اين فناوري‌ها را در خودرو خود داشته باشيد

با پيشرفت تكنولوژي، امكانات بسياري براي استفاده در خودروها معرفي شدند كه تعدادي از اين امكانات را به اختصار بيان مي‌كنيم.

به گزارش اورژانس IT باشگاه خبرنگاران اين روزها خودروهايي با تكنولوژي جديد بسيار محبوب تر از خودروهاي كلاسيك هستند. تكنولوژي‌هاي جديد علاوه بر ايجاد راحتي بيشتر هنگام رانندگي، امنيت  سرنشينان را نيز افزايش مي‌أهد در اين گزارش 5 فناوري مورد نياز در خودروها را به اختصار بيان مي‌كنيم.
ارتباط بلوتوث
اتصال دستگاه‌هاي الكترونيكي از طريق بلوتوث مي‌تواند خطر تصادف را تاحد بالايي كاهش دهد اين قابليت باعث مي‌شود تا راننده بدون نياز به حواس پرتي با دستگاه تلفن همراه يا تبلت خود كار كند. اين امكان روي بسياري از خودروهاي امروزي نصب شده است.
- درگاه USB
پيش از اين ابزار پخش موسيقي درخودروها ضبط‌هاي كاستي بود كه به پخش كننده هاي ديسك نوري تبديل شد. اما اكنون مي‌توان از طريق يك درگاه USB و با استفاده از يك حافظه جانبي تعداد زيادي موسيقي را همراه داشته و به آنها گوش داد.
- دوربين دنده عقب
استفاده از دوربين دنده عقب در بسياري از كشورها اجباري شده است. اين دوربين مي‌تواند خطر تصادفات را تا حد بالايي كاهش دهد و مانع از برخورد خودرو به افراد و اشيا هنگام دنده عقب  گردد اين دوربين همچنين مي‌تواند مانع آسيب ديدگي خودرو هنگام پارك كردن آن در محل‌هاي تنگ شوند.
آينه‌هاي هوشمند
آينه‌هاي هوشمند مجهيز به سيستم ضد بخار از ملزومات يك خودرو مي‌باشد. آينه‌هاي جديد با استفاده از فناوري هاي نوين اين امكان را به راننده ها مي‌دهد كه اطراف خودرو را به طور كامل مشاهده كنند و با استفاده از چشم‌هاي ديجيتالي مي‌توانند مانع از حواس پرتي راننده ها شده و از تصادف جلوگيري كنند.
- سيستم ضد مزاحمت
اين سيستم در خودروهاي امروزي به كار گرفته شده تا مانع از حواس پرتي راننده در شرايط اضطراري شود با اين امكان هنگامي كه نمي‌توانيد با تلفن همراه صحبت كنيد يا در حال گفتگو و استفاده از ابزارهاي اينترنت هستيد مي‌توانيد مخاطب خود را باخبر كردهو از طريق سيستم پيش فرض وي را از عدم توانايي براي پاسخ دادن آگاه سازيد./ز2
برچسب ها: خودرو ، تکنولوژی ، فناوری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.