تهران میزبان ورزای نفت و انرژی کشورهای اکو

همزمان با برگزاری سومین کنفرانس وزیران انرژی کشورهای عضو اکو و سفر وزیران نفت و انرژی ۹ کشور به تهران، دور جدید مذاکرات نفت و گاز ایران - ترکیه آغاز می‌شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، سومین کنفرانس وزیران انرژی کشورهای عضو اکو با حضور ایران و وزیران نفت و انرژی ۹ کشور جهان به میزبانی تهران ۱۴ تا ۱۶ اسفندماه سالجاری برگزار مي شود.

وزارت نفت ایجاد چارچوب جدید همکاری‌های منطقه‌ای انرژی، تبادل تجربیات و آموزش‌های تخصصی صنعت نفت و گاز به منطقه اکو، گسترش تجارت آزاد منطقه‌ای انرژی میان کشورهای اکو و تسهیل تبادل انرژی میان آنها را از مهمترین محورهای برگزای نشست تهران اعلام کرده است.

برای زمستان سالجاری ایران به طور متوسط روزانه ۲۶ تا ۳۰ میلیون مترمکعب گاز طبیعی به ترکیه صادر کرده است و حتی با کاهش شدید دمای در این کشور همسایه حجم صادرات گاز از مرز ۳۱.۵ میلیون مترمکعب در روز هم گذشته است.

افزایش پایدایر در روند صادرات گاز ایران به ترکیه با وجود سرمای شدید هوا و کاهش واردات گاز ایران از ترکمنستان، موجب شده است که تانر ایلیدیز وزیر انرژی ترکیه با وجود افزایش فشارهای بین المللی خواستار ادامه واردات گاز از ایران باشد.

لازم به ذکر است؛ در اين نشست وزیر نفت ایران، وزیران نفت و انرژی کشورهای ترکیه، پاکستان، افغانستان، قرقیزستان، قزاقستان، آذربایجان، ازبکستان، ترکمنستان و تاجیکستان در این گردهمایی سه روزه در تهران مشارکت خواهند کرد./ر
برچسب ها: نفت ، انرژی ، کنفرانس ، مذاکره ، اکو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار