پربيننده ترين خبرهاي سال 91 (164)؛

"اعتراض "CIA" و سیاستمداران آمریکا به فیلم "۳۰ دقیقه بعد از نیمه شب" +تصاوير

"CIA" و سیاستمداران آمریکا به فیلم "۳۰ دقیقه بعد از نیمه شب" که دستگیری "بن لادن" را به تصویر می کشد؛ برخلاف منافع آمريكا مي‌دانند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از وارپ؛ سیاستمداران آمریکا طی نامه ای به تولید کننده فیلم "۳۰ دقیقه بعد از نیمه شب" که دستگیری "بن لادن" را به تصویر می‌کشد، اعتراض کرده اند زيرا این فیلم شکنجه هایي که باعث افشای مکان "بن لادن" و سر اجام دستگیری وی شده است را به تصوير كشيده است.


لازم به ذکر است؛ حدود 45 دقیقه ی ابتدایی این فیلم به شکنجه افراد توسط ارتش آمریکا می پردازد.
این فیلم تلاش ده ساله سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا "CIA" برای ردیابی اسامه بن لادن را به تصویر می کشد. رهبر القاعده در ابتدای ماه مه ۲۰۱۱ به دست کماندوهای آمریکایی در پاکستان به قتل رسید.


منتقدان سینما معتقدند كه شکنجه های نشان داده شده در این فیلم ديدگاهي منفي و منفور نسبت به آمريكا به بیننده القا می کند و همین امر باعث اعتراض سیاستمداران آمریکا به محتوای این فیلم شده است.


بر اساس اين گزارش؛ این سیاستمداران این فیلم را دور از واقعیت و بر اساس گفته های اولیه از این رخداد دانسته اند، اما براساس گزارش ها این فیلم با همکاری "CIA" ساخته شده است در حالي كه سیاستمداران آمریکا اظهار كرده اند که این فیلم به وضوح شکنجه و باز جویی از واسطه "بن لادن" را ابزار اصلی کشف جای وی نشان می‌دهد.


همچنين؛ "جان مک کین" سناتور جمهوری خواه، و "دایان فاینستاین" و "کارل لوین" سناتورهای دموکرات اعضای کمیته اطلاعاتی سنا هر سه از مخالفان شکنجه هستند.
اما خانم "بیگلو" کارگردان این فیلم بارها در مصاحبه ها اعلام کرد که این فیلم از روی اسناد "CIA" ساخته شده و تمام تصویر این فیلم واقعیت را نشان میدهد.


خانم "بیگلو" گفت:" این فیلم انواع  شیوه های اطلاعاتی را به تصویر می کشد."
گفتني است؛ سیاستمداران آمریکا از تاثیری که این فیلم بر روی افکار مردم می‌گذارد ابراز نگرانی کرده و گفته‌اند که نمایش شکنجه از ارزش آمریکا در چشم جهانیان می کاهد. /ص
برچسب ها: آمریکا ، بن لادن ، اعتراض
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار