عارف:

اصلاحات مرامنامه‌ای مصوب ندارد/ تصمیمم نسبت به حضور در انتخابات جدی‌تر شده است

معاون اول دولت اصلاحات گفت: تصمیمم نسبت به حضور در انتخابات در مقایسه با ماه‌های گذشته جدی‌تر شده است.

به گزارش خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، "محمدرضا عارف معاون اول دولت اصلاحات" در دیدار جمعی از فعالان دانشجویی دانشگاه‌های گرکان، شیراز، اراک و جمعی از فارغ‌التحصیلان دانشگاه تهران به حوادث انتخابات سال 88 اشاره کرد و گفت: آنچه برای کشور خطرناک است، این است که احساس مسئولیت از دانشجو که سالم‎ترین و برجسته‌ترین قشر جامعه محسوب می‌شوند، گرفته شود.

عارف افزود: اگر در انتخابات حضور پیدا کنم و پیروز شوم زمینه‌ای را فراهم می‌کنم که مسائل سال 88 در یک فضای باز در دانشگاه‌ها تحلیل شود تا با آسیب شناسی آن، راه برای جلوگیری از تکرار اینگونه حوادث تبیین شود.

وي تاکید کرد: البته عده‌ای خودسرانه برخی کارها را انجام داده و می‌دهند و هزینه‌هایی را متوجه نظام می‌کنند که باید ریشه اقدامات خودسرانه خشکانده شود.

معاون اول دولت اصلاحات اظهار داشت: کنار کشیدن و عافیت‌طلبی پاک کردن صورت مساله است و راه‌حلی برای مشکلات کشور نیست.

عارف با بیان اینکه تصمیمم نسبت به  حضور در انتخابات در مقایسه با ماه‌های گذشته جدی‌تر شده است، مهمترین مساله کشور را مسایل اقتصادی و معیشت مردم دانست و گفت: اعتقادم به توسعه فراگیر و جامع است، اگر بخواهیم با صداقت و عملیاتی صحبت کنیم نمی‌شود وعده‌های عجیب و غریب به مردم داد، در مقطع فعلی مهمترین مساله کشور کاهش تورم و فقر ایجاد شده است.

وی در پاسخ به سوال یکی از دانشجویان مبنی بر اینکه در صورت حضور یک اصلاح‌طلب دیگر در انتخابات چه تصمیمی می‌‌گیرد، گفت: بارها تاکید کردم به نظر اجماعی اصلاح‌طلبان با با یک رویکرد روشن و قابل قبول تمکین می‌کنم  ولی اگر اصلاح‌طلبان به اجماع نرسند خودم با مشورت دوستانم تصمیم نهایی را خواهم گرفت.

وی در بخش دیگری به نحوه تعامل اصلاح‌طلبان با حاکمیت اشاره کرد و با بیان اینکه مبنای همکاری و تعامل باید اعتماد متقابل باشد، تصريح كرد: نباید به حاکمیت بی اعتماد بود و حاکمیت هم نباید به اصلاح‌طلبان سوء ظن داشته باشد باید برای ایجاد ‌اعتماد متقابل و رفع سوء ظن تلاش کرد تا با همگرایی و با هدف مشترک که تعالی کشور و پاسخ گویی به خواسته های بحق مردم است امور مختلف را ساماندهی کرد.

عارف با تاکید بر اینکه میثاق ملی ما قانون اساسی است در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چگونه می‌خواهد بعد از پیروزی در انتخابات تغییرات اساسی و  بنیادین در جهت بازگشت به ساختارها انجام دهد، گفت: موانع برای اصلاح و تغییرات قابل رفع است، البته باید ظرفیت و آمادگی کشور را هم مورد توجه قرار داد و بامحور قرار دادن سند چشم انداز و سیاست های کلی بخصوص سیاست های کلی اصل 44 قانون اساسی اقدامات لازم را بر اساس نیازهای کشور با ایجاد زمینه ها و زیرساخت های لازم انجام داد.

معاون اول دولت اصلاحات با بیان اینکه تفکر اصلاح‌طلبی را راه حل مشکلات کشور می‌دانم، اظهار داشت: مشی اصلاح‌طلبان مبتنی بر تعامل و گفت‌وگو، عمل به تمامی اصول قانون اساسی، توسعه فعالیت‌های مدنی و مسالمت‌جویانه توام با صبر و پشتکار است، تفکر اصلاح‌طلبی حاصل تجارب مبارزات حق‌طلبانه یکصد ساله اخیر ملت ایران است. این ظرفیت گسترده و متنوع بخش مهمی از سرمایه اجتماعی جامعه ایرانی است.

وی با بیان اینکه اصلاحات مرامنامه‌ای مصوب ندارد، خاتمی را رهبر اصلاحات دانست و گفت: اگر در سال 84 رهبری اصلاحات فعال عمل می‌کرد در انتخابات آن سال اصلاح‌طلبان شکست نمی‌خوردند.


انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.