لاریجانی در دیدار با مسئولان اجرایی استان قم:

نبايد با اقداماتمان قلب مردم را مكدر كنيم/ پيش‌بيني شرايط حساس اقتصادي و سياسي در سال 92

رئیس مجلس شورای اسلامی با یادآوری وضعیت اقتصادی، گرانی، تورم و بیکاری در سال ۹۱ گفت: با توجه به اوضاع سال جاری پیش‌بینی می‌شود که در سال ۹۲ یک شرایط حساس اقتصادی و سیاسی پیش روی کشور باشد.

به گزارش حوزه پارلمان باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري خانه ملت، علی لاریجانی روز گذشته (جمعه ۲۵ اسفند) با مسئولان اجرایی استان قم دیدار و گفت‌وکرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه متاسفانه به دلیل مشغله زیاد کمتر برای دیدار با شما مسئولان فرصت دارم، گفت: به طور حتم هر فرصتی برای زیارت شما مغتنم است.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه در مسیر انقلاب گاه پیش می‌آید که مسئولان باید از خودگذشتگی داشته باشند افزود: من در این رابطه دلتنگی ندارم زیرا کسی که در راه انقلاب است باید ایثار داشته باشد از این رو نباید با اقداماتی قلوب مردم را مکدر کنیم.

لاریجانی با یادآوری افزایش حجم شیطنت‌های دشمنان کشور در قیاس با سال‌های پس از انقلاب گفت: به طور حتم جنس دسیسه دشمنان تغییر کرده زیرا روش آنها از غیرنظامی به تحریم و فشارهای اقتصادی وسیاسی تبدیل شده است.

نماینده مردم قم در مجلس با بیان این که وجود التهاب درونی در کشور موجب تشدید اقدامات دسیسه‌جویانه از سوی دشمنان می‌شود، گفت: به طور حتم مسئولان باید در جهت افزایش وحدت و تعامل تلاش کنند.

وی با یادآوری وضعیت اقتصادی، گرانی، تورم و بیکاری در سال ۹۱ یادآور شد: با توجه به اوضاع سال جاری پیش‌بینی می‌شود که در سال ۹۲ یک شرایط حساس اقتصادی و سیاسی پیش روی کشور باشد. از طرف دیگر کشور با موضوع انتخابات ریاست جمهوری روبه‌رو است لذا مسئولان باید ارزیابی و تحلیل درستی در رابطه با مشکلات و اوضاع کشور داشته باشند.

لایجانی با بیان اینکه متاسفانه برخی از مشکلات ومسائل کشور از سر نشناختن و برخی به خاطر سلیقه‌های متفاوت است، تصریح کرد: به طور حتم هر دو وجه نیاز به مدیریت و تحلیل درست دارد. از طرف دیگر روشنگری به همگرایی بیشتر مسئولان کمک می‌کند.

رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر افزایش همدلی و وفاق میان مسئولان کشوری و استانی گفت: به طور حتم تفرقه و تخریب در کشور موجب افزایش توان انقلاب نمی‌شود لذا اگر ما در شرایط فعلی به علت فشارها و تحریم‌های خارجی توان‌مان را جمع کنیم آن وقت می‌توانیم از مرحله کنونی عبور کنیم.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس با اعلام اینکه حل مشکلات معیشتی و آبادانی باید اولویت اصلی مسئولان کشور باشد، گفت: به طور حتم مسئولان باید با تصمیمات داهیانه و فکرشده و با گذشت و تعامل زمینه عبور از شرایط کنونی را فراهم کند. از طرفی دیگر خویشتنداری، مدارا و توجه به ارکان حکومت می‌تواند کشور را در بهبود اوضاع کمک کند.

وی با یادآوری حادثه ۲۲ بهمن در شهر قم گفت: یکی از نگرانی‌های من این است که اینگونه مسائل فضای اخوت و برادری را در استان قم به هم بزند اما باید به این موضوع توجه داشت که آبادانی استان نیاز به تدبیر و گذشت دارد. از طرفی دیگر مسئولان باید با نگاه همدلانه در سطح استان قم با محوریت ولایت فقیه در جهت بهبود اوضاع گام بردارند.

لاریجانی با بیان اینکه مردم قم نگاه فرهنگی به حوادث دارند، افزود: برای من این اتفاقات به هیچ وجه عجیب نیست از این رو مسئولان باید تمام تمرکز خود را در جهت همدلی و اتحاد قرار دهند.

رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه نگاه اصولی اقتضا می‌کند که پیشوای کشور مورد توجه قرار گیرد، گفت: هم‌اکنون شاهد هستیم که رسانه‌های خارجی در مسائل مهم و یا غیرمربوط رهبر معظم انقلاب را مورد هدف قرار می‌دهند که این موضوع نشان می‌دهد که آنها دریافته‌اند که تکیه‌گاه نظام امام امت است.

وي با اعلام اینکه من به شخصه سال‌ها در شهر قم زندگی کرده و به این شهر دین دارم، گفت: من با تمام توان در خدمت شما بوده و با افتخار نظرات شما را دنبال می‌کنم.

در این دیدار روسا و مسئولان سازمان تبلیغات، شورای اسلامی شهر، شهردار و شهرداران مناطق،هیات‌های مذهبی ، دانشگاه، اتحادیه صادرکنندگان و تولیدکنندگان و پارک علمی و فناوری استان قم حضور داشتند.

در این دیدار اسکندری رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با یادآوری حادثه ۲۲ بهمن در شهر قم گفت: خوشبختانه دکتر لاریجانی در برخورد با این بی‌اخلاقی‌ها با نهایت اخلاق برخورد کردند. از طرفی دیگر انتظار همه مردم از یک مجتهدزاده همین است.

وی با تاکید بر پیگیری جدی حوادث روز ۲۲ بهمن قم افزود: به نظر من دکتر لاریجانی نباید ملاحظه خودشان و نظام اسلامی را کرده و باید با مسببان این حادثه برخورد کند.

در ادامه آتش‌زر رئیس شورای اسلامی شهر قم با اعلام اینکه امیدوارم در جهان تشیع دیگر شاهد بروز چنین اتفاقاتی نباشیم، گفت: تمام مسئولان شورای اسلامی شهر قم اتفاق روز ۲۲ بهمن را محکوم کرده و می‌کنند.

دلبری شهردار قم در این دیدار ضمن تشکر از اقدامات رئیس مجلس در حل مشکلات این استان گفت: خوشبختانه هر زمانی که ما مشکلاتی داشته‌ایم دکتر لاریجانی علی‌رغم مشغله کاری در جهت حل مشکلات ما تلاش کرده‌اند.

وی با بیان این که وجود دکتر لاریجانی برای شهر قم نعمتی است که تمام مردم باید آن را قدر بدانند، افزود: من به نمایندگی از شهرداری قم واقعه تلخ ۲۲ بهمن را محکوم می‌کنم. از طرف دیگر مردم دیدند که رئیس مجلس در واکنش به این اقدامات ولایتمداری خودشان را نشان دادند.

همچنین در این دیدار چهل اخترانی رئیس هیئات مذهبی استان قم خطاب به دکتر لاریجانی گفت: شما عزیز همه مردم قم هستید و همه باید حرمت شما را به عنوان یک دانشمند و نماینده زحمتکش حفظ کنند.

وی با اعلام این که ۱۷۰۰ هیات مذهبی استان قم پس از وقوع حادثه ناگوار ۲۲ بهمن ناراحتی خودشان را از این حادثه اعلام کردند افزود: به طور حتم مسببان بروز این حادثه دین ندارند.

در این دیدار دیرباز رئیس دانشگاه قم با بیان این که واقعه ۲۲ بهمن قم تمام دوستداران انقلاب را ناراحت کرد گفت: در این شرایط و اتفاقات باید ملاک و شاخص را عکس‌العمل دشمنان در نظر بگیریم از این رو می‌بینیم که بلافاصله بعد از وقوع حادثه ۲۲ بهمن دشمنان از این واقعه خوشحال شدند.

همچنین اخوان نماینده اتحادیه صادرکنندگان و تولیدکنندگان فرش استان قم با اعلام این که وقوع واقعه ۲۲ بهمن در شهر قم به منزله قدرنشناسی مردم این استان نیست گفت: خوشبختانه از زمان حضور شما در شهر قم برکات بسیاری به این شهر رسیده است.

در این دیدار عارف رئیس پارک علم وفناوری استان قم با اعلام این که امیدوارم در کشور دیگر شاهد بروز اتفاقاتی مانند حادثه ۲۲ بهمن نباشیم گفت: به طور حتم مسببان این حادثه افراد فریب خورده محسوب می‌شوند./
برچسب ها: لاریجانی ، قم ، اقتصادی ، مجلس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.