شهرکرد/ قانون جامع حفاظت از منابع طبیعی؛

تکلیف اراضی حوزه طبیعی کشور را مشخص می کند

مشاور معاون وزیر جهادکشاورزی گفت: با تصویب قانون جامع حفاظت از منابع طبیعی کشور، تکلیف اراضی حوزه طبیعی کشور مشخص می شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شهرکرد :

فرید صیدی نژاد، در آیین تودیع و معارفه  مدیر کل منابع  طبیعی استان چهارمحال و بختیاری در شهر شهرکرد گفت: تصویب قانون جامع منابع طبیعی و آبخیزداری کشور از اقدامات مهم و راهبردی دولت و وزارت جهاد کشاورزی در حوزه زمین، جنگل، مرتع و خاک است که مجموعهای از موضوعات حقوقی، حفاظتی و نظارتی را شامل میشود.
مشاور معاون وزیر جهاد کشاورزی افزود: کشور به قانون جامع منابع طبیعی و آبخیزداری نیاز دارد چرا که تنها اصلی که می
تواند مبنای اصلی ساماندهی حوزه طبیعی کشور باشد، این قانون است.
مدیر حوزه ریاست سازمان جنگل ها، منابع و آبخیزداری کشور تصریح کرد: قوانین موجود در حفاظت از منابع طبیعی کشور، به حدود 45 سال قبل برمی گردد و با بررسی و تصویب قانون جامع حفاظت از منابع طبیعی و آبخیزداری، نحوه تعامل مردم و دولت با منابع طبیعی و عرصه
های ملی مشخص شده و پاسداری و صیانت از بیتالمال و اراضی ملی آسان تر می شود.
وی گفت: این قانون با مشورت اعضای کمیسیون کشاورزی و عمران مجلس شورای اسلامی تصویب و به مجلس شورای اسلامی ارسال شده است که امید است با تصویب آن، حق فرجام
  خواهی به زارعان و بهره برداران اعطا شود تا آنها با تنظیم دعاوی در محاکم بتوانند میزان بهره برداری خود را از مزارع مشخص کنند.
استاندار چهارمحال و بختیاری نیز در این آیین، با تجلیل از تلاش های مدیر کل سابق منابع طبیعی و آبخیزداری این استان، تشکر از اقدامات انجام شده برای صیانت از اراضی ملی را از دلایل حضور خود در این نشست عنوان کرد.
علی اصغر عنابستانی گفت: بیش از 85 درصد مساحت استان چهارمحال و بختیاری را اراضی منابع طبیعی پوشانده است و اداره کل منابع طبیعی این استان، از دستگاه های سیاست گذار و تاثیرگذار در استان چهارمحال و بختیاری بوده است.
وی از خدامحوری و انجام کار برای رضای خدا، جامع نگری و تحول گرایی به عنوان ویژگی های لازم مدیریت در نظام اسلامی یاد کرد و افزود: مشکلات موجود در کشور، ناشی از کمبود منابع نیست بلکه این مشکلات از آنجا ناشی می شود که در برنامه ریزی ها بخشی نگری کرده ایم و نتوانسته ایم منابع را به صورت صحیح، استفاده کنیم.
عنابستانی گفت: باید با حفظ شاخص های سازمانی، جامع نگری کنیم، از فرد گرایی دوری کنیم تا اهداف بلند توسعه استان چهارمحال و بختیاری محقق شود.
استاندار چهارمحال و بختیاری افزود: باید برنامه ریزی ها به گونه ای باشد تا با حفظ منابع طبیعی در راستای اهداف توسعه گام برداریم.
در این نشست، از خدمات عطاء الله ابراهیمی مدیر کل سابق منابع طبیعی و آبخیزداری استان چهارمحال و بختیاری تقدیر و خسرو عبداللهی به عنوان مدیر این اداره کل منصوب و معرفی شد.
عبداللهی پیش از این، مسئولیت معاونت برنامه ریزی سازمان جهاد کشاورزی استان چهارمحال و بختیاری را بر عهده داشت./س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.