قم/

نصب هشت المان نوروز در مناطق هشتگانه قم

نصب هشت المان نوروز در مناطق هشتگانه قم، اتصال بلوار توحید به کمربندی امام علی(ع) و تشدید نظارت ها بر مراکز مختلف درمانی در آستانه تعطیلات نوروز از عناوین اخبار کوتاه قم است.

 به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ، مدیر عامل سازمان زیباسازی شهرداری قم اظهار داشت: هشت المان و نماد فرهنگی با مضامین نوروز و هفت سین در حال تهیه و ساخت است که در آستانه فرا رسیدن سال جدید خورشیدی، در مناطق هشتگانه شهر قم نصب و اکران خواهند شد.

سید محمد موسوی منش ادامه داد: این المان ها در قالب چهار طرح «سال نو مبارک» ، «بهار» ، «ماهی نوروز» و «جام ماهی» با ترکیبی از نمادهای سفره هفت سین همچون سیب و سبزه و نیز مزین به ذکر «یا مقلب القلوب والابصار» دعای تحویل سال، توسط برش لیزری از متریال آهن تهیه شده و با رنگ روغن در حال رنگ آمیزی و آماده سازی نهایی است.

اتصال بلوار توحید به کمربندی امام علی(ع) انجام شد

شهردار منطقه 2 قم گفت: یکی از شریانهای اصلی شهر در منطقه 2 قم خیابان توحید است که در گذشته به واسطه وجود ریل راه‌آهن قطع شده بود و وضعیت نامناسبی داشت، با توجه به اینکه یکی از مبادی ورودی اصلی شهر مقدس قم از سمت ساوه و استان مرکزی است لذا نیاز به اصلاح و ساماندهی این بخش به شدت احساس می‌شد.

مجید متین فر گفت: پس از بررسی و ارائه راهکارهای مختلف و نظر به تاکیدات شهردار مبنی بر روانسازی ترافیک در مبادی ورودی و خروجی شهر قم و هم چنین افزایش سطح ایمنی در تردد خودروهای عبوری طرحهای مورد نیاز آماده شد و با همت و تلاش همکاران محترم شهرداری منطقه 2 این پروژه بزرگ به سر انجام رسید.

وی در ادامه افزود: این پروژه با طول 700 متر حد فاصل ریل متروکه تا کمربندی امام علی(ع) که با عملیات عمرانی شامل عرض 60 متر در چهار باند، جدولگذاری نهر به طول هزار و 700 متر ، جدولگذاری تک به طول چهار هزار و 200 متر ، زیرسازی و آسفالت 28 هزار متر مربع، فضای سبز چهار هزار و 700 مترمربع و با هزینه 14 میلیارد و دویست میلیون ریال که اعتبارات آن از محل منابع شهرداری و استانی تامین شده است به بهره برداری رسید.

تشدید نظارت ها بر مراکز مختلف درمانی در آستانه تعطیلات نوروز

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به فعالیت های هفته گذشته اداره نظارت بر درمان این دانشگاه گفت: تذکر کتبی به یک مرکز جراحی محدود و اقدام جهت پلمپ مرکز به دلیل نداشتن مسول فنی شیفت عصر که نهایتا با رفع اشکالات موجود مراتب با یک روز عدم پذیرش بیمار توسط مرکز و ارایه تعهد کتبی و معرفی مسول فنی، رفع اشکال شد از جمله این اقدامات بود.

پرهام افزود: پلمپ یک مطب دندانپزشک عمومی به دلیل فعالیت بدون پروانه مطب معتبر در قم، بازدید نا محسوس از 2 مرکز ساخت و فروش عینک و معاینه غیر مجاز چشم و بازرسی از یک مرکز ترک اعتیاد از دیگر اقدامات بود.

وی بازرسی تصریح کرد در این مدت از مطب دو پزشک عمومی که با مشارکت افراد فاقد صلاحیت و غیر مجاز اقدام به انجام طب سنتی می کنند بازدید و به آنها اخطار کتبی و شفاهی در محل داده شد.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی قم بازرسی از مطب پزشک عمومی که در مطب اقدام به کار های تخصصی پوست و مو و فروش داروهای مرتبط می کرد و همچنین بازرسی از مطب پزشک عمومی که در مطب اقدام به فروش دارو در سطح گسترده داشت را از دیگر اقدامات اداره نظارت بر درمان این دانشگاه برشمرد و افزود: به هر یک این افراد اخطار کتبی و شفاهی در محل داده شد.

پرهام با اشاره به در پیش بودن ایام نوروز از تشدید نظارت ها در حوزه درمان دانشگاه علوم پزشکی خبر داد و گفت: کارشناسان این اداره به صورت مستمر بازدیدها را انجام خواهند داد و با متخلفان برابر ضوایط برخوررد می کنند./ک

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.