احتمال جنگ میان دو کره پس از لغو آتش بس

به گفته تحلیلگران لغو آتش بس دو کره و قطع خط تلفن مستقیم ارتش دو کشور واقعا خطرناک است چرا که هرگونه حادثه و اقدام تحریک آمیز احتمال بروز جنگ میان دو کره را به دنبال دارد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران  به نقل از شبکه سی ان ان ؛ کره شمالی اعلام کرده است توافقنامه آتش بس این کشور با کره جنوبی دیگر اعتباری ندارد. معنی دقیق این بیانیه کره شمالی این است که سند قانونی که به طور نظری به دو کره اجازه نمی داد جنگ را از سر بگیرند، دیگر وجود ندارد و خط مستقیم ارتباط تلفنی میان ارتش دو کشور نیز قطع شده است و دیگر کره شمالی این خط را جواب نمی دهد. این واقعا خطرناک است زیرا در صورت بروز هر گونه تنش و اقدام تحریک آمیز هر یک از طرفها، هیچ راهی برای ارتباط دو کره وجود ندارد. 

همه این تنشها مربوط به جنگ دو کره می شود که شصت سال پیش پایان یافت. این جنگ که تلفات بسیار زیادی داشت در تابستان سال هزار و نهصد و پنجاه میلادی زمانی روی داد که کیم ایل سونگ رهبر وقت کره شمالی به دشمن جنوبی خود حمله کرد. شبه جزیره کره پس از سی سال اشغالگری ژاپن، در پی جنگ جهانی دوم تقسیم شد و روسیه کنترل شمال این شبه جزیره و آمریکا کنترل جنوب آن را به عهده گرفت و مرز دو کره نیز غیرنظامی شد.

در پی حمله کره شمالی نیروهای سازمان ملل و آمریکا نیروهای کره شمالی را به طور کامل به عقب راندند روشی که چین در این نبرد استفاده کرد موج انسانی بود که در واقع حمله با حجم گسترده نیروی انسانی در فاصله بسیار کم از نیروهای کره جنوبی و آمریکایی بود. بیشتر این درگیریها در تپه ها و نیز زمین های ناهموار در شب هنگام صورت می گرفت و نیروهای خارجی مستقر در کره جنوبی که در این نبرد شرکت داشتند تجربیات بسیار وحشتناکی داشتند و هنوز شماری از نجات یافتگان این حمله در فاصله شش دهه از این جنگ نمی توانند راحت بخوابند. 

یکی از افرادی که همچنان دچار کابوس است کهنه سرباز کره جنوبی به نام این جون چان است. وی زمانی که تنها بیست سال داشت برای جنگ با کره شمالی به ارتش کره جنوبی پیوست. این فرد که در جنگ دو کره از ناحیه پا هدف گلوله قرار گرفت تجربه فرار خود را در یکی از شبهایی که نیروهای کره جنوبی مورد حمله قرار گرفتند تعریف می کند.

وی می گوید در آن موقع شب هیچ چیز نمی توانستم ببینم. هر جا که قدم می گذاشتم جسد انسان بود و به هیچ وجه نمی توانستم روی آنها پای خود را نگذارم . تنها تلاشم این بود که روی سرهای آنها پا نگذارم و روی دستها و پاهایشان قدم بگذارم. هر قدم که زمین می گذاشتم زمین می خوردم اما به فرار ادامه می دادم چرا که در صورتی که یک لحظه می ایستادم توسط نیروهای دشمن کشته می شدم. 

خبرنگار سی ان ان گفت به رغم اینکه جنگ دو کره تنها سه سال طول کشید تلفات این جنگ بسیار بالا بود. آمار محافظه کارانه از کشته شدن حدود دو میلیون نفر در این جنگ حکایت دارد با این حال براساس آمار رسمی که کره شمالی اعلام کرده است این جنگ پنج میلیون کشته داشت. در پایان این جنگ کره شمالی به طور کامل ویران شد و در نیمه شب بیست و هفتم ژوئیه هزارو نهصد و پنجاه و سه توافقنامه آتش بس امضا شد و این آتش بود که به طور موثر به جنگ دو کره پایان داد. 

اکنون که کره شمالی تهدید لغو این اتش بس را مطرح کرده است. نگرانیهای زیادی از لغو آتش بس دوکره توسط کره شمالی وجود دارد. تحلیلگران بر این باورند بعید است که کره شمالی به کره جنوبی حمله کند زیرا سران این کشور نگران شکست و کنار رفتن از قدرت در این کشور هستند با این حال شماری از تحلیلگران کره جنوبی نیز معتقدند اگر کیم جونگ اون رهبر جوان کره شمالی قرار باشد به کره جنوبی حمله کند، ماه آینده پس از پایان تمرین نظامی کنونی این اقدام را صورت خواهد داد. 


                                 آخرين اخبار جهان را اينجا بخوانيد.    
برچسب ها: کره ، جنگ ، آتش بس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۰ ۲۴ فروردين ۱۳۹۲
شکر خدا و صد هزار شکر و سجده شکر دارد که بالخره تو این دنیای بی عدالتی ها و دستمال کشی و گردن کلفتی یک نفر پیدا شد که توی هیکل و قیافه آمریکا و غرب وحشی ، تف و آفتابه بکشد کره شمالی اگر حتی وارد جنگ هم نشود تنها با این جنگ لفظی و فریادهایش و انرژی منفی که علیه آمریکا و غرب داده است بر هیکل زشت و فریبکار آمریکا و غرب سیلی زده و آفتابه کشیده و ابهت پوشالی و توخالی غرب را به چالش کشیده است . دست بالای دست بسیار است و کره شمالی مانند سوریه و افغانستان و لبنان و غزه مضلوم نیست بلکه تجلی نفرین و خشم آنها و عذاب الهی است .
آخرین اخبار