گفت وگوی اکسپرس با پسر بن لادن

هفته نامه اکسپرس، این هفته گفت‌وگوی جالبی با یکی از پسرهای اسامه بن لادن، رهبرپیشین القاعده دارد.

به گزارش گروه وبگردي باشگاه خبرنگاران ؛ این مجله در مطلبی با عنوان «بن لادن معمار» به زندگی تجاری او و خانواده اش می پردازد.

در مطلب هفته نامه اکسپرس آمده است: «در دوحه- پایتخت قطر، "عمر" توانست اسامه را فراموش کند. چهارمین پسر تروریست سابق و کسی که بیش از هر انسانی روی زمین برای یافتنش جست‌وجو شده، با موفقیت در کار خود توانسته نام اسامه بن لادن را از خود جدا کند.»
همچنین با نزدیکی به خانواده سلطنتی، او توانسته مسئولیت ساخت اغلب ساختمان‌هایی که در امارات بنا می‌شود را به عهده بگیرد.

در این مطلب می‌خوانیم: «وقتی به دیدارش رفتیم، لباس سنتی قطری به تن داشت، در دفتر کارش در طبقه بیست و پنجم نزدیک پنجره ایستاده بود و به یکی از معدود ساختمان‌هایی خیره شده بود که هنوز به شکل برج درنیامده است.»

اما عمر نخستین فرد از این خانواده نیست که به ساختمان‌سازی روی آورده است. پدر بزرگ عمر- محمد بن عوض بن لادن، که سال ۱۹۰۸ در یمن به دنیا آمده هم شرکتی با نام "گروه بن لادن سعودی" در سال ۱۹۳۰ تأسیس کرده و به وسیله ارتباط با خانواده سلطنتی سعودی آن را توسعه داده و از سوی این خانواده توانسته مسئولیت تعمیر و بازسازی مسجد مدینه و سپس مکه را به عهده بگیرد.

بعد از مرگش، این شرکت پابرجا می‌ماند و کار خود را به شکل دیگری ادامه می‌دهد تا امروز که "گروه بن لادن سعودی" در جده مشغول ساخت بلندترین برج جهان است.

عمر، در این گفت‌وگو در حالی که در صندلی چرم سیاه خود لم داده و با اشاره دست سفارش چای می‌دهد، به خبرنگار این مجله می‌گوید که شرکتی که اکنون در قطر دارد از دو سال پیش شروع به کار کرده اما پیش از آن زمینه انجام پروژه‌هایی به قیمت ۸۰۰ میلیون یورو آماده شده است. پروژه‌هایی چون احداث پل، خطوط راه آهن، تونل و ...‎

بعد از مرگ محمد بن لادن، ثروت چند میلیارد دلاری او بین ۵۴ فرزندش تقسیم می‌شود، اسامه که مشغول فعالیت‌های دیگری بوده، کار پدر را ادامه نمی دهد اما چهارمین پسر او، عمر، بعدها به تنهایی و بدون حمایت فامیل و خانواده شرکتی ساختمانی در قطر تأسیس می‌کند.

او به مجله اکسپرس می‌گوید: «پدرم برای من همیشه، پدرم باقی می‌ماند، این مربوط به احساسات شخصی من است، اما جدا از این من در مورد حوادث تروریستی که پدرم مسئولش شناخته شده هم نظرات مستقلی دارم؛ در واقع من یک آدم صلح طلب هستم.»

عمر ادامه می‌دهد: «من سومین نسل از این خانواده هستم که کار ساختمان‌سازی را ادامه می‌دهم و به داشتن این نام خانوادگی احترام برانگیز افتخار می‌کنم. موضوع پدرم هم امر مجزائی است.»
 
منبع: انتخاب
برچسب ها: بن لادن ، اکسپرس ، پسر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار