سنندج/

بازدید 700 هزار میهمان نوروزی از اماکن تاریخی کردستان

دبیر ستاد دائمی تسهیلات سفر استان کردستان از بازدید 700 هزار میهمان نوروزی از اماکن تاریخی استان از آغاز تعطیلات نوروز تا امروز خبر داد.

میمنت‌آبادی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران سنندج گفت: ورود و اسکان مسافران نوروزی به استان نسبت به مدت زمان مشابه آن در سال گذشته رشدی 100 درصدی داشته است.

وی با بیان این‌که پیش‌بینی و برآورد ستاد تسهیلات نوروزی در بحث ورود و اسکان میهمانان نوروزی به استان 125 هزار نفر بود، ادامه داد: با توجه به افزایش 9 برابری ورود و اسکان مسافران به استان، ستاد تسهیلات سفر نوروزی با برگزاری جلسه‌ای اضطراری با حضور تمامی اعضا، ارائه خدمات را تا 135 هزار نفر افزایش داده است.

دبیر ستاد دائمی تسهیلات سفر استان کردستان خاطرنشان کرد: افزایش اماکن اسکان، برنامه‌های فرهنگی و افزایش بازدید از اماکن تاریخی و گردشگری در دستور کار ستاد تسهیلات نوروزی قرار گرفت و به همین منظور تمهیدات لازم برای ارائه خدمات مطلوب به میهمانان با هماهنگی آموزش‌ و پرورش استان و سایر دستگاه‌ها صورت گرفته است.

به گفته دبیر ستاد دائمی تسهیلات سفر استان کردستان، ورود و اسکان مسافران نوروزی طی چند روز اخیر به‌ویژه در شهرستان‌های مریوان، بانه، سنندج و سقز نسبت به مدت زمان مشابه‌ آن در سال گذشته 100 درصد افزایش داشته است.

میمنت‌آبادی تصریح کرد: 24 هتل، 22 میهمان‌پذیر، 150 خانه استیجاری، کمپ‌های شهرداری و هلال‌‌احمر، میهمانسرای اداره‌ها و سالن‌های ورزشی و تعداد زیادی از مدارس سطح استان به منظور اسکان میهمانان نوروزی آماده و خدمات ارائه می‌کنند.

وی تصریح کرد: تخفیف 10 درصدی هتل‌های استان از دیگر تمهیدات ستاد تسهیلات نوروزی برای ارائه خدمات هرچه مطلوب‌تر به مسافران نوروزی در سطح استان بوده است.

میمنت‌آبادی خاطرنشان کرد: با توجه به حجم بالای ورود مسافران، در سطح استان تمامی پارکینگ‌های سطح استان نیز به صورت 24 ساعته فعال و به مردم خدمات ارائه می‌کنند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان کردستان به آماده بودن چهار موزه استان برای بازدید میهمانان نوروزی اشاره کرد و گفت: با توجه به استقبال گردشگران و افزایش بازدید مسافران نوروزی از موزه‌های استان، ساعت بازدید از موزه‌های استان نیز افزایش یافته است.

وی از بازدید بیش از 700 هزار نفر از اماکن تاریخی استان طی چند روز اخیر خبر داد و افزود: به منظور شناسایی صنایع‌دستی استان به گردشگران و مسافران نوروزی تعداد 15 نمایشگاه و 40 بازارچه سنتی نیز در سطح شهر سنندج و شهرستان‌های مریوان، بانه، قروه برپا شده است.

میمنت‌آبادی در پایان خاطرنشان کرد: 825 ساعت برنامه فرهنگی اعم از برگزاری جشن‌ها، موسیقی، رقص محلی و مسابقه در محل اسکان میهمانان نوروزی و نمایشگاه‌های سطح استان در ایام تعطیلات نوروز نیز از دیگر برنامه‌های ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی استان است./س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.