10 گلزن برتر تاریخ پرسپولیس/ فرشاد آقای گل بارکوردی دست نیافتنی

فرشاد پیوس گلزن برتر پرسپولیس در دهه 60 و اوایل دهه 70 با رکورد 153 گل در مسابقات رسمی برترین گلزن تاریخ باشگاه پرسپولیس است.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران  فرشاد پیوس گلزن برتر پرسپولیس در دهه 60 و اوایل دهه 70 با رکورد 153 گل در مسابقات رسمی برترین گلزن تاریخ باشگاه پرسپولیس است.
 
به گزارش سایت رسمی باشگاه پرسپولیس از سال 1347 تا امروز 195 بازیکن موفق به گلزنی با پیراهن پرسپولیس در مسابقات رسمی این تیم شده اند که پیوس با رکوردی جاودانه صدرنشین جدول گلزنان پرسپولیس است. 10 گلزن برتر تاریخ پرسپولیس از سال 1347 تاکنون عبارتند از:
 
1. فرشاد پیوس (153 گل)
برترین گلزن تاریخ پرسپولیس از سال 1370 این رکورد را در اختیار دارد و به نظر می رسد تا حداقل یک دهه آینده نیز این رکورد همچنان به نام آقای گل همه ادوار تاریخ پرسپولیس باشد. پیوس در 212 بازی موفق به زدن 153 گل شد که میانگین وی 72/0 گل در هر بازی است که این بهترین میانگین در بین گلزنان برتر تاریخ باشگاه است. فرشاد 9 گل خود را از نقطه پنالتی به ثمر رساند و از سال 65 تا 76 بارها آقای گل مسابقات مختلف شد.
 
2. علی پروین (95 گل)
تا قبل از ظهور پیوس، پروین بهترین گلزن تاریخ پرسپولیس محسوب می شد که در 278 بازی موفق به زدن 95 گل شده بود.  پروین 20 گل خود را از نقطه پنالتی به ثمر رسانده و با این آمار بهترین پنالتی زن تاریخ پرسپولیس به شمار می رود. پروین در همه مسابقات مختلف پرسپولیس حضور داشته و فقط در کارنامه وی جای بازی در جام های باشگاهی آسیا خالی است.
3. صفر ایرانپاک (74 گل)
مرحوم صفر ایرانپاک بهترین گلزن سرخپوشان در دهه پنجاه بود که در 143 بازی موفق به ثمر رساندن 74 گل شد که با این حساب میانگین گلزنی وی 52/0 گل در هر بازی بود که سومین رکورد برتر در این زمینه است. ایرانپاک از سال 49 تا 59 به مدت 11 سال در پرسپولیس توپ زد و رکورد 7 گل وی در دربی هنوز در تاریخ فوتبال ایران ماندگار است.
4. ناصر محمدخانی (59 گل)
آقای گل جام باشگاههای تهران در سال 1360 که با پیراهن بانک ملی آن را بدست آورد، از سال 61 تا 72 به تناوب در پرسپولیس توپ زد و البته بهترین سال های فوتبال خود را در قطر سپری کرد. محمدخانی در سال هایی پیراهن پرسپولیس را بر تن داشت که در هر فصل فوتبال آن 20 الی 25 بازی برگزار می شد. گلزن قهار پرسپولیس در نیمه اول دهه 60 ، در 152 بازی موفق به زدن 59 گل شد و یکی از برترین مهاجمان فوتبال ایران در دهه شصت بود.
5. علی دایی (43 گل)
قطعاً اگر دایی تمام دوران فوتبال خود را در پرسپولیس سپری می کرد اکنون رکورد پیوس را شکسته بود و آقای گل تاریخ پرسپولیس لقب می گرفت. دایی با میانگین گلزنی 6/0 گل در هر بازی پس از پیوس بهترین آمار را دارد و در 71 بازی با پیراهن پرسپولیس موفق به زدن 43 گل شده است. 6 گل دایی نیز حاصل ضربات پنالتی بوده است. برترین گلزن تاریخ فوتبال ملی جهان فقط 3 فصل و نیم در پرسپولیس بازی کرد و در فصل 82 نیز آقای گل لیگ برتر شد.
 
6. کریم باقری(43 گل)
 
کریم باقری پس از علی پروین دومین هافبک گلزن تاریخ پرسپولیس است. کریم که در میانه های فصل 89-90 ناگهان از فوتبال خداحافظی کرد، در مدت 9 فصل و نیم حضور در تیم سرخپوشان پایتخت در 233 بازی موفق به زدن 43 گل شد. 33 گل در لیگ، 7 گل در جام حذفی و 3 گل در جام باشگاههای آسیا عمکلرد گلزنی کریم برای سرخپوشان بوده است.
 
7. مجتبی محرمی (41 گل)
چپ پای سابق پرسپولیس در دهه هفتاد که بیشتر اوقات در پست دفاع چپ بازی می کرد، بهترین مدافع گلزن تاریخ پرسپولیس محسوب می شود که در 174 بازی موفق به زدن 41 گل شده است. محرمی 15 گل خود را از نقطه پنالتی به ثمر رسانده که پس از پروین دومین پنالتی زن برتر تاریخ پرسپولیس محسوب می شود. محرمی مهارت خاصی در زدن پنالتی داشت، اما ضربات پنالتی مهمی را از دست داده است که برخی از آنها مثل بازی مقابل عربستان در جام ملت های آسیا یا پوهانگ در نیمه نهایی جام باشگاههای آسیا سرنوشت ساز بوده اند.
8. محمود خوردبین (40 گل)
سرپرست سابق سرخپوشان که رکوردار حضور در این باشگاه است، تنها گلزن در میان ده گلزن برتر تاریخ پرسپولیس است که هیچگاه پشت ضربه پنالتی قرار نگرفته است. خوردبین از سال 48 تا 58 پیراهن پرسپولیس را بر تن کرد و در 149 بازی موفق به زدن 40 گل شد. محمود خوردبین در سال 1358 و در 31 سالگی کفش‌هایش را آویخت.
9. ادموند بزیک (40 گل)
گلزن برتر پرسپولیس در سالهای 74 تا 78  که اکنون در کادر فنی تیم حضور دارد، طی شش فصل حضور در پرسپولیس موفق به زدن 40 گل در 133 بازی شد. ادو پس از پرسپولیس راهی سپاهان شد و با گلزنی های پیاپی خود رکوردار گلزنی در لیگ و همچنین آقای گل لیگ برتر نیز شد.
10. علی کریمی(38 گل)
 
ستاره فوتبال ایران در دهه 80 طی سه مقطع حضور در پرسپولیس موفق به زدن 38 گل در 137 بازی برای پرسپولیس شده است و رکورد گلزنی او تقریباً هر 3 بازی یک گل است. کریمی 28 گل در لیگ و  10 گل در مسابقات باشگاهی آسیا به ثمر رسانده و پس از فرشاد پیوس دومین گلزن آسیایی تاریخ پرسپولیس است. کاپیتان پرسپولیس اکثر بازی های این فصل را از دست داده است، اما با رفع مصدومیتش در چند بازی باقی مانده لیگ برتر و جام حذفی سرخپوشان را همراهی خواهد کرد و می تواند گلزنی در جام حذفی را نیز به کارنامه اش اضافه کند.
برچسب ها: پیوس ، گلزن ، پرسپولیس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۸
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
کامبیز اهوازی
۱۸:۳۲ ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۱
پیوس بیشتر گلهاشو تو رده باشگاهی تهران زده، ولی آرش برهانی و عنایتی تو رده لیگ برتر ایران_ جام حذفی_ آسیا
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۲۱:۲۳ ۲۶ فروردين ۱۴۰۰
هیچ وقت دایی به پیوس نمی رسید. میانگین گل در هر بازی پیوس از دایی بیشتره. زمان پیوس تعداد بازی ها 16 یا 17 بازی بود که فرشاد به همین تعداد گل می زد. اگر مثل الان 30 بازی برگزار میشد شک نکنید اگر رکورد فر‌شاد آقای گل بسیار بالاتر بود.
Iran (Islamic Republic of)
علی حسینی
۱۹:۲۶ ۲۷ مهر ۱۳۹۷
طوفان سرخ در راه غرب تا شرق همه را درهم می نبرده با جام برمی گرده
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۳:۵۶ ۲۸ مهر ۱۳۹۶
من یک پرسپولیسی اصیل هستم ولی یک سوال برام پیش اومده اگه فرشاد پیوس ۱۵۳ گل به ثمر رسونده چرا اسم عنایتی رو به عنوان بازیکنی اعلام میکنن که بیشترین گل زده رو داره
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۳:۵۶ ۲۸ مهر ۱۳۹۶
من یک پرسپولیسی اصیل هستم ولی یک سوال برام پیش اومده اگه فرشاد پیوس ۱۵۳ گل به ثمر رسونده چرا اسم عنایتی رو به عنوان بازیکنی اعلام میکنن که بیشترین گل زده رو داره
Iran (Islamic Republic of)
محمد رضا خسروی (خراسان جنوبی- قاین)
۱۲:۴۰ ۲۸ مهر ۱۳۹۶
عشق فقط پرسپولیس با همه اسطوره هاش
Iran (Islamic Republic of)
حسین خمسه
۱۰:۱۴ ۱۴ خرداد ۱۳۹۶
هروقت 6تای سال52 فراموش شد 6 تای العین هم فراموش میشه...خخخخخ...عشقش پرسپولیس
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۱۶:۳۲ ۰۸ خرداد ۱۳۹۶
شیر برای اثبات قدرتش نیاز به جنگ با کفتار ها را ندارد. پرسپولیس سلطان فوتبال ایران و خانه ی بهترین بازیکنان ایران و آسیا
Iran (Islamic Republic of)
سجاد
۰۶:۲۳ ۲۶ فروردين ۱۳۹۶
دم هر چی پرسپولیسی گرم
Iran (Islamic Republic of)
سیده فاطمه قادری
۱۶:۳۴ ۲۲ فروردين ۱۳۹۶
نه آبی وطلایی



فقط سرخ و حنایی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۱ ۱۶ اسفند ۱۳۹۵
❤❤❤❤❤❤
Iran (Islamic Republic of)
عبدالباقی ورکاتی از بلوچستان
۰۹:۰۶ ۱۱ اسفند ۱۳۹۵
من عاشق پرسپولیسم فقط قرمزته شششششششششششش
Iran (Islamic Republic of)
محمد فرهادی
۲۲:۳۳ ۰۵ بهمن ۱۳۹۵
عشق فقط پرسپولیس
Iran (Islamic Republic of)
یعقوب قویدل
۱۸:۱۳ ۰۱ دی ۱۳۹۵
اقای گل باشگاهی وملی مال پرسپولیسه بعد کیسها میگن ارش اقای گل. اقا دایی وپیوس دوستتون دارم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۱۵ ۰۶ مرداد ۱۳۹۵
من دانیال صادقی هستم 9 ساله از مشهد و عاشق طوفان سرخ آسیا . پرسپولیس همیشه قهرمان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۵ ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۵
علی(فقط)کریمی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۵۴ ۲۷ آبان ۱۳۹۴
کریم باقری بهترین بازیکن از نظر من است
Iran (Islamic Republic of)
على اقارضى
۲۲:۵۳ ۳۱ مرداد ۱۳۹۴
اقا من به شما خيلى افتخار ميكنم كه جز ده تا گل زنان هستيد و بخاطر همين هم اومدم تو با شگاه شهيد كشورى كه ريزى فوتباليست از زير دست شما در بيام من افتخار ميكنم مربى من هستى
آخرین اخبار