با تاکید بر ظلم آمريکا به جامعه جهانی؛

انتقاد رييس جمهور اکوادور از فشار آمریکا بر جامعه جهانی برای تحریم ایران

رافائل کورئا،آمریکا و نظام اقتصادی حاکم بر این کشور را بزرگترین تامین کننده هزینه های تروریسم و قاچاق مواد مخدر در سطح بین الملل دانست و گفت: آمریکا با اعمال سیاست های دوگانه در مسائلی مانند تروریسم، حقوق بشر، اقتصاد در پوشش تظاهر به دفاع از حقوق بشر ظلم زیادی به جامعه دیروز و امروز جهان کرده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ؛ رییس جمهور اکوادور در افتتاحیه یکصد و بیستمین اجلاس مجمع بین المجالس جهانی (IPU) به تحریم های ظالمانه آمریکا ضد کشورهای مستقل و آزادیخواه جهان از جمله جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و افزود: آمریکا از ما می خواهد علاوه بر همراهی با این کشور در تحریم علیه ایران، از دوستی و همکاری با ایران فاصله بگیریم و به همین جهت ما را در فهرست کشورهای حامی تروریسم قرار داده است.

وی گفت: ما نه تنها این سیاست مزورانه آمریکا را قبول نداریم و آن را بر نمی تابیم ، بلکه به دوستی با جمهوری اسلامی ایران افتخار می کنیم و فریاد زنده باد ایران سر می دهیم.

رئیس جمهور اکوادور در ادامه از سیاست انگلیس نیز به خاطر پیروی از سیاست ظالمانه آمریکا انتقاد کرد و افزود: موضوع جزایر مالویناس آرژانتین مسئله متعلق به کل آمریکای لاتین است و انگلیس حق حاکمیت بر این جزایر را ندارد.

وی همچنین بر ضرورت اصلاح ساختار سازمان ملل تاکید و اضافه کرد: نظم حاکم بر جهان که در حال حاضر از سوی آمریکا و قدرت های بزرگ پیگیری می شود امری غیرعادلانه و غیر اخلاقی است و در همین چارچوب اتحادیه بین المجالس باید به منظور وضع قوانینی برای اصلاح ساختار کنونی نظام ملل متحد گام بردارد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار