بخش هشتم دانشنامه IT؛

چگونه اطلاعات رایانه ای خود را نجات دهیم؟

Backup پر کاربرد ترین اصلاح کامپیوتری می باشد که به تهیه نسخه های پشتیبان از اطلاعات رایانه ای اطلاق می شود.

به گزارش اورژانس IT باشگاه خبرنگاران،هشتمین بخش دانشنامه فناوری اطلاعات که در برگیرنده اصطلاحات نرم افزاری می باشد منتشر می شود.

1- Backup

اصطلاح Backup  پر کاربردترین کلمه در ارتباط با رایانه های می باشد.پک آپ که معادل فارسی آن تهیه نسخه پشتیبان از اطلاعات رایانه ای می باشد،می تواند نجات بخش این اطلاعات در زمان ایجاد مشکلات سخت افزاری و نرم افزاری باشد.شکل ساده Backup همان کپی کردن اطلاعات یک رایانه در یک حافظه جانبی است.نرم افزار های زیادی نیز برای پک آپ گیری از اطلاعات رایانه ها و لوازم هوشمند دیگر همچون تبلت ها و تلفن های همراه ساخته شده اند که می توانند از هر نوع اطلاعات موجود روی این دستگاه ها نسخه پشتیبان تهیه کنند.

2- Beta Software

شرکت های رایانه ای قبل از عرضه نسخه رسمی محصولات نرم افزاری خود یک نسخه آزمایشی از آن را عرضه می کنند.این نسخه آزمایشی که برای یافتن عیوب احتمالی نرم افزار عرضه می شود بتا (Beta) نام دارد.معمولا نسخه های بتا از نرم افزار ها دارای مشکلاتی هستند که در نسخه اصلی بر طرف می شود.

3- Browser

کلمه Browser یا مرورگر به نرم افزارهایی گفته می شود که که صفحات اینترنتی را برای کاربران نمایش می دهند.این نرم افزار ها می توانند انواع تصاویر و فایل های چند رسانه ای را نیز در صفحات اینترنتی بارگذاری شده اند نمایش دهند.نمونه هایی از این مرورگرها عبارتند از : اینترنت اکسپلورر،فایرفاکس،گوگل کروم و اپرا.

4- Bug

اصطلاح Bug یا باگ به خطاهای نرم افزاری اطلاق می شود.این مشکلات که معمولا به صورت غیر قابل پیش بینی رخ می دهند علل مختلفی همچون کمبود حافظه،مشکلات کد نویسی برنامه و یا استفاده از نسخه بتا دارند.

5- App

کلمه ی App کوتاه شده ی کلمه ی application می باشد که هم معنای کلمه ی Program به معنای برنامه می باشد.کلمه ی App معمولا به نرم افزارهایی اطلاق  می شود که برای انواع تلفن های همراه هوشمند و تبلت های طراحی و ساخته شده است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار