نگاهي به پرطرفدارترين خودروهاي سال 2013+تصاوير

با بهترين و محبوب‌ترين خودروهاي سال 2013 که در "نمايشگاه خودروي ژنو" انتخاب شدند، آشنا شويد.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران؛در اين گزارش خوردوهايي را که در نمايشگاه خودروي ژنو با بيشترين استقبال روبرو شدند و طرفداران زيادي پيدا کردند، معرفي مي‌کنيم.

لامبورگيني (Lamborghini Veneno)؛ اين مدل جديد، در نسخه محدود ساخته شده و به قيمت چهار ميليون دلار به فروش مي‌رود. رونمايي از اين خودرو، همزمان با پنجاهمين سالگرد تاسيس شرکت ايتاليايي لامبورگيني در نمايشگاه خودروي ژنو انجام گرفت. سرعت اين خودرو 22 مايل بر ساعت است و 750 اسب بخار قدرت دارد. بدنه خودروي وننو از نوعي فيبر کربني  بسيار مقاوم ساخته شده و در دو طرف آن، خط باريکي با طرح پرچم کشور ايتاليا نقش بسته است. قسمت جلويي و عقبي خودرو طراحي بسيار مناسبي دارد و هوا را به خوبي از اطراف خود عبور مي‌دهد. قرا است تا پايان سال جاري، سه نسخه از اين مدل جديد لامبورگيني ساخته و به صاحبان ناشناس تحويل داده شود.



رولز رويس (Rolls Royce Wraith)؛ اين خودروي قدرتمند داراي گیربکس اتوماتیک ZF است که اين قابليت برای اولین بار در جهان است، با استفاده از داده های GPS راننده چيزي را مي‌تواند مشاهده کند که فراتر از ديد اوست. بر اساس محل و سبک رانندگی در حال حاضر، حرکت بعدی را پیش بینی مي‌کند پس از آن مناسب‌ترین دنده را انتخاب مي‌کند. اين خودرو داراي فرامین صوتی فعال است، به عنوان مثال، روي فرمان یک دکمه تماس لمسی وجو دارد که صرفا با فشار دکمه تماس صفحه نمایش روشن مي‌شود و از طریق آن هدایت های صوتی فعال مي‌شود. روکش داخلي اين ماشين چرم است. اين خودرو بسيار سريع و قدرتمند است و قدرت موتور آن 624 اسب بخار مي‌باشد و هر 4.4ثانيه صد کيلومتر را مي‌پيمايد و قيمت آن براي فروش در سال آينده سيصد هزار دلار خواهد بود.

فراري (Ferrari LaFerraria)؛ این مدل با استفاده از سیستم هیبریدی F۱ KERS که قبلا در مدل "اسکودریا" هم استفاده شده بود، عملکرد خارق‌العاده‌ای را به نمایش می‌گذارد. فراری از این سیستم نهایت قدرت را استخراج کرده و باعث شده که استانداردهای اصلی فراری در زمینه عملکرد و هیجان رانندگی جابجا شده و افزایش یابند. تکنولوژی هیبریدی استفاده‌ شده که اکنون HY-KERS نام گرفته، ترکیبی از بهترین عملکرد ممکن و تولید کمترین مواد آلاینده است. " لافراری" با وجود قدرت عجیب و خیره‌کننده‌ای که دارد، تنها ۳۳۰ گرم کربن دی‌اکسید در هر کیلومتر تولید می‌کند. قلب تپنده این خودرو یک پیشرانه V۱۲ ۶۲۶۲cc است که ۸۰۰ اسب‌بخار و گشتاور ۷۰۰ نیوتن‌متر تولید می‌کند. موتور الکتریکی خودرو نیز ۱۶۳ اسب بخار و ۲۷۰ نیوتن‌متر گشتاور بیشتر تولید می‌کند که قدرت خروجی خودرو را به ۹۶۳ اسب بخار می‌رساند. فراری از عرضه رسمی خودرو صحبت نکرد اما گزارشات نشان می‌دهند که پاییز زمان فروش خودرو است و اکثر ۴۹۹ دستگاه خودرو نیز به فروش رفته‌اند. البته فراری می‌گوید هنوز چند دستگاه دیگر باقی مانده که هر کس یکی از آن‌ها را بخواهد، باید ۱.۳ میلیون یورو یا ۱.۶۹ میلیون دلار آمریکا خرج کند.

فولکس واگن مدل گلف (Volkswagen Golf Estate)؛ اين مدل جديد 220 اسب بخار قدرت دارد و شتاب آن ظرف 6.5 ثانيه به سرعت 100 كيلومتر خواهد رسيد و حداكثر سرعتش 246 كيلومتر بر ساعت است. مصرف سوخت اين GTI ،‌ شش ليتر در هر 100 كيلومتر است و از ماه "مي" وارد بازار آلمان مي شود و قيمت پايه آن 28350 يورو خواهد بود. فولکس واگن تنها به ظاهر این خودرو رضایت نداده و آن را به یک موتور نسل جدید پیشرفته سری EA888 مجهز کرده است. این موتور 2.0 لیتر ظرفیت داشته و قادر است به کمک توربو شارژ خود به توان 162 کیلووات دست پیدا کند.همچنین برای اولین بار در تاریخ گلف این خودرو با یک نسخه ارتقاء یافته به توان 169 کیلووات عرضه می شود. این نسخه گلف Performance GTI نام دارد. هر دو نسخه این خودرو دارای سامانه استارت / استاپ و جعبه دنده های شش سرعته هستند و مصرف سوختشان 6 لیتر در هر صد کیلومتر می باشد. در مقایسه با نمونه قبلی مصرف سوخت GTI حدود 1.3 لیتر کاهش یافته و میزان آلایندگی CO2 آن به 139 گرم بر کیلومتر رسیده است.

مرسدس بنز (Mercedes A45 AMG)؛ بنز از میان انبوه مدلهای بسیار هیجانانگیزی که این روزها پشت سر هم به بازار دنیای خودرو معرفی میکند، تیپ جدید بنز A45 AMG خود را در قالب Edition 1 معرفی کرد. آنچه که در این تیپ  ودر برترین هاچبک خود برای شما به ارمغان آورده است، طراحیهای ظریفی است که به هنرمندی تمام روی آن پیاده شده است. همانطورکه از نمای خارجی پیداست، رنگ سفید A45 به شکلی کاملاً حرفهای پیاده شده است. همچنین، خطوط خاکستری رنگ بر روی سقف، بدنه، و کاپوت باعث شده است تا چهره اسپرت آن نمایانتر شود. طبق آخرین اطلاعات منتشر شده از سوی شرکت خودروسازی مرسدس ـ بنز، این خودرو با داشتن یک توربوموتور استاندارد به حجم موتور ۲۰۰۰ سیسی میتواند نیرویی معادل ۳۵۵ اسب بخار تولید کند.

آلفارومئو (Alfa Romeo 4C)؛ مدل مفهومی آلفارومئو 4C  در نمایشگاه 2011 ژنو رونمايي شد، اما اکنون مدل‌هاي اسپرت اين خودرو رسما رونمايي شده است. اين ماشين اسپرت از لحاظ اندازه به خودروي "لوتوس اليس" مشابه است، به طوري که کمتر از 4 متر طول، 2 متر عرض و 1.18 متر ارتفاع دارد. کارشناسان خودرو عقيده دارند که موتور سري جديد آلفا، موتوري تغييريافته و کامل با 4 سيلندر و حجم 1.75 ليتر و قدرت 235 اسب بخار است که انتظار مي‌رود تا 275 اسب بخار هم پيش رود.

هوندا (Honda Civic Toures)؛ هوندا این خودرو را با نام "سیویک تورر" به بازار اروپا خواهد فرستاد. "سیویک واگن" نيز مدل پيشرفته‌تري از اين خودرو است. پیش از این چند تصویر از این خودرو منتشر شده بود اما تصاویر تازه ای منتشر شده است. سیویک واگن ظاهری تهاجمی تر دارد و تغییراتی در طراحی ظاهری این خودرو نسبت به مدل هاچبک ایجاد شده است. اين خودرو با موتورهای دیزلی و بنزینی به بازار خواهد آمد.

پورشه (Porsche 911 GT3)؛ اين مدل که بر شاسی " 911کررا" ساخته شده، شباهت فوق العاده زیادی با مدل های استاندارد 911 دارد اما اگر خوب دقت کنید خواهید دید که سپر جدیدش به همراه اسپویلر کربنی زیر آن، اسپویلر عقبی که از مدل های 911classic گرفته شده و نهایتا سپر عقب که دو خروجی دایره ای شکل اگزوز در وسط و خروجی های هوا نیز در اطراف آن تعبیه شده، تنها وجه تمایز GT3 با 911 استاندارد است. البته پورشه به تفاوت های دیگری نیز اشاره کرده مانند عریض تر شدن رکاب ها و گلگیرها (حدود 43 میلیمتر) که البته با چشم غیرمسلح قابل رویت نیست! در کابین نیز تغییر خاصی صورت نگرفته جز اینکه از چرم هایی با دوخت جدید آلکانترا برای صندلی ها و روکش فرمان استفاده شده است. در زیر کاپوت این کوپه اسپرت همچنان موتور 3.8 لیتری شش سیلندر تخت پورشه جای داشته که اینبار با پیستون های فورج کاری شده و شاتون های تیتانیومی قادر به تولید 475 اسب بخار قدرت به همراه 438 نیوتن متر گشتاور است. فروش مدل 2014 این خودرو از اواخر سال 2013 با مالیات 950 دلاری در ایالات متحده و با قیمت پایه ای 130,400 دلار آغاز خواهد شد.

کيا (Kia Provo)؛ هاچ بک سه درب کانسپتی که نامش Provo  است و کیا به آن لقب تند،کوچک و تیز داده است. البته گول ظاهر اسپرت این خودرو را نخورید چراکه هنوز خبری از جزئئیات این خودرو منتشر نشده است اما این را هم بدانید که این خودرو رقبایی چون مینی و سیتروئن DS3 دارد. طراحی اسپرت این خودرو در داخل و خارج کامل است و جایی برای حرف زدن باقی نمی گذارد،کابین این خودرو برای 4 نفر ظرفیت دارد و با صندلی های چرمی و فرمان اسپرت پذیرای سرنشینان خود می باشد. ترکیب رنگ نارنجی و خاکستری بدنه هم جای خود دارد.سیستم اگزوز دو گانه،چرخ های بزرگ و دیفیوزر عقب ظاهر خودرو را به اندازه ی کافی جسورانه کرده است.


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار