استفاده از مواد غذایی پر چرب آکنه را تشدید می کند

یک متخصص پوست و مو گفت:دید و.بازدید های نوروز به علت استفاده بیشتر از شيريني هاي خامه ای و خیلی شیرین و نیز به کارگیری بیشتر مواد آرایشی در این ایام در تشدید آکنه بی تاثیر نیست.

ابوالفتح محرابیان در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان با شگاه خبرنگاران :اشاره به رعایت نکات بهداشتی مربوط به زیبایی پوست و مو گفت: افزایش لکه های پوستی و یا پررنگ تر شدن کک و مک های قبلی به دلیل حضور در فضای باز در مسافرت های نوروزی محتمل است که لزوم هر چه بیشتر محافظت از آفتاب به صورت فیزیکی کلاه لبه دار ،پیراهن آستین بلند و عینک آفتابی ودر کنار آن به کارگیری از ضد آفتاب به میزان کافی یک بند انگشت از ضد آفتاب به قطر دهانه کرم و مرتب هر 3 ساعت یکبار را می طلبد.

وی ادامه داد: استفاده مکرر از مرطوب کننده ها به خصوص برای کسانی که پوست خشک وحساس دارند در طول مسافرت های شهری وخارج شهر توصیه می شود.

این متخصص پوست و مو در ادامه گفت: عده زیادی از متقاضیان اعمال زیبایی پوست ، جهت برداشت خال ضایعات پوستی و لیز های جوانساز و روشن کننده و نیز خیار ها پرکننده های همچون ژل و تزریق چربی انجام این امور را موکول به فاصله ای نزدیک به تعطیلات نوروزی می کند که با توجه به دوره نقاهت از جمله قرمزی ونیاز به محافظت ویژه و عدم دسترسی به پزشک معالج توصیه می شود که انجام اینگونه اعمال به زمانی دیگر موکول شود.

محرابیان با اشاره به اینکه رنگ کردن و سایر اعمال زیبایی مو در این ایام افزایش می یابد ادامه داد: توصیه بهداشتی در این مورد رعایت اعتدال در این امور بوده و حتی الامکانب از سطح از روشن هایی که حرارت زیاد یه مو لازم دارد همچون فر کردن مو اجتناب شود.

وی در ادامه گفت: به علت اینکه رنگ های روشن نیاز به مواد اکسیدان بیشتری دارند در صورت امکان از این گونه رنگ ها بهتر استفاده شود./ع2

برچسب ها: آکنه ، پوست ، شیرینی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار