صدور بیش از 24 هزار پروانه ساختمانی/ منطقه 8 بالاترین آمار صدور پروانه

مدیر کل تدوین ضوابط، نظارت و صدور پروانه شهرداری تهران گفت: ازابتدای سال جاری 24 هزار و 810 پروانه برای بیش از 35 میلیون مترمربع مساحت صادر شده است.

طبقی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، گفت: طی 10 ماهه سال 91 برای بیش از 35 میلیون مترمربع مساحت 24 هزار و 801 پروانه ساختمانی ها صادر شده که این تعداد در مدت مشابه سال گذشته 25 هزار و 660 پروانه بوده است.
وی با اشاره به کاهش تعداد صدور پروانه نسبت به سال گذشته عنوان کرد: سال 90 نسبت به سال های پیشین در بحث صدور پروانه رکوردار بوده است و کاهش چند درصدی امسال را می توان ناشی از افزایش قیمت مصالح ساختمانی و ملکی دانست البته اجرای طرح تفصیلی هم از ابتدای سال با توجه به مغایرت هایی که داشته در این امر بی تأثیر نبوده است.
وی همچنین متراژ پروانه های صادر شده سال جاری را بیش از 35 میلیون مترمربع عنوان کرد و افزود: این رقم نسبت به سال گذشته بیش از 6 میلیون مترمربع افزایش داشته که نشان از اجرای پروژه های بزرگ شهری دارد.
طبقی ادامه داد: با توجه به اینکه امسال اولین سال اجرای طرح تفصیلی بود این طرح با مغایرت هایی مواجه شد که مراحل پالایش آن طی  می شود و تاکنون 70 درصد مغایرت ها برطرف شده و از سال آینده یک طرح یکپارچه در اختیار شهروندان قرار می گیرد.
وی با بیان این مطلب که مناطق 5 و 8 و 15 بیشترین تعداد صدور پروانه را به خود اختصاص داده اند.
اضافه کرد: منطقه 8 با صدور یک هزار و 987 پروانه ساختمانی بیشترین و منطقه 21 با صدور 420 پروانه کمترین آمار را داشته اند.
مدیر کل تدوین ضوابط، نظارت و صدور پروانه شهرداری تهران در پایان تعداد واحدهای مفید مسکونی را 202 هزار و 486 واحد عنوان کرد که نسبت به سال گذشته افزایش داشته است./ف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار