سرپرست جهاد کشاورزی دشتی خبر داد

پیش‌بینی برداشت 6300 تن گندم در دشتی

سرپرست جهاد کشاورزی دشتی گفت: با احتساب هزار و 650 هکتار گندم آبی پیش بینی می‌شود که شش هزار و 300 تن گندم در این شهرستان برداشت شود.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران ،امرالله احمدی گفت: با توجه به فرارسیدن فصل برداشت غلات در شهرستان دشتی تمهیدات لازم برای برداشت این محصول استراتژیک اندیشیده شده است.

سرپرست جهاد کشاورزی دشتی افزود: در این شهرستان میزان بارش نزولات جوی در سال زراعی 91 معادل 113 میلی متر بوده است بنابراین شرایط لازم و کافی برای رشد مزارع دیم فراهم نشده و تنها دو هزار و 400 هکتار از مزارع کشت گندم دیم در شهرستان دشتی قابل برداشت است.

وی ادامه داد: با احتساب یک هزار و 650 هکتار گندم آبی پیش‌بینی می‌شود که شش هزار و 300 تن گندم در این شهرستان برداشت شود.

احمدی خاطرنشان کرد: در همین راستا به منظور سهولت در امر برداشت گندم 29 کمباین برای برداشت گندم از مزارع دشتی به این شهرستان عازم و عملیات برداشت را انجام خواهند داد.

وی با بیان اینکه پنج مرکز خرید آماده خرید گندم از کشاورزان است، اضافه کرد: با هماهنگی به عمل آمده با اداره غله استان محصولات برداشت شده توسط پنج مرکز خرید در استان انجام می‌گیرد.

احمدی گفت: بر اساس صورت‌جلسه کمیته برداشت استان روزانه مقدار 200 لیتر سوخت نفت و گاز یارانه‌ای به کمباین‌داران تحویل می‌شود.

سرپرست جهاد کشاورزی دشتی یادآور شد: نرخ پایه اولیه خرید گندم معمولی هر کیلوگرم 550 تومان و گندم یاواروس 580 تومان تعیین شده است و توسط بانک عامل که بانک سپه است انجام می‌شود.
برچسب ها: گندم ، دشتی ، بوشهر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.