تدابير سازمان بنادر و دريانوردي براي سفرهاي دريايي ايمن در ايام نوروز

مهم ترين تدابير و اقدامات سازمان بنادر و دريانوردي براي تأمين ايمني هر چه بيشتر مسافرت هاي دريايي در ايام نوروز، در دومين گردهمايي سالانه مديران دريايي كشور مورد بررسي قرار گرفت.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران و به نقل از روابط عمومي سازمان بنادر و دريانوردي، در اين گردهمايي كه با حضور معاون امور دريايي سازمان، مديران كل، معاونان و روساي ادارات دريايي ستاد و بنادر تشكيل شد، ايمني ترددهاي دريايي به ويژه مسافرت هاي دريايي در ايام تعطيلات سال نو مطرح شد و مواردي همچون اعلام مسيرهاي تعيين شده دريايي به مراجع ذيصلاح براي جلوگيري از ترددهاي غير مجاز، بازرسي هاي متمركز و مستمر از شناورهاي در طرح نوروزي، دريافت و پايش مداوم و اطلاع رساني هواشناسي به مبادي ذيربط، نظارت بر بهره برداري و استفاده از تجهيزات ايمني شناورهاي مسافري، اطلاع رساني مداوم و موثر در خصوص رعايت ايمني سفرهاي دريايي به هموطنان عزيز از طرق مختلف، هماهنگي بين ارگان هاي مختلف مسئول تسهيل سفرهاي دريايي و ... بررسي و مورد ارزيابي قرار گرفت.

بر پايه اين گزارش، با توجه به پيش بيني رشد 40 درصدي در مسافرت هايي دريايي در روزهاي آغازين سال نو، پيش بيني مي شود تا 7 ميليون نفر / سفر در ايام نوروز در بنادر شمالي و جنوبي انجام شود كه از اين تعداد سهم استان هرمزگان حدود 5/5 ميليون نفر / سفر خواهد بود كه در همين خصوص تأمين حداكثري شناورهاي مسافري مورد نياز در بنادر با استفاده از ظرفيت بخش غير دولتي مورد تاكيد قرار گرفت.

لازم به ذكر است كه در حال حاضر 53 فروند شناور مجهز مسافري با حدود 5400 صندلي و تعداد 57 فروند لندينگ كرافت كه ظرفيت حمل 2537 دستگاه خودرو به صورت همزمان را دارند، در امر مسافرت هايي دريايي در بنادر مشغول به فعاليت هستند./عب
برچسب ها: تدابیر ، امنیتی ، بنادر ، نوروز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار