صابر امامي:

تخم مرغ هاي رنگي مادرم سمبل عيدي هاي كودكي ام بود

مادرم هميشه بعد از تحويل سال تخم مرغهايي را كه با پوست پياز رنگي مي كرد به عنوان عيدي به همسايه ها مي داد.

صابر امامي شاعر در گفتگو با خبرنگار حوزه ادبيات باشگاه خبرنگاران گفت: اهل آذربايجان (مرند) هستم.
وي ادامه داد: در زمان تحويل سال در مرند نيز مانند ساير شهرهاي ديگر همه دور سفره هفت سين جمع مي شوند و راديو را براي اعلام تحويل سال روشن مي كنند.
وي افزود: اساسي ترين چيزي كه در سفره هفت سين در مرند مورد توجه قرار مي گيرد آينه، قرآن و ماهي قرمز است.
امامي افزود: پس از تحويل سال همه با هم ديده بوسي كرده بزرگترها اسكناسهاي نويي را كه از قبل براي عيدي آماده كرده بودند را به كوچكترها مي دهند.
وي اظهار كرد: يكي از رسم هايي كه در مرند بعد از تحويل سال وجود دارد تبريك و ديده بوسي با همسايه هاي نزديك در ابتداي تحويل سال  است.
امامي در خصوص خاطره اي از كودكي در زمان تحويل سال ادامه داد: مادر من كه به گيس سفيد محله معروف بود هميشه بعد از تحويل سال تخم مرغهايي با پوست پياز رنگ مي كرد و به درب خانه همسايه ها به عنوان عيدي مي برد.
وي افزود: هميشه هنگام تحويل سال بر سر سفره هفت سين بعد از فوت پدرم من دعاي تحويل سال را مي خواندم و بهترين دعايي كه هميشه به درگاه الهي براي همگان خواستار مي شدم اين بود كه خداوند سرنوشت همه را خوب رقم بزند آرامش را براي همگان سير كند.
وي به عنوان پيام تبريكي براي سال 92 افزود: اميدوارم كهم ملت ايران با توجه به آيه شريفه ان مع العسر يسري هرچه زودتر آساني و گشايش را تجربه كنند./ي2
برچسب ها: صابر امامی ، شاعر ، عید ، نوروز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار