سردار سلامي در كنگره شهداي منطقه 13 تهران:

پيروزي نهايي ما نزديك است/ملت ايران شرافت خود را با دلار و سكه عوض نمي‌كند

جانشين فرمانده كل سپاه با اشاره به اينكه دشمنان ملت ايران به ستوه آمدند، گفت:‌ ملت ايران شرافت خود را با سكه و دلار عوض نمي‌كند و حقيقتا پيروزي نهايي ما نزديك است.

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی باشگاه خبرنگاران، سردار سرتيپ پاسدار حسين سلامي در يادواره اولين كنگره شهداي منطقه 13 تهران كه با حضور پيشكسوتان عرصه جهاد و خانواده معظم شهدا برگزار شد، اظهار داشت:‌ شهید صفت الهی است که خداوند به کسی تفیذ می‌کند که شایستگی ارتزاق در محضر او را داشته باشد.

سردار سلامي ادامه داد: هر  انسانی با صفت ابدیت خود زندگی می‌کند. شهدا شهید به دنیا آمدند و در طول زندگی خود حقیقت حیات و زندگی را یافته‌اند.

جانشین فرمانده کل سپاه با اشاره به اينكه شهادت هرگز تصادفی نیست، بلکه یک گزینه دوسویه است، اظهار داشت: هم خداوند شهید را انتخاب می‌کند و هم شهید خداوند را انتخاب می‌کند؛ شهدا نه تنها لباس عزت بر تن خویش کردند بلکه این لباس را بر تن یک ملت نیز پوشانده‌اند.

سردار سلامي با اشاره به اينكه من مطمئنم که اگر شهدا پیروی از ولایت فقیه را در دستور کار زندگی خود قرار نداده بودند ما امروز به استقلال و عزت نمی‌رسیدیم، گفت: شهدا در 8 سال دفاع مقدس کمر همت به استقلال و آزادی این مرز و بوم بستند و موفق هم شدند.

جانشين فرمانده كل سپاه تصریح کرد: آمریکا با تمام قدرت سیاسی، اطلاعاتی و حمایتی در جنگ مقابل ما ایستاد. دشمنان با انواع مختلف سلاح‌ها و دلارهای نفتی کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس علیه ما می‌جنگیدند و هر آنچه قدرت داشتند علیه ما به کار گرفتند، اما آنها همواره در طول جنگ از قدرت ایمان و اراده ملت ایران به رهبری امام خمینی(ره) به عنوان یک ولی فقیه غافل بودند و این اشتباه را تا پایان جنگ ادامه دادند.

سردار سلامي اظهار داشت: دشمنان در دوران جنگ به قدرت شهادت در ملت ایران اعتقاد نداشتند و فکر می‌کردند که مردم مسلمان ایران نیز مانند سایر ملت‌هایی که از مکاتب مادی پیروی می‌کنند با ارعاب و تهدید از آرمان، اسلام و حمایت از ولی فقیه خود دست برمی‌دارند که این بزرگترین اشتباه قدرت‌های مادی عالم بود، اما سرانجام این دفاع کامل شد و اراده ملت ایران بر آنها غلبه کرد.

وي با اشاره به اينكه دشمن در مقابل اراده ملت ایران مجبور به کرنش شد، بيان داشت:‌ اگر دشمن در جنگ پیروز می‌شد مانند انفجار یک بمب هسته‌ای از اسلام و انقلاب خبری نبود و دنیای اسلام در خاموشی فرو می‌رفت که ملت ایران با رشادت جوانانش از این کار جلوگیری کرد.

وی با بيان اينكه پیروزی در جنگ نقطه آغاز الگوشدن کشور ما برای دیگر کشورها بود تصريح كرد: وقتی که انقلاب پیروز شد سربازان مخفی انقلاب در لبنان و غزه شکست‌های سختی را بر بدنه رژیم صهیونیستی وارد کردند که این نشان‌دهنده عظمت و شکوه دفاع مقدس در طول جنگ 8 ساله است  ملت ما توانست با منطق الهی و از طریق نفوذ در فطرت انسانه حقیقت خود را به دنیا نشان دهیم، که این موضوع رمز پیروزی ما بر دشمنان محسوب می‌شود.

جانشين فرمانده كل سپاه افزود: ملت ايران از هر زمان ديگري امروز قوي‌تر است و دشمنان او از هر زمان ديگر ضعيف‌ترند و اگر شما به صحنه اقتصادي قدرت‌هاي غربي نگاه كنيد مي‌بينيد اينها كه يك زماني جهان سوم را به واسطه مشكلات،‌فقر،‌فساد و تبعيض و هر ناهنجاري ديگري به تمسخر مي‌گرفتند امروز كشورهاي‌شان خيابان‌ها و شهرهايشان غرق در مشكلاتي است كه در آن از فقر به ستوه آمدند از بي‌كفايتي مسئولان‌شان عاجز شده و توان اداره زندگي عادي خود را ندارند.

وي تصريح كرد: بيكاري،‌تورم، فقر و بدهي امروز يكي از شاخصه‌هاي بارز اقتصاد‌هاي جهاني است كه همه آنها شمشير كشيدند تا ملت ايران را از رشد و پيشرفت و قرار گرفتن در ارتفاع بالاي قدرت جهاني محروم كنند و با مقايسه وضعيت ملت ايران با كشورهاي ديگر مي‌بينيم كه همه عرصه‌ها آزمون است.

سردار سلامي با اشاره به اينكه ملت ايران هويت،‌دين،‌انقلاب،‌آزادي،‌ عزت و شرافت خويش را با دلار و سكه و ارزاني عوض نمي‌كند گفت:‌ ملت ايران هرگز ذلت نمي‌پذيرد و ياد گرفته كه امنيت،‌آزادي، پيشرفت و رفاه را در گرو استقلال بداند.

جانشين فرمانده كل سپاه افزود: تحريم‌ها قطعا موهبت الهي هستند و موجب شكوفا شدن ملت ما،‌لذا جوانان ما فعال مي‌شوند. ما مردماني قوي،‌عالم،‌انديشمند و نيرومند داريم مردماني كه عزيزترين انسان‌هاي جهان و الگوي عزت و مظهر افتخار، آزادگي و سربلندي هستند و فقط از خدا و كسي كه احكام خدا را اجرا مي‌كند تبعيت مي‌كنند؛ از رهبري كه با منطق وحي با همه جهان سخن مي‌گويد و در صفات اخلاقي صادق‌ترين بنده روي زمين است و فقط خدا را اطاعت مي‌كند.

وي اظهار داشت: رهبري در دشمن‌شناسي و نفوذ به دنياي ذهن دشمنان بي‌نظير است و حقيقت دشمنان راكامل شناخته و آنها را در ابتدايي‌ترين گام‌ها خنثي مي‌كند. ملت ايران از رهبري كه در قلب‌ها و دل‌ها نفوذ دارد و معنويت زيباترين ويژگي اوست تبعيت كرده و او انساني است كه در شخصيت همه هوادارانش كه ملت ايران و ساير ملل مسلمان هستند تكثير شده است.

سردار سلامي تصريح كرد: مقام معظم رهبري انساني الهام‌بخش، شوق‌آفرين،‌ با اخلاص،‌ مدبر و توانا است كه مي‌تواند جهان را اداره كند و سياست‌هاي جهاني را در جهت آرمان‌هاي انقلاب اسلامي و پيروزي آن مديريت كند؛ اين بزرگترين موهبت الهي براي ملت ايران و ساير ملل جهان است.

جانشين فرمانده كل سپاه با بيان اينكه ما هم يك ملت بزرگ و هم رهبري بزرگ و آرمان‌ها و دين بزرگ داريم گفت:‌ در مقابل اين بزرگي دشمنان بزرگي هم داريم و هر ملتي كه اين بزرگي را داشته باشد جهاني خواهد شد و اين مسيري حتمي و سرنوشت محتوم همه ماست، لذا ما به سمت پيروزي نهايي پيش مي‌رويم و بعد از آن مسير هموار خواهد شد.

وي افزود: ما توانسته‌ايم حقيقت خود را به دنيا نشان دهيم،‌منطقه ما بسيار قوي و الهي است و با فطرت انسان‌هاي عالم سازگار است و مردمان جهان به منطقه ما احترام مي‌گذارند و همين سرمايه اعتبار‌آفرين و اعتبارساز ما است.

سردار سلامي اظهار داشت: شما مردم در صحنه مانده و از رهبري نظام و انقلاب تبعيت مي‌كنيد، لباس مقاومت را از پيكر خويش جدا نكنيد و صبور و شكيبا باشيد و با هم مهربان و لطيف بوده و شادي‌ها را با يكديگر تقسيم كنيد.

جانشين فرمانده كل سپاه تصريح كرد: ما در يك مسير سخت اما سرنوشت‌ساز و اميدبخش به پيش مي‌رويم ما صبح پيروزي را نزديك مي‌دانيم،‌حقيقتا پيروزي نهايي ما نزديك بوده و اين واقعيت امروز در ذهنيت همه جهان نقش بسته است و اين گام‌هاي نهايي مقاومت است و شما ملت  محكم،‌ مطمئن،‌ باوقار و صبور بمانيد.

خاطرنشان مي‌شود در اين كنگره از تمبر يادبود 750 شهيد منطقه 13 تهران رونمايي و از خانواده معزز شاخص منطقه تجليل شد.

انتهاي پيام/
برچسب ها: سردار ، سلامی ، کنگره ، شهدا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار