پربيننده‌ترين‌هاي سال 91؛(51)

شبكه آموزش سيما همراه با محرم

شبكه آموزش سيما با استفاده از كارشناسان مذهبي ،برنامه هاي ويژه اي براي محرم تهيه كرده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومي رسانه ملي؛ « مشاعره آييني – عاشورايي» به تهيه كنندگي اميرحسين آذر و كارگرداني عليرضا فرح جود از اول محرم به مدت 13شب از شبكه آموزش پخش مي شود. شركت كنندگان در اين برنامه اشعاري پيرامون امام حسين (ع)، قيام عاشورا و واقعه كربلا را در برنامه قرائت مي كنند.اين برنامه از جمعه اول محرم هر شب ساعت 22 از شبكه آموزش پخش مي شود.

"معراج عشق" به كارگرداني و تهيه كنندگي بهزاد عامري در 12 قسمت 45 دقيقه اي در ايام محرم از شبكه آموزش سيما پخش مي شود. در اين برنامه جايگاه محرم و تاسوعا و عاشوراي حسيني از ديدگاه كارشناسان و اساتيد دانشگاهها  بررسي مي شود.اين برنامه حاوي مداحي،زيارت نامه ها،سخنان شهيدان و شعرخواني،مراسم عزاداري ايرانيان مقيم كشورهاي ديگر و مداحي عربي است.مجريان اين برنامه مونا انصاري فر،محمد متين و احمد شفازاده هستند.

« سلام بر حسين» در 14قسمت 20دقيقه اي به تهيه كنندگي امير قميشي با موضوع كارگاه آموزشي مداحان و ستايشگران  اهل بيت (ع) توسط اساتيد و مداحان همچون حاج منصور ارضي ، حاج سعيد حداديان ، حاج محمود كريمي و حجت الاسلام والمسلين محمد ميرزا محمدي و روش هاي روضه خواني و سبك هاي نوحه خواني همزمان با ماه محرم هر شب ساعت 21 از شبكه آموزش پخش مي شود .

"نغمه هاي عاشورايي" در 13 قسمت 15 دقيقه اي از شبكه آموزش در ايام محرم پخش مي شود. در اين برنامه نغمه هاي اصيل عاشورايي مداحان قديمي پخش مي شود، همچنين روايات و حكايات در خصوص وقايع اتفاق افتاده در زمان امام حسين (ع) و اهل بيت(ع) بازگويي مي شود.خاطرات مداحان قديمي از جمله سيد احمد هاشمي،مداح زنده ياد سيد مصطفي هاشمي دانا،مداح زنده ياد سيد علي سالك فرد و احمد اسماعيل بيك بروجردي از ديگر بخش هاي ديگر اين ويژه برنامه است.مجري اين برنامه نز سيد عباس سجادي است.اين برنامه هر روز ساعت 12:20 از شبكه آموزش پخش مي شود.

"سخنراني هاي مذهبي" در 4قسمت 50دقيقه اي در ايام محرم پخش مي شود.دكتر سنگري در خصوص امام حسين (ع) و وقايع عاشورا و مظلوميت امام حسين (ع) و اصحاب و يارانش صحبت مي كند.

"شب دهم" در 12قسمت 45دقيقه اي از اول محرم هر روز ساعت 10:50 از شبكه آموزش پخش مي شود.

"صداي پاي خدا"،"تكيه بر خورشيد"،"حكمت پنهان" و "راه" از جمله فيلم هاي در نظر گرفته شده در ايام محرم است.

"راه جاودان" مستند گزارشي 3 قسمتي به كارگرداني مصطفي عسگري است كه در خصوص وقايع و حوادثي است كه بعد از واقعه عاشورا رخ داده است و مسير حركت كاروان اهل بيت امام حسين(ع) و جريانات و حوادث آن زمان را با رفتن در مسير به تصوير مي كشد.اين مستند حركت كاروان اهل بيت امام حسين (ع) از كوفه تا شام و اين كه در هر منزل (استراحتگاه) چه تاثيري بر مردم داشته است را در ايام محرم به نمايش مي گذارد.

"از اشارت هاي دربا سرمتاب" اين برنامه د ر15 قسمت 30دقيقه اي به كارگرداني مهدي حيدري و تهيه كنندگي مجيد يوسفي و با اجراي آقابيگي در ايام محرم از شبكه آموزش پخش مي شود.اين برنامه به صورت علمي و تخصصي موضوع مقتل خواني،شيوه هاي مقتل خواني و ...را با حضور كارشناسان و صاحبنظران اين حوزه مورد كنكاش و تحليل قرار مي دهد.اين برنامه هر شب از اول محرم ساعت 21:30پخش مي شود.

"حسين محور وحدت" به كارگرداني و تهيه كنندگي محمدتقي يازرلو در 2قسمت 25دقيقه اي در ايام محرم از شبكه آموزش پخش مي شود.اين مستند سوگواري مسلمانان بنگلادش در روز عاشورا را به تصوير مي كشد.

برنامه "دود عود" در 5قسمت 30دقيقه اي به تهيه كنندگي و كارگرداني محمدرضا جعفري در باره قيام امام حسين (ع) پخش خواهد شد .

گفتني است؛ "كليپ هاي مناسبتي"پخش مراسم عزاداري تاسوعا و عاشوراي حسيني و مداحي و سخنراني از ديگر ويژه برنامه هاي شبكه آموزش در ايام محرم است./ص
برچسب ها: محرم ، شبکه ، آموزش سیما
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار