سردار احمدي مقدم:

کاهش 50 درصدي زورگيري در کشور/رعايت قانون و احترام به ديگران" شعار پليس در سال 92

فرمانده ناجا از کاهش 50 درصدي زورگيري در کشور خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، سردار اسماعيل احمدي مقدم در صبحگاه عمومي فرماندهي انتظامي استان کهکيلويه و بوير احمد در جمع خبرنگاران، با اشاره به آغاز سال نو و سفرهاي نوروزي، گفت: استان کهکيلويه و بوير احمد مقصد و مسير بسياري از گردشگران نوروزي است و انبوه جمعيت به اين استان سفر مي کنند.  
وي با اشاره به عملکرد سال 91 در استان کهکيلويه و بويراحمد، اظهار داشت: ارزيابي عملکرد اين استان نسبت به برنامه چهارم توسعه بسيار رضايت بخش بوده و هم اکنون که در برنامه پنجم قرار داريم شاهد ارتقاء زير ساخت ها و امنيت اجتماعي در آن هستيم.
فرمانده ناجا به طرح هاي نوروزي پليس نير اشاره کرد و اذعان داشت: اين طرح ها از فردا آغاز مي شوند و اين استان آمادگي لازم براي اجراي آن را دارد. 
وي با اشاره به اينکه تعطيلات نوروز در سال 92 طولاني تر از  سال هاي گذشته است، تصريح کرد: طرح نوروزي نيروي انتظامي امسال سه هفته به طول مي انجامد و تا پايان روز شانزدهم و صبح هفدهم فروردين ماه نيز ادامه دارد. 
اين مقام ارشد انتظامي به شيفت بندي كاركنان نيروي انتظامي نيز اشاره کرد و اظهار داشت: پرسنل نيروي انتظامي اعم از واحدهاي عملياتي، اداري و پشتيباني به سه شيفت تقسيم مي شوند. 
احمدي مقدم ادامه داد: در طرح نوروزي يک شيفت در استراحت و دو شيفت در خدمت هستند و هماهنگي هاي لازم با دستگاه هاي امدادي، خدماتي و اورژانسي براي اجراي هر چه بهتر اين طرح انجام شده است. 
وي به نقش استانداران و شهرداران در ميزباني مسافران نوروزي نيز اشاره کرد و گفت: در حال حاضر هماهنگي هاي کامل با استانداران و شهرداران شهرهاي مسافر پذير انجام شده است؛ پليس با توجه به تجارب طرح هاي نوروزي سال هاي گذشته، نقاط قوت خود را تقويت و نقاط ضعف را برطرف كرده است تا بتواند ماموريت هاي خود را با كيفيت بهتر انجام دهد. 
فرمانده ناجا به فعاليت هاي همياران پليس در کشور اشاره و تصريح کرد: اين امر بستگي به وجود ظرفيت ها در استان ها دارد؛ البته در حال حاضر دانش آموزان در قالب هميار نوجوان و ... ساماندهي شده اند و هماهنگي هاي لازم در اين خصوص صورت گرفته است. 
وي به برقراري امنيت شهرها در ايام نوروز نيز اشاره کرد و عنوان داشت: ناجا در حوزه امنيتي، راهور و امنيت محلات به خصوص در استان هايي که مهمان پذيري آنها بيشتر است، طرح هاي انتظامي خود را اجرا مي کند.
اين مقام ارشد انتظامي حفاظت از منازل هموطنان در ايام نوروز را نيز ضروري دانست و اظهار داشت: پليس در اين خصوص نيز طرح هاي ديگري دارد و در راستاي امنيت منازل با همراهي مردم، تمهيدات لازم اجرا مي شود. 
 
*رعايت قانون و احترام به ديگران شعار پليس در سال 92 
 
احمدي مقدم به شعار نيروي انتظامي در سال 92 مبني بر "رعايت قانون و احترام به ديگران" نيز اشاره و اظهار داشت: اين امر همچون دو روي يک سکه هست که اگر مردم آن را رعايت کنند در نهايت نوروزي خوب و شاد خواهيم داشت.
فرمانده ناجا به زورگيري هاي اخير تهران اشاره کرد و گفت: آمارها نشان مي دهد که  اين جرم در کشور 50 درصد کاهش داشته و اين نشان از سرعت عمل پليس در کشف و افزايش مجازات و قاطعيت دستگاه قضايي دارد که موجب بازدارندگي اين جرم شده است. 
اين مقام ارشد انتظامي به آشکار شدن تلاش هاي دشمنان در ايجاد دسيسه عليه انتخابات سال آينده اشاره کرد و اذعان داشت: تمامي نقشه هاي دشمنان با کمک نظام و دستگاه هاي امنيتي خنثي مي شوند.  
وي ادامه داد: در حال حاضر آگاهي رسانه ها و اعتماد مردم به آنها، در بالاترين سطح قرار دارد و نظر سنجي ها نيز گوياي اين مسئله است.
مقدم افزود: مسئولان، علما، رسانه هاي داخلي و نخبگان امروز در اوج قدرت هستند. 
وي آغاز زودهنگام تلاش هاي دشمن در راستاي کمرنگ کردن حضور مردم در انتخابات سال آينده را دليلي بر افول قدرت استعمارگران دانست و گفت: تصور دشمنان اين بود که در صورت به راه انداختن جنگ هاي رواني و رسانه اي، زودتر به نتيجه دلخواه خود که همانا حضور سرد مردم در انتخابات است، مي رسند. 
مقدم حضور مردم در راهپيمايي 22 بهمن را نشان از اقتدار و آرامش کشور دانست و اذعان داشت: امسال اغتشاشات و تجمعات 38 درصد کاهش داشته است. 
وي تصريح کرد: در زمان انتخابات مشکلي نخواهيم داشت اما بايد مسئولان نيز در اين دوره حساس باهم هماهنگي بيشتري داشته باشند. 
احمدي مقدم در خصوص ارزيابي عملکرد پليس 110، اذعان داشت: امسال اين پليس با تمركز در مراکز استان ها توانست رکورد حضور در صحنه را بهبود بخشد و همچنين عدم حضور در صحنه از سوي اين واحد به شدت کاهش يافته است. 
وي ادامه داد: براساس ارزيابي هاي صورت گرفته، پليس 110 در استان کهکيلويه و بوير احمد در کمتر از 2 دقيقه و حداکثر 3 دقيقه سر صحنه حاضر مي شود.
احمدي مقدم خاطرنشان کرد: 80 درصد مردم از عملکرد واحدهاي پليس 110 ابراز رضايت نموده اند که اين خود نشان از عملکرد مناسب اين واحد دارد./ف
برچسب ها: ناجا ، کاهش ، زورگیری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار