یک محقق قلب و عروق:

فشار خون بالا و بیماری های قلبی و عروقی، دو عارضه ای که در نوروز شیوع می یابند

یک متخصص قلب و عروق گفت: فشار خون بالا و بیماری های قلبی و عروقی، دو عارضه ای است که به دلیل عادات نادرست تغذیه ای، شیوع آنها در ایام نوروز و پس از آن افزایش می یابد.

 محمد جواد تیباپور متخصص قلب و عروق در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران افزود:  بیماری های قلبی و عروقی به عنوان علت اصلی مرگ در جهان شناخته می شوند و هزینه های سنگینی را به کشورهای مختلف تحمیل می کنند.

وی گفت: استرس و فشار های روحی- روانی، چاقی، نداشتن تحریک و فعالیت بدنی، چربی و فشار خون بالا واستعمال دخانیات به ویژه سیگار،  به عنوان عوامل اصلی  ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی شناخته می شوند.

تیباپور با بیان اینکه شدت تاثیر برخی از دلایل ابتلا به بیماری های مزمن در ایام نوروز و تعطیلات افزایش می یابد، تصریح کرد: فشار خون بالا و بیماری های قلبی و عروقی، دو عارضه ای است که به دلیل عادات نادرست تغذیه ای ، شیوع آنها در ایام نوروز از آن افزایش می یابد.

وی گفت: مصرف بالای غذاهای پر چرب و همچنین نمک زیاد موجود در غذاها و تنقلات، زمینه ایجاد فشار خون و بیماری های قلبی و عروقی را فراهم می کند.

تیباپور یاد آور شد: در افرادی که مستعد ابتلا به بیماری های مزمن هستند و شرایط بدنی چندان مساعدی ندارند،  مصرف غذاهای پر چرب،  شیرین و حاوی نمک بالا می تواند خطرات و عوارض شدیدتری را به دنبال داشته باشد./س
برچسب ها: قلب ، عروق ، نوروز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار