زنجان/

اختتاميه پنجمین دوره مسابقات کشوری سازه های ماکارونی دانشگاه زنجان با معرفي نفرات برتر

رییس کمیته علمی مسابقات، مسابقات سازه های ماکارونی دانشگاه زنجان را از معتبرترین مسابقات در سطح کشور عنوان کرد.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران زنجان، پنجمین دوره مسابقات کشوری سازه های ماکارونی، به همت دانشجویان و اعضای انجمن علمی گروه عمران دانشگاه زنجان، روزهای 13، 14 و 15 بهمن ماه در مرکز همایش های بین المللی غدیر دانشگاه زنجان برگزار گردید.

این دوره از مسابقات با حضور 120 تیم یک الی چهار نفره از دانشگاه های مختلف کشوری و 155 سازه، روز یکشنبه با تحویل سازه ها و کنترل مواد و مقررات آییننامه ای کار خود را آغاز نمود.

این مسابقه که به مدت 2روز به طول انجامید در دو بخش سنگین و راندمانی برگزار گردید.

دبیر اجرایی مسابقه، تمایز میان دو گرایش را چنین عنوان کرد که در گرایش سنگین، وزن سازه تا یک کیلوگرم بوده و بیشترین وزنی که سازه می تواند تحمل کند معیار برتری خواهد بود اما در گرایش راندمانی، بیشترین وزنی که سازه می تواند تحمل کند بر وزن سازه تقسیم شده و عدد راندمان به دست می آید و داوران با توجه به میزان عدد راندمان تصمیم گیری می کنند.

نوری نژاد افزود: تعداد سازه های شرکت داده شده در بخش سنگین 50 و در بخش راندمانی 105مورد بود که در نهایت به سه تیم برتر در هر گروه جوایزی اهدا گردید.

مراسم اختتامیه این دوره از رقابت ها، عصر روز سه شنبه برگزار شده و تیم های برتر معرفی گردیده و نفرات اول تا سوم موفق به دریافت لوح تقدیر و جوایز نقدی 2، 5/1 و 1 میلیون تومانی شدند.

در بخشی دیگررییس کمیته علمی مسابقات، مسابقات سازه های ماکارونی دانشگاه زنجان را از معتبرترین مسابقات در سطح کشور عنوان کرده و افزود: این مسابقات تغییرات خوبی نسبت به گذشته داشته و نمونه بارز آن، شرکت سازه ای با بالاترین وزن موجود در گرایش سنگین و حضور 120 تیم در این دوره می باشد.

وی با تشکر از عوامل اجرایی، اظهار داشت تمامی مراحل اجرایی که از آبان ماه 1391 آغاز شد،  توسط دانشجویان دانشگاه و انجمن علمی عمران انجام شده و رزومه ای بزرگ در کارنامه این انجمن می باشد.

 در انتها تیم های برتر به شرح زیر معرفی گردیدند:

رتبه های برتر بخش سنگین:

مقام اول: تیم رنگین کمان از دانشگاه آزاد شهرکرد با رکورد 557.4کیلوگرم

(حذف) تیم زلزله از دانشگاه آزاد شهرکرد با رکورد 507 کیلوگرم

(حذف) تیم زلزله از دانشگاه آزاد شهرکرد با رکورد 495 کیلوگرم

رتبه دوم: تیم معماران پایا از دانشگاه خاوران مشهد با رکورد 397.64کیلوگرم

رتبه سوم: تیم "T.E.A.1" از دانشگاه علم و فن ارومیه با رکورد 397.6 کیلوگرم

قابل ذکر است چون از هر دانشگاه فقط یک تیم می توانست مقام بیاورد و تیم زلزله با رنگین کمان هم دانشگاهی بود، هر دو تیم زلزله حذف شدند.

رتبه های برتر بخش راندمانی (سازه های سبک):

مقام اول: تیم "tornado" از دانشگاه اشراق بجنورد با راندمان 562.5

رتبه دوم: تیم "T.E.A.1" از دانشگاه علم و فن ارومیه با راندمان 527.5

رتبه سوم: تیم"T.E.A.2" از موسسه خوران مشهد با راندمان 485.9

 /ع

 

برچسب ها: اختتامیه ، سازه ، ماکارونی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.