سردار ساجدی نیا در جمع خبرنگاران مطرح کرد؛

اسباب کشی در ایام عید ممنوع است / دستگیری عمده فروشان مواد محترقه

فرمانده انتظامی تهران بزرگ گفت: در ایام عید اسباب کشی منازل ممنوع است مگر شهرونداني كه از کلانتری مجوز داشته باشند.

به گزارش خبرنگار اجتماعي باشگاه خبرنگاران، سردار ساجدی نیا صبح امروز در ستاد فرماندهی تهران بزرگ در جمع خبرنگاران گفت: برنامه های پایانی سال جاری به دو بخش تقسیم می شود که قسمت اول از 15 اسفند تا 30 اسفند بوده و قسمت دوم از یکم فروردین تا 15 فروردین سال آینده است.

فرماندهی انتظامی تهران بزرگ گفت: نخستین اقدام پلیس پیشگیری بوده که با مستقر کردن اکثریت نيرو در تمام مراکز تجاری، اقتصادی و بازار و مراکز بهاره امنیت را برای هموطنان ايجاد مي كند.

این مقام ارشد انتظامی افزود: بحث دیگر ما طرح کنترل مجرمین سابقه دار در سطح شهر است که این امر درایام پایانی سال جاری به صورت ویژه به اجرا در می آید.

وی تاکید کرد: مسئله دیگر استقرار 250 ایستگاه پلیس به شهر تهران علاوه بر 150 ایستگاه فعلی است که این موضوع در سال های گذشته با استقبال شهروندان در خصوص ایجاد امنیت روبرو بوده است.

سردار ساجدی نیا گفت: پلیس در ایام عید به صورت شبانه روزی فعال و پاسخگوی تلفن 110 است.

این مقام ارشد انتظامی ابراز داشت: همچنین پلیس با استقرار بیشتر نیروها در پایانه های شهری می کوشد تا امنیت را برای مسافران و کسانی که قصد سفر دارند افزایش دهد و مجرمان را از هر گونه فعالیت منع سازد.

وی ادامه داد: حضور نیروها در سازمان ها بخصوص بانک ها نیز به طور جدی دنبال می شود و نیروهای گشت پلیس تهران بزرگ به صورت پی در پی به این مراکز سرکشی خواهند داشت.

سردار ساجدی نیا در مورد اقدامات پلیس آگاهی تهران بزرگ گفت: عوامل پلیس آگاهی تهران بزرگ به طور نامحسوس در ایستگاه های مترو و اتوبوس حضور پر رنگ تری خواهند داشت که در خصوص مبارزه با کیف قاپی و جیب بری مبارزه موثری خواهند داشت.

رئیس فرماندهی انتظامی تهران بزرگ ادامه داد: پلیس آگاهی روزانه خدمات رسان شهروندان پایتخت نشین در خصوص ارایه عدم سوء پیشینه به هموطنان است و همچنین اقدام دیگر پلیس آگاهی پوشش کنترل مجرمان آزاد شده است که به زندان ها برنگشته اند و همچنین سارقانی که پرونده سنگینی دارند.

این مقام ارشد انتظامی در ادامه اظهار داشت: بحث دیگری که مورد تایید پلیس پایتخت است اخذ اجازه و دستور از کلانتری ها مربوط به اسباب کشی در ایام عید است که چنانچه این مجوز از سوی کلانتری ها صادر نشود با افرادی که حمل و نقل اثاثیه منزل و یا هر گونه وسایلی دیگری را حمل و نقل می کنند برخورد می شود.

سردار ساجدی نیا در خصوص صدور گذرنامه گفت: ماموران گذرنامه در دفاتر پلیس + 10 فعالیت خود جهت خدمات رسانی بیشتر به شهروندان تا ساعت 4 هر روز افزایش داده اند.

وی درباره محدودیت های ترافیکی در ایام عید گفت: با تقسیم بندی های کلی صورت گرفته پلیس تهران بزرگ سعی کرده تا با ایجاد تسهیلات موثر از میزان محدودیت های شهر تهران برای سهولت در تردد شهروندان بکاهد.

سردار ساجدی نیا ضمن اشاره به هماهنگی های لازم در خصوص پنجشنبه آخر سال و استقرار نیروهای بیشتر در جاده بهشت زهرا گفت: در این خصوص با همکاری لازم از سوی شرکت های اتوبوس رانی و تاکسیرانی در تلاش هستیم تا تردد را در آن محور برای هموطنان سهل کنیم.

سردار ساجدی نیا در پایان خاطر نشان کرد: پلیس با کسانی که مواد محترقه دست ساز تهیه می کنند برخورد می کند و پرونده شان را به مقام قضایی ارجاع می دهد و همچنین تا حال حاضر چندین عمده فروش توزیع مواد محترقه راشناسایی و دستگیر كرده است.

گفتنی است، در چند هفته گذشته شاهد چندین آتش سوزی در خصوص مواد محترقه در منازل بودیم که امیدواریم هموطنان پایتخت نشین و والدین گرامی با آگاهی کامل از خطرات ناشی از استفاده از این مواد فرزندان خود را از این فعالیت منع کنند./ز

برچسب ها: بحث ، کنترل ، شهروندان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار