مجلس ترکيه بدليل انتقاد شديد نمايندگان حزب جمهوريخواه خلق ترکيه از سياستهاي ضد سوري اردوغان متشنج شد .

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پايگاه خبري حريت ؛  ماجرا از آنجا آغاز شد که چند تن از نمايندگان حزب جمهوريخواه خلق، در نشست عصر ديروز مجلس ترکيه  در خصوص سياست ضد سوري  دولت رجب طيب اردوغان نخست وزير ترکيه  بويژه اقدامات احمد داوداوغلو وزير امور خارجه  سخنراني کردند.
اين درگيري پس از آن صورت گرفت كه "اميد اوزگوموش" معاون حزب جمهوريخواه خلق تركيه در پارلمان آن كشور شايعات مطرح شده از سوي دولت اردوغان در مورد دولت سوريه را رد كرد و اظهار داشت كه اين ادعاها "كذب محض" هستند. وي در سخنراني خود در پارلمان تركيه با دفاع از خواست ملت و دولت سوريه افزود "ادعاهاي مطرح شده در مورد دولت سوريه كذب محض است. 
وي تصريح کرد دولت ترکيه  با مبالغه و بزرگ نمايي بحران در سوريه ، بحران را عميق تر مي کند و مشاهده کرديم که پيش بيني هاي وزير امور خارجه دولت اردوغان در خصوص سقوط بشار اسد  اشتباه بود و شواهد نشان مي دهد که بشار اسد ضدامپرياليست، دست کم 3 تا 4 سال ديگر در مسند قدرت باقي خواهد ماند.
محمد متين از نمايندگان حزب حاکم عدالت و توسعه نيز در سخنراني خود از سياست هاي اردوغان در قبال سوريه حمايت کرد که خشم نمايندگان بزرگترين حزب مخالف را برانگيخت و سرانجام منجر به تشنج نشست و درگيري ميان نمايندگان شد.
دولت سوريه به هيچ وجه سلاح كشتار جمعي در اختيار ندارد، اين همان دروغي است كه پيش تر در مورد عراق نيز گفته شده بود. ملت سوريه عليه امپرياليست ها خواهند جنگيد."
پا درمياني برخي از  نمايندگان ديگر احزاب نتوانست به تشنج پايان دهد و  به همين دليل رييس مجلس ناچار شد اين نشست را تعطيل کند.



                             آخرين اخبار جهان را اينجا بخوانيد.
برچسب ها: نماینده ، ترکیه ، سوریه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار