آل اسحاق در نشست پرسش و پاسخ همايش جبهه پيروان:

مسائل اقتصادی کشور را نمی‌توان انتزاعی اداره کرد/ اقتصاد تعادل ندارد

کاندیدای جبهه پیروان گفت: معیشت از مشکلات اساسی کشور است و مسائل اقتصادی را نمی‌توان انتزاعی اداره کرد.

به گزارش خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، "یحیی‌ آل‌ اسحاق" در جلسه پرسش و پاسخ همایش نگاه به آینده جبهه پیروان درباره علت مشکلات گرانی و اشتغال اظهار داشت: گرانی و اشتغال دو چالشی است که امروز کشور با آن روبرو است. براساس اعداد و ارقام کشور به ایجاد یک میلیون شغل جدید در سال نیاز دارد.  
 
کاندیدای جبهه پیروان ادامه داد: علی‌رغم تلاش‌های صورت گرفته در کشور در شرایط کنونی خالص شغل ایجاد شده صفر و یا منفی است؛ یعنی کسانی که شاغل می‌شوند در مقایسه با کسانی که از صحنه بیرون می‌روند در تراز صفر قرار دارند.  
 
وی با اشاره به رشد اقتصادی 8 درصد گفت: ایجاد یک میلیون شغل جدید برای شرایط فعلی کشور مناسب است، اگر بخواهیم به رشد اقتصادی 8 درصد دست یابیم باید آهنگ دیگری برای اشتغال تعریف شود.  
 
آل‌ اسحاق با تاکید بر اینکه سرمایه‌گذاری و اشتغال رابطه مستقیم با یکدیگر دارند، ادامه داد: علی‌رغم فرصت‌های داخلی و خارجی میزان سرمایه‌گذاری داخلی در شرایط فعلی با برنامه چهارم و پنجم همخوانی ندارد، چرا که روش و منش اقتصادی که دولت فعلی انتخاب کرده توزیعی است.  
 
کاندیدای جبهه پیروان اضافه کرد: دولت فعلی به جای توجه به درآمد به شاخه هزینه‌ای اقتصاد پرداخته و نتیجه عملی آن افزایش نقدینگی جامعه به میزان 4 برابر بوده است.  
 
وی با بیان اینکه افزایش نقدینگی تورم را سبب می‌شود، تصریح کرد: با توجه به تورم به وجود آمده و نبود تولید واردات در کشور اشتغال مناسب بوجود نیامد، از این رو مشکلات گرانی و اشتغال رو به فزونی رفت.  
 
آل اسحاق اظهار داشت: دولت بعدی نیاز به بازنگری در بینش‌ها و ساختارهای اقتصادی دارد و اگر همین روند ادامه پیدا کند تغییرات بیش از 10 تا 15 درصد نخواهد بود، برای اداره اقتصاد کشور نیاز به طرحی نو است.
 
کاندیدای جبهه پیروان با بیان اینکه مسئله گرانی اصلی‌ترین نگرانی مردم است، ادامه داد: تورم بر اقتصاد کشور تاثیر می‌گذارد و وجود تورم بدین معناست که اقتصاد تعادل ندارد، مسائل اقتصادی را نمی‌توان انتزاعی اداره کرد بلکه باید با نگاه جامع به اقتصاد نگریسته شود.  
 
وی با بیان اینکه مشکلات اقتصادی با برنامه‌ریزی و کنترل قابل حل است، گفت: برای حل مشکلات اقتصادی در شرایط فعلی دو برنامه کوتاه‌مدت و بلندمدت نیاز است، چرا که اگر مسائل اقتصادی حل نشود؛ با چرخشی به مشکلاتاجتماعی تبدیل می‌شود از این رو دولت آینده باید برای حل مشکلات اقتصادی برنامه‌های مناسبی را تدوین کند. 

انتهای پیام/

برچسب ها: اسحاق ، اعداد ، ارقام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار