اراک/

پرهیز از رفتارهای خطرناك در شب چهارشنبه آخر سال ضروری است

رییس مركز اورژانس و فوریت های پزشكی استان مركزی گفت: پرهیز از رفتارهای خطرناك و بازی با مواد محترقه غیر مجاز در شب چهارشنبه آخر سال ضروری است.

فراهانی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک افزود: بر اساس آمار موجود 83 درصد از آسیب دیدگان آیین چهارشنبه سوری پارسال در استان مركزی در حین بازی با مواد محترقه مصدوم شده اند و بیش از 90 درصد آنان نوجوان و دانش آموز بوده اند.

وی اظهار كرد: 31 درصد مصدومان چهارشنبه سوری پارسال از ناحیه چشم، 27 و هفت دهم درصد از ناحیه دست دچار آسیب شده اند كه معلولیت ناشی از آن با دامنه وسیع تمامی عمر با آنان است.

رییس مركز اورژانس و فوریت های پزشكی استان مركزی ادامه داد: همكاری نهادهای آموزشی و رسانه ها در آگاهی دادن به مردم در خصوص خطرات بازی با آتش و مواد منفجره در چهارشنبه پایان سال و پیشگیری بسیار با اهمیت است.

دكتر فراهانی تصریح كرد: آشنایی مردم با كمك های اولیه برای حادثه دیدگان احتمالی با مواد محترقه و توصیه های ایمنی از موضوعاتی است كه باید با جدیت از سوی نهادهای مسوول دنبال شود.

وی اظهار كرد: مركز فوریت های پزشكی استان مركزی از هم اكنون با پیش بینی تیم های درمانی و آمبولانس برای چهارشنبه پایان سال به صورت آماده باش است./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.