کرمان/

نقش اصلی آموزش و پرورش فرهنگ‌سازی است

نماینده مردم بم، ریگان، فهرج و نرماشیر در مجلس شورای اسلامی گفت: نقش اصلی و بسیار هم مهم و حیاتی آموزش و پرورش فرهنگ‌سازی در جامعه است.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران، حجت‌الاسلام موسی غضنفر‌آبادی ظهر امروز در نخستین جلسه شورای آموزش و پرورش نرماشیر در سال 1392 ‌اظهار داشت: شورای آموزش و پرورش نرماشیر را طی چند سال گذشته مجموعه‌ای منسجم و با ظرفیت گسترده دیدیم‌.

وی افزود‌: فرصت خدمت به مردم یکی از نعمت‌های الهی است که خداوند به بعضی از افراد عنایت کرده است و مسئولان باید قدر این نعمت را بدانند و جلب رضایت خداوند را مد‌نظر قرار دهند.

غضنفرآبادی یکی از وظایف اساسی آموزش و پرورش را فرهنگ‌سازی در جامعه عنوان کرد و ابراز داشت: فرهنگ‌سازی اسلامی در جامعه خواسته مقام معظم رهبری است و همگان باید در این امر مهم همکاری کنند.

فرماندار نرماشیر نیز در این جلسه عنوان کرد‌: طی سال گذشته یکی از اداراتی که توانست عملکرد بسیار مطلوبی از خود به نمایش بگذارد، آموزش و پرورش بود.

محمود سام‌نژاد تصریح کرد‌: بازسازی فضاهای آموزشی‌، برگزاری مراسم فرهنگی مختلف‌، کسب رتبه‌های کشوری توسط فرهنگیان و دانش‌آموزان و تعامل بسیار سازنده با دیگر ادارات از مهم‌ترین اقدامات این اداره در سال گذشته بوده است.

وی گفت‌: در بخش روداب نیز آمار دانش‌آموزی بالا است و اکثر‌ مدارس در روستاها‌ی پراکنده واقع شده‌اند و لازم است، آموزش و پرورش در این بخش مستقل و نمایندگی آموزش و پرورش آن به اداره ارتقا‌ یابد.

سام‌نژاد افزود‌: از آنجا که اداره آموزش و پرورش نقش به سزایی در پیشبرد اهداف تعلیم و تربیت دارد، باید شرایطی مهیا شود تا با ایجاد اداره آموزش و پرورش در بخش روداب‌، مردم امنیت تحصیلی بهتری را برای فرزندانشان احساس کنند.

این مسئول از آمادگی شهرستان نرماشیر برای برپایی آیین گرامیداشت روز معلم کشوری خبر داد و خاطرنشان کرد‌: برگزاری جشن روز معلم در مناطق محروم می‌تواند در ایجاد انگیزه و مضاعف کردن روحیه معلمان موثر باشد، لذا در حال مذاکره با مسئولان آموزش و پرورش هستیم تا بتوانیم این مراسم را در نرماشیر برگزار کنیم.
برچسب ها: کرمان ، فهرج ، نرماشیر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.