مطهری‌نژاد عنوان کرد

بررسي دو دیدگاه انتخاباتی در میان اصلاح‌طلبان/ تکليف حزب مردم‌سالاري به کواکبيان

رئیس ستاد حزب مردم سالاری گفت: در طرح مناسک پیشنهاد دادیم اگر خاتمی اعلام آمادگی کند همه از وی حمایت می‌کنیم اما در صورتی که وی اعلام حضور نکند، از ميان افراد موجود میان اصلاح‌طلبان مجمعی را تشکیل بدهیم.

به گزارش خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران "میرزابابا مطهری‌نژاد" رئیس ستاد انتخابات حزب مردم‌سالاری دقایقی قبل از آغاز نشست خبری مصطفی کواکبیان در جمع اصحاب رسانه به ایراد توضیحاتی درباره فعالیت‌های انتخاباتی این حزب پرداخت.  
 
مطهری نژاد گفت: حزب مردم‌سالاری در اردوی مریوان بحث انتخابات سال 92 یعنی انتخابات ریاست جمهوری یازدهم و چهارمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا را در دستور کار خود قرار داد.  
 
وی با بیان اینکه در نهایت حزب مردم‌سالاری تصمیم گرفت که در هر دو این انتخابات‌ها حضوری فعال داشته باشد، ادامه داد: دفتر سیاسی و شورای مرکزی به صورت منظم مسائل را رصد می‌کردند و مشوق احزاب به خصوص احزاب اصلاح‌طلب برای شرکت در انتخابات بودیم.  
 
رئیس ستاد انتخابات حزب مردم‌سالاری اظهار داشت: در تحلیل‌های اولیه ما به این جمع‌بندی رسیدیم که رقابت اصلی میان اصولگرایان و اصلاح‌طلبان است و در واقع انتخابات دوقطبی را در پیش داریم.  
 
مطهری‌نژاد به ارائه توضیحاتی درباره طرح مناسک پرداخت و تصریح کرد: طی بحث‌های مفصل و رایزنی‌های گسترده برای انسجام اصلاح‌طلبان طرح مناسک را ارائه کردیم، در این طرح پیشنهاد ما این بود که اگر خاتمی اعلام آمادگی کند همه از وی حمایت می‌کنیم اما در صورتی که وی اعلام حضور نکند، از ميان افراد موجود میان اصلاح‌طلبان مجمعی را تشکیل بدهیم.
 
وی افزود: براساس طرح مناسک هر کدام از احزاب اصلاح‌طلب باید 100 نفر را به این مجمع اعزام می‌کردند و از 200 نفر از اصلاح‌طلبان مستقل و صاحب‌نام نیز دعوت کردیم.  
 
عضو شورای مرکزی حزب مردم‌سالاری گفت: قرار بود که در این مجمع نامزدها برنامه‌های خود را بگویند و طی نشستی نیز موفق شدیم طرح مناسک را ارائه کنیم.  
 
مطهری‌نژاد اظهار داشت: ما در طرح مناسک همچنین پیشنهاد کرده بودیم که مجمع روحانیون مبارز پیش‌قدم اجرای طرح شود و البته به خاطر رویدادهای متعددی که در نیمه دوم امسال پیش آمد، این طرح اجرا نشد.  
 
وی با بیان اینکه طرح مناسک می‌توانست اصلاح‌طلبان را به اجماع برساند، گفت: حزب‌ مردم‌سالاری با اعتقاد به این امر که انتخابات مهمترین‌ تجلی فعالیت‌های سیاسی است برنامه‌های خود را اجرایی کرده و چندی پیش نیز کنگره یازدهم حزب را تشکیل دادیم.  
 
عضو شورای مرکزی حزب مردم‌سالاری ادامه داد: یکی از محورهای کنگره یازدهم بحث انتخابات بود و نهایتا در این کنگره تصمیم گرفتیم تا مصطفی کواکبیان را به عنوان نامزد رسمی خودمان به مردم معرفی کنیم.  
 
مطهری‌نژاد گفت:‌ کاندیداتوری کواکبیان با رای قاطع شرکت‌کنندگان در کنگره یازدهم به تصویب رسید و سپس کمیته‌های متعددی برای سازماندهی و برنامه‌ریزی تشکیل شد.  
 
عضو شورای مرکزی حزب مردم‌سالاری به دو دیدگاه انتخاباتی در میان شورای هماهنگی جبهه اصلاح طلبان و شورای هماهنگی جبهه مردمي اصلاحات اشاره کرد و ادامه داد: شورای هماهنگی جبهه اصلاح‌طلبان معتقد بود که باید براساس طرحی اصلاح‌طلبان را به اجماع برسانیم و شورای هماهنگی جبهه اصلاحات نیز معتقد بود که باید منتظر بمانیم تا خاتمی نظرش را اعلام کند.  
 
وی خاطرنشان کرد: هفته گذشته در قم به خدمت مراجع مختلف رسیدیم و نشست 4 ساعته‌ای را برگزار کردیم و طی این نشست حزب مردم‌سالاری به کواکبیان تکلیف کرد که نامزدی خود در انتخابات آینده را به طور رسمی اعلام کند. 

انتهای پیام/  

برچسب ها: مطهری ، رئیس ، ستاد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار