بوشهر/

فراهم بودن امکانات و تجهیزات زایشگاهی در کاکی

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتی از فعال بودن تسهیلات زایمانی (زایشگاه) مرکز بهداشتی درمانی کاکی با تمام امکانات و تجهیزات مورد نیاز خبر داد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران ،اصغر بحرانی گفت: مرکز بهداشتی درمانی شهرکاکی با دارا بودن کادر مجرب و پرسنلی زحمتکش و همچنین از لحاظ شاخص‌های سلامت و دسترسی مردم شریف این بخش به خدمات و مراقبت‌های اولیه بهداشتی و درمانی جزء بهترین مراکز بهداشتی و درمانی استان و شهرستان است.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتی افزود: نیروهای پرستاری، مامایی، بهداشتی و به‌ویژه پزشک عمومی و دندانپزشک شاغل در مرکز بهداشتی و درمانی کاکی بالاتر از حد استاندارد و چارت تشکیلاتی بوده و وجود امکانات و تجهیزات پزشکی موجود در مرکز فوق الذکر مانند دستگاه E.K.G دستگاه دی سی شوک،  ساکشن در اندازه‌های مختلف، دستگاه رادیوگرافی دندان، تجهیزات آزمایشگاهی، وسایل و تجهیزات احیاء بیماران، آمبولانس مجهز به وسایل احیاء و.... به‌منظور خدمت رسانی به عموم مردم و همچنین بیماران تصادفی، قلبی و عروقی و تنفسی فراهم شده است.

بحرانی خاطرنشان کرد: احداث ساختمان جدید مرکز بهداشتی درمانی، احداث پانسیون 4 واحدی پزشکان، انجام تعمیرات و تجهیزات صورت گرفته در سطح مرکز بهداشتی درمانی و خانه‌های بهداشت، جذب و به‌کارگیری نیروی تخصصی پزشکی و پیراپزشکی، شبانه روزی بودن مرکز بهداشتی درمانی از جمله اقدامات نظام مقدس جمهوری اسلامی و دولت خدمتگزار در این بخش است.

وی افزود: رئیس شورای اسلامی شهر کاکی در مصاحبه با یکی از خبرگزاری‌های رسمی کشور که در تاریخ سیزدهم اسفندماه جاری در خصوص مرکز بهداشتی درمانی کاکی انجام داده است و خدمات ارزنده نظام و دولت در حوزه بهداشت و درمان را نادیده گرفته است.

بحرانی یادآورشد: با توجه به شرح وظایف و ضوابط طرح‌های گسترش شبکه‌‌های بهداشت و درمان، مراکز بهداشتی و درمانی شهرستان به خصوص مرکز بهداشتی درمانی کاکی را از لحاظ نیروی تخصصی و امکانات موجود مطلوب ارزیابی کرده و تجهیزاتی مانند سونوگرافی،  سی.تی.اسکن و رادیولوژی را برای مراکز بهداشتی درمانی از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تعریف شده ندانستند.

بحرانی همچنین فعال بودن تسهیلات زایمانی (زایشگاه) مرکز بهداشتی درمانی کاکی با تمام امکانات و تجهیزات مورد نیاز، حضور 3 نفر مامای با تجربه و تحصیلکرده و آمبولانس را برای انجام زایمان از دیگر امکانات در این بخش عنوان کرد.

وی اضافه کرد: مواردی از زایمان که نیاز به اعزام به بیمارستان زینبیه (س) خورموج داشته باشد با هماهنگی قبلی و با همراهی کادر پزشکی به خورموج اعزام می‌شوند.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان دشتی در پایان ضمن تقدیر و تشکر از مساعدت و همکاری تمام مسئولان شهرستانی و استانی در خصوص فراهم کردن امکانات و زمینه خدمت رسانی بیشتر به مردم شریف شهرستان، از ویزیت درمان حداقل 150 نفر به‌صورت روزانه در مرکز بهداشتی درمانی کاکی در کنار سایر خدمات مانند دندانپزشکی ، آزمایشگاهی و خدمات دارویی و توسعه خدمات بهداشتی و درمانی در سطح شهرستان در آینده خبر داد.
برچسب ها: زایشگاه ، کاکی ، دشتی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.