مشهد/ برنامه های نوروزی حرم مطهر رضوی اعلام شد؛

قرائت دسته جمعی عهدنامه با امام رضا(ع) در لحظه تحویل سال 92

معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی با اعلام برنامه های نوروزی حرم مطهر رضوی از قرائت دسته جمعی عهدنامه با امام رضا(ع) در لحظه تحویل سال 92 خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد، حجت‌الاسلام و المسلمین سیدجلال حسینی در نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه که در دفتر امور تبلیغاتی حرم‌مطهر رضوی برگزار شد، اظهار کرد: به سبب حضور میلیونی زائران غیرایرانی و برای رفاه حال آنان ترجمه همزمان سخنرانی مقام معظم رهبری برای نخستین بار به زبان‌های عربی، اردو و انگلیسی در رواق‌های دارالرحمه، غدیر و کوثر حرم مطهر رضوی صورت می‌گیرد.

وی در ارتباط با برنامه‌های حرم مطهر رضوی در هنگام تحویل سال، ادامه داد: مراسم ویژه‌برنامه تحویل سال در حرم مطهر رضوی در قالب دو بخش برگزار می‌شود که بخش نخست آن از ساعت 10:30 دقیقه صبح با قرائت قرآن در صحن جامع رضوی آغاز می‌شود.

حسینی بیان کرد: سخنرانی با موضوع بیان احکام و آداب نوروزی توسط حجت‌الاسلام و المسلمین فلاح‌زاده و اخلاق رضوی با سخنرانی حجت‌الاسلام و المسلمین حسینی قمی در بخش نخست این ویژه‌برنامه اجرا می‌شود.

وی در ادامه گفت: به سبب تقارن ایام نوروز با دهه فاطمیه در بخش دوم ویژه‌برنامه تحویل سال توسل به حضرت زهرا(س) و اجرای مناجات‌خوانی از دیگر برنامه‌های حرم مطهر رضوی به شمار می‌رود.

حسینی خاطرنشان کرد: گفت‌و‌گوی مذهبی با موضوع سبک زندگی دینی توسط حجت‌الاسلام و المسلمین راشدیزدی، قرائت دعای توسل و همچنین قرائت عهدنامه با امام رضا(ع) برای نخستین بار در ویژه‌برنامه تحویل سال 92 حرم مطهر رضوی قرار دارد.وی ادامه داد: 55 محفل انس با قرآن و کرسی‌های ملی تلاوت قرآن کریم در رواق‌های دارالحجه، امام خمینی(ره)، مسجد جامع گوهرشاد و دارالقرآن کریم با حضور قاریان بین‌المللی و برجسته کشور برگزار می‌شود.

معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی بیان کرد: سیصد و 16 کارگاه آموزشی و نشست قرآنی در حرم مطهر رضوی در این ایام برگزار می‌شود که شامل تفسیر قرآن کریم، تفسیر و حدیث، تدبر در قرآن، روان‌خوانی، تجویدالصلوه و مشاوره حفظ برای عموم زائران و مجاوران تشکیل می‌شود.

حسینی در ادامه با اشاره به برگزاری مسابقات مختلف در حرم مطهر رضوی در ایام نوروز، گفت: حدود هشت مسابقه قرآنی و حدیثی ویژه محافل و برنامه‌های قرآنی حرم مطهر در نوروز 92 با موضوعات شکوه هشتم، فرقان، انیس‌النفوس، آفتاب طوس، در حریم طوس، فرشتگان آسمانی، زلال وحی و چهلچراغ فاطمی برگزار می‌شود. وی با اشاره به برگزاری مسابقه عهدنامه امام‌رضا(ع) در حرم رضوی، خاطرنشان کرد: پیش‌بینی می

شود حدود پانصد هزار نفر از زائران و مجاوران در برنامه‌های قرآنی نوروز 92 شرکت کنند که در این راستا و برای شرکت و اطلاع‌رسانی عموم مردم 500 هزار برگه مسابقه فرهنگی در میان عموم زائران حرم مطهر رضوی با عناوین حدیث مهر؛ بهشت بی‌نشان؛ ره‌توشه بهشت و کبوتران حرم توزیع می‌شود.

معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی عنوان کرد: به منظور رفاه حال زائران و اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی به آنان حدود 800 هزار نقشه راهنمای حرم و مشهد به زبان‌های فارسی، عربی، انگلیسی، آذری، فرانسوی و اردو برای زائران در نظر گرفته شده است/س 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.