کرمانشاه/

نوروز 92 و پیش بینی ورود یک میلیون گردشگر به بیستون

مدیر پایگاه میراث جهانی بیستون گفت: پیش بینی می شود که در ایام نوروز 92 مجموعه ثبت جهانی شده بیستون پذیرای بیش از یک میلیون گردشگر باشد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران کرمانشاه

حسین راعی، با اشاره به آمادگی مجموعه ثبت جهانی شده بیستون برای پذیرایی از گردشگران و میهمانان نوروزی اظهار داشت: هر ساله مجموعه تاریخی باستانی و ثبت جهانی شده بیستون گردشگران بسیاری را از نقاط مختلف کشور و جهان پذیراست.

 

وی ادامه داد: محوطه جهانی بیستون به دلیل قابلیت های بالای گردشگری هر ساله در ایام نوروز  پذیرای تعداد زیادی از گردشگران داخلی و خارجی است که در همین راستا پایگاه میراث جهانی بیستون در نظر دارد برنامه هایی را در جهت رفاه حال گردشگران و میهمانان نوروزی 92 در این محوطه برگزار و اجرا کند.

 

راعی خاطرنشان کرد: کاروانسرای بیستون یکی از آثار تاریخی مجموعه جهانی بیستون است که امسال بخش قابل توجهی از برنامه های نوروزی خود را در این کاروانسرا برگزار خواهیم کرد.

 

مدیر پایگاه میراث جهانی بیستون، اظهار داشت: برپایی نمایشگاه عکس با محوریت بیستون، چایخانه سنتی، عکاسخانه (عکس با لباس محلی)، غرفه فروش محصولات فرهنگی، سفره هفت سین، نمایشگاه مردم شناسی، غرفه عرضه تولیدات سنتی و صنایع دستی، اینترنت رایگان و ... از جمله برنامه هایی است که در ایام نوروز 92 در مجموعه جهانی بیستون به منظور جذب حداکثری گردشگران انجام می شود.

 

وی با بیان آمار گردشگران ایام نوروز سال گذشته این مجموعه تاریخی باستانی، گفت: در ایام نوروز سال گذشته 600 هزار نفر گردشگر و میهمانان نوروزی از مجموعه تاریخی باستانی و ثبت جهانی شده بیستون بازدید به عمل آوردند.

 

راعی یادآور شد: پیش بینی می شود که در ایام نوروز 92 مجموعه ثبت جهانی شده بیستون پذیرای بیش از یک میلیون گردشگر باشد./س

 

برچسب ها: کرمانشاه ، نوروز ، ورود
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.