تبریز/

واگذاری پرورش ماهیان خاویاری در دریاچه سد خداآفرین به بخش خصوصی

مدیر امور شیلات سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان شرقی گفت: پرورش ماهیان خاویاری در دریاچه سد خداآفرین به بخش خصوصی واگذار می شود.

صمدزاده درگفتگو با خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبریز، گفت: هزینه های یکساله پرورش فیل ماهی در قفس در سد ارسباران 500 میلیون ریال و ارزش گفته آن 250 میلیون ریال بوده و این امر پرورش این ماهیان با رعایت دقیق الگوها و استانداردهای بین المللی در آب سدهای خاکی استان را بسیار ضروری کرده است.

وی با تاکید بر اینکه تمام متقاضیان سرمایه گذاری در امر پرورش ماهیان خاویاری، قزل آلا و کپور در آب دریاچه سدهای خاکی استان ازحمایت کامل سازمان جهاد کشاورزی استان برخوردار خواهند بود، گفت: نحوه و چگونگی سرمایه گذاری در این امر توسط امور منابع آب شهرستان خداآفرین و اطلاعات مربوط به سایر سدهای خاکی از طریق شرکت آب منطقه ای استان در اختیار متقاضیان قرار داده می شود.

وی گفت: با توجه به ظرفیت های موجود در استان پیش بینی می شود در برنامه پنج ساله آینده، میزان تولید آبزیان به بیش از 6 هزار تن برسد و با توجه به استقبال رو به افزایش خانوارهای شهری، روستایی و عشایری استان در استفاده از آبزیان در برنامه های غذایی، بازار پر رونقی در انتظار تولید کنندگان محصولات آبزی پرور استان خواهد بود./س

برچسب ها: پرورش ، ماهیان ، خاویاری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.