اصلاح روش هاي استفاده از کود باعث حذف 30 درصدي قاچاق کود مي شود

مصرف کود و نحوه توزيع آن جزء موارد دولتي بوده و در اين رابطه بحث کاهش مصرف و ساماندهي نحوه استفاده از کود مربوط به بخش دولت است.

اميري رئيس اتحاديه تعاوني هاي توليدکنندگان کودهاي کشاورزي کشور، در حاشيه اجلاس D8 در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران گفت: بحث کاهش استفاده از کودهاي شيميايي مربوط به بخش دولت است و متولي توزيع و ترويج مصرف کود در کشور دولت است که اين موضوع مربوط به قبل و بعد از انقلاب مي شود.

وي تصريح کرد: اگرچه استفاده از کودهاي شيميايي عملکرد سطح زير کشت محصولات کشاورزي را بين 30 تا 50 درصد افزايش مي دهد و حتي اين موضوع توسط سازمان فائو به عنوان کليد امنيت غذايي ياد شده، بايد در نظر داشته باشيم که با يک تغيير نگرش در سياست گذاري ها، مي توانيم ميزان و نحوه استفاده از کودهاي شيميايي به ويژه کود اوره را بهينه سازي کنيم.


وي تصريح کرد: علت آنکه دنبال کاهش کود اوره در بخش کشاورزي هستيم، اين است که اين کود در خاک به سرعت حل شده و به منابع آبهاي زيرزميني وارد مي شود که اين موضوع باعث آلوده شدن منابع زيرزميني در بخش آب مي شود.

اميري رئيس اتحاديه تعاوني هاي توليدکنندگان کودهاي کشاورزي کشور، در رابطه با محصولات ارگانيک، گفت: به راحتي مي شود با استفاده از کود ازته غني شده به جاي اوره، هم منابع خاک کشور را غني کرد و هم اينکه جلوي آلوده شدن منابع زيرزميني آب را گرفت.

وي در پايان تصريح کرد: با تغيير سياست در مصرف کودهاي تک عنصري، مي توانيم تا 30 درصد جلوي قاچاق کود را گرفته ، ضمن آنکه در اين رابطه بحث قيمت گذاري و پرداخت يا عدم پرداخت يارانه به بخش نيازهاي کود کشور مطرح است./عب
برچسب ها: کود ، قاچاق ، مصرف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار