اقلیم ایران در موزه تاریخی طبیعی همدان

مجموعه ای از نمونه انواع گونه های حیوانی، گیاهی و طبیعی اقلیم ایران و اقصی نقاط کره خاکی در موزه تاریخی طبیعی همدان واقع شده است.

به گزارش خبرنگار حوزه میراث فرهنگی باشگاه خبرنگاران، مجموعه ای کم نظیر از نمونه انواع گونه های حیوانی، گیاهی و طبیعی اقلیم ایران و اقصی نقاط کره ی خاکی درموزه ی تاریخی طبیعی همدان واقع شده است که تماشای آن ذهن هر بیننده ای را به گذشته و حال، اعماق آب ها و فراز خاک ها می کشاند.
در لابه لای این مجموعه اعجاب انگیز که هم اینک به عنوان یک از گرانبهاترین سرمایه های ملی و بستری برای مطالعات دانش پژوهان و اهل تحقیق شناخته شده است.

هزاران نمونه ی زنده، سنگواره و تاکسیدر می شود از گونه های گیاهی پستانداران، پرندگان، خزندگان، حشرات و آبزیان به شیوه های مدرن و علمی نگهداری می شود.
بنیان موزه تاریخی طبیعی در همدان سال 1351 به همت انسانی علاقه مند و سخت کوش و چند تن از دبیران دبیرستان و اساتید دانشگاه در سالن کوچک و محدوده در گوشه ای از دبیرستان موسوم به پهلوی آن زمان گذاشته شده است.
این موزه هم اینک در چند تالار مجهز و آراسته و ساکت 2000 متر مربع، چند فضای مناسب برای مطالعه، سالن سخنرانی و کتابخانه تخصصی در دانشکده کشاورزی دانشگاه بوعلی سینا دارد./ي2
برچسب ها: موزه ، همدان ، تاریخ طبیعی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
زهرا
۱۶:۲۹ ۲۷ شهريور ۱۳۹۲
خیلی جالب بود راستی نام گونه های درحال انقراض ومنقرض شده را در سایت تتون بنویسید با تشکر.
آخرین اخبار