انتصاب مجدد سان سوچي به رياست اصلي ترين حزب مخالفان ميانمار

در آخرين روز کنگره اصلي ترين حزب مخالفان ميانمار، "آنگ سان سوچي" امروز بار ديگر به رياست حزب اتحاديه ملي براي دموکراسي انتخاب شد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران  به نقل از خبرگزاري فرانسه، منبعي در حزب اتحاديه ملي براي دموکراسي اعلام کرد برنده جايزه نوبل صلح و نماينده پارلمان ميانمار، امروز بار ديگر به اتفاق آراي 120 عضو کميته ملي به رياست اين حزب انتخاب شد.

850 نماينده اتحاديه ملي براي دموکراسي از روز جمعه در يانگون گرد هم آمدند. اين نخستين کنگره تاريخ اين حزب به شمار مي رود. اين در حالي است که دو سال ديگر تا انتخابات پارلماني ميانمار باقي است و اين حزب بخت بيشتري براي پيروزي در آن دارد.

اين حزب بايد راهبردي مشخص تعيين کند و پنهان کاري را کنار بگذارد. همچنين بايد مناقشات داخلي را که سوچي روز گذشته در سخنراني خود ضمن توصيه به وحدت، به آن اذعان کرد، برطرف کند.

وي امروز بار ديگر بر اهميت وحدت، تاکيد کرد و از اعضاي اين حزب خواست اجازه ندهند احساسات شخصي آينده کشور را به خطر بيندازد.

"آنگ سان سوچي" افزود: ما بايد از فرصت خود استفاده کنيم، وگرنه زيان ناشي از آن نه تنها متوجه حزب مي شود ، بلکه به ضرر کشور هم خواهد بود.

اين حزب در دوره هيأت حاکمه نظامي ، حدود 20 سال فعاليت نسبتا پنهاني داشت و بسياري از مقامات آن از جمله سوچي، سال هاي طولاني در زندان به سر بردند. وي به کمک اصلاحاتي که از سوي رژيم جديد اين کشور از دو سال پيش صورت گرفت، دوباره به روند سياسي قانوني پيوست.


برچسب ها: سان سوچی ، میانمار ، کنگره
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار