوان مسافتی از راه را بوسیله تله کابین که 3.38 کیلومتر امتداد دارد طی کرد و در طول مسیر 11 دقیقه ای آن مناظر زیبا و دست نخورده جنگلهای باران خیز استوایی انواع گونهای گیاهی، حیوانی و پرندگان کمیاب را نظاره کرد.



-بلندیهای کامرون"Cameron Highland" 
این منطقه کوهستانی با ارتفاع در حدود 1500 متر بالاتر از سطح دریا بزرگترین تفریحگاه کوهستانی که تنها 4 ساعت از شهر کوالالامپور فاصله دارد. این منطقه با داشتن کشتزارهای چای ، باغچه های پلکانی گل، شکوفه های رنگارنگ ، باغهای میوه و مزارع سبزیجات، گردشگرانی را که به روستاهای اطراف شهر علاقه مند هستند شیفته خود خواهد ساخت. 
آدرس :  Cameron Highlands, Pahang



- دامنه های فریزر هیل "Fraser's Hill"  
این منطقه با ارتفاعی ، حدود 1500 متر بالاتر از سطح دریا در میان رشته کوههای (Ttitiwangsa) قرار گرفته است. این تفریگاه بعد از اینکه (James Fraser) یکی از معدن جویان پیشتاز اسکاتلندی در دهه 1890 بنگاه داد و ستد سنگ معدن قلع را در آنجا دایر کرد ، به این نام خوانده شد.



گردشگران می توانند برای دیدن پوشش گیاهان سبز، دیواره هایی از درختان جنگل، باغچه های بی نظیر گل و استفاده از هوای مطبوع کوهستان، سفری به ارتفاعات(Fraser) داشته باشند و طبیعت را به معنای واقعی خودش تجربه کنند  از دیدنی های این منطقه مرکز مطالعات طبیعت بوده که در این مرکز بازدیدکنندگان می توانند اطلاعات مفیدی درباره گونه های گیاهی و جانوری این منطقه کسب کنند .
آدرس : Fraser’s Hill, Pahang
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار