موزه ی مردم شناسی در آب انبار قدیمی شهر نراق +تصاوير

موزه مردم شناسی نراق در استان مرکزی با جمع آوری آثار قدیمی که مردم در اختیار شهرداری نمی گذارند راه اندازی شده است.

به گزارش خبرنگار حوزه میراث فرهنگی باشگاه خبرنگاران؛‌ تام موزه مردم شناسی نراق در استان مرکزی با تدبیر شهرداری این شهر مبنی بر جمع آوری آثار قدیمی از خانه های این شهر البته به شکل داوطلبانه در دست را اندازی است. 



قرار است در این موزه آثار در دو قسمت به نمایش در آیند قسمت اول ، محوطه روبازی است که درآن ابزار و ادوات کشاورزی و فعالیت های سنتی مردم نمایش گذاشته می شود، قسمت به نمایش گذاشته می شود، قسم دوم که در نوع خود کم نظیر است آب انبار قدیمی آن است که مخزن آن تبدیل به موزه مردم شناسی می شود.  
این موزه پس از جمع آوری آثاری که مردم یا به شکل امانی و یا هدیه در اختیار شهرداری قرار می دهند راه اندازی خواهد شد. 




نکته جالب توجه اینکه قرار است این موزه در طول همه ایام و به صورت رایگان باز باشد و به بازدید کنندگان و به خصوص گردشگران خدمات ارائه کند. 







از دیگر نکات جالب در این موزه آن است که این موزه قرار است به فضایی برای معرفی تجهیزات زندگی، اشیاء، اسنادو مدارک ، تصاویر و آیین ها و صنایع دستی تبدیل شودو در این راستا شهرداری نراق حجره ها و غرفه های این موزه رابه خانواده های نراقی واگذار می کند تا آنها ، خود در تزیین ، طراحی و تکمیل وسایل موزه اقدام کند. یکی از آثار دیدینی که در این موزه نگهداری می شود 2 نخل معروف این شهر است که هر سال در 4 مناسب از جمله عاشورای حسینی ، توسط مردم از موزه خارج می شود وبر دوش آنها درساخت قدیمی شهر به حرکت در می آید. 





گفتنی است نراق از جمله شهرهای قدیمی و دارای ریشه تاریخی ایران است که در استان مرکزی در 15 کیلومتری دلیجان درمسیر جاده مشهد اردهان قرار دارد. /ص

گزارش از: مرضيه اميري

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.