"سالار عقيلي" با "عشق" ماند+صوت

"سالار عقيلي" خواننده جوان عرصه موسيقي سنتي، با نخستين اثر خود به نام "عشق" ماند در عرصه موسيقي و در بين اهالي اين عرصه جاودانه شد.

به گزارش خبرنگار حوزه موسيقي باشگاه خبرنگاران؛ "سالار عقيلي" خواننده جوان موسيقي سنتي ايران متولد 11 آذر سال 1356 تهران است.
وي از سن 8 سالگي به موسيقي علاقمند شد و از طريق مادر و برادرش كه پيانو مي نواختند، با سازهاي مختلفي چون پيانو و تنبك آشنا شد و نزديك به 24 سال است كه عاشقانه در راه موسيقي گام برمي دارد.
عقيلي در سال 1372 وارد هنرستان موسيقي شد و در آن جا با اساتيد مختلف موسيقي آشنا و با ديپلم سنتور از هنرستان موسيقي فارغ التحصيل شد.
اين خواننده جوان عرصه موسيقي سنتي از سال دوم به بعد به آواز ايراني علاقمند شد و نزد استاد صديق تعريف،به مدت 6 سال  رديف آوازي را فرا گرفت. 
همسر سالار عقيلي ، حرير شريف زاده نوازنده پيانو است و به گفته عقيلي،در حال حاضر در بين جوان ها تنها كسي است كه سبك مرتضي خان محبوبي را در پيانو مي نوازد و همچنين باعث نخستين كنسرت وي نيز،همسرش بوده است.
از جمله آثار سالار عقيلي مي توان به" سايه هاي سبز" ساخته ارشد طهماسبي با اجراي گروه دستان سال 82،"درياي بي پايان" ساخته سعيد فرجپوري با اجراي گروه دستان در سال 85، "سعدي نامه" ساخته ارشد طهماسبي با اجراي گروه دستان در سال 86،"عشق ماند" ساخته ارشد طهماسبي با اجراي گروه نوروز در سال 80، اين به عنوان نخستين اثر خواننده ،" به نام گل سرخ "ساخته حميد متبسم با اجراي گروه دستان و "مايه ناز" در سال 88 اشاره كرد.
سالار عقيلي از آن دسته خوانندگان جوان وخوش صدايي است كه با برگزاري كنسرت هاي متعدد در زمينه موسيقي سنتي به موفقيت هاي چشمگيري دست يافته است./ي2
 

گزارش از بهاره كنجكافرد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۱۲ ۳۰ آذر ۱۳۹۴
بسيار صداى سالار عقيلى رو دوست دارم وصداى ايشون آرامش محض
Iran (Islamic Republic of)
محمد جباروکیلی
۱۲:۵۹ ۲۳ مرداد ۱۳۹۴
سلام من بیشتر آهنگهای استاد عقیلی رو حفظم خودم هم نیمه حرفه ای میخونم دوست دارم سالار رو از نزدیک ببینم
Iran (Islamic Republic of)
علي رضا
۱۲:۲۹ ۰۳ فروردين ۱۳۹۳
درود برشما !
دربهار طبيعت دلهاتان بهاري!
سال نو مبارك!
Iran (Islamic Republic of)
علي رضا
۲۰:۲۷ ۲۶ اسفند ۱۳۹۲
به به ازين همه ذوق و بالندگي !
هماره موفق باشي جناب سالار عقيلي
Iran (Islamic Republic of)
اینه وند
۰۹:۲۱ ۱۱ آبان ۱۳۹۲
هر روز صبح سوا رماشین میشم اول بسم الله میگم بعد اهنگ سالار راگوش میکنم
Iran (Islamic Republic of)
شهریار
۰۸:۳۶ ۲۵ شهريور ۱۳۹۲
هر روز کارم رو اول با نام خدا بعد صدای سالار عقیلی شروع می کنم .
آخرین اخبار