سلامی به سرسبزی سین سبزه؛

سلامی به سرسبزی سرو، لطافت باران، شکوه امید و محبت خدا

سلام، سلامی که سین آن به سرسبزی سرو و لامش به لطافت باران، الفش به شکوه امید و میمش به محبت خداوند است.

باشگاه خبرنگاران؛ سلام، سلامی که سین آن به سرسبزی سرو است، لامش به لطافت باران، الفش به شکوه امید و میمش به محبت خداوند، داشتم می گفتم آدم پیامبر داشته باشد امام داشته باشد عقل داشته باشد فطرت داشته باشد باز هم دنبال چیزی آن طرف آنها و مرزها بگردد. 
بله می شود به شرطی که این ها را ندیده باشد (آب در کوزه و ما تشنه لبان می‌گردیم) آخر امروز مردم دنبال ارضا شدن هستند نه راضی بودن که ارضا از جنس نفس است و رضایت از جنس روح و برای این که بفهمی کور یا بینا هستی دقت کن آیا خدا را در لحظه لحظه ی زندگیت احساس می کنی؟ عنایت و ؟ را در گذران عمر درک می کنی بر ما دقت نمی کنیم پس نمی بینیم و فکر میکنیم نیست، به کسانی که از داشتن عضو بینایی محروم اند می گویند روشندل، یک جایی می خواندم که کسی از پیامبر سوال کرد که می خواهم دلم روشن باشد ایشان فرمودند: " مرگ را فراموش مکن" بعد فهمیدم این دو قضیه چقدر به هم مربوطند که اگر مرگ را فراموش نکنیم گناه نمی کنیم و اگر گناه نکنیم اگر بیشترین گناهان را به وسیله ی چشم مرتکب می شویم دلمان روشن می شود.
 
به چه چیزی؟
 
به آیات خدا که هر چه در هستی هست، آیتی از آیات خداوند است و اگر خدا مرا از چشم ظاهر محروم کند به چشم باطن بینایم می گرداند و اگر دقت کنیم خیلی از روشندلان حتی با احساس، پشت سر خود را می بینند و افراد عادی به ظاهر بینا حتی جلوی پای خود را نمی بینند و بیشتر زمین می خورند. /ص
 
منبع: کتاب سوره سلام
برچسب ها: سرسبزی ، لطافت ، محبت خدا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.