تعجب "بن افلک" از حرکت "میشل اوباما"/هزینه ساخت "آرگو" مطابق با ساخت 3 فیلم فاخر فارابی است

یک منتقد سینما بیان کرد: هزینه ای که برای ساخت فیلم سینمایی "آرگو" صرف شده هزینه ای مطابق با ساخت 3 فیلم فاخر فارابی است.

مجتبی اردشیری منتقد سینما در گفتگو با خبرنگار حوزه سینما باشگاه خبرنگاران گفت: ما با فیلمنامه ای مواجه هستیم که نمی تواند یک گرته برداری از واقعیت باشد.
اردشیری افزود: نویسنده برای بیشتر داستانی کردن موقعیت هایش سعی کرده با هجو، سیاه نمایی و دورغ پردازی حادثه ای که در سال 1358 در ایران به وقوع پیوسته بود را به تصویر بکشد.
این منتقد ادامه داد: در این که "آرگو" سیاه نمایی های بسیاری دارد شکی نیست اما نکته ای قابل توجه که بسیاری از منتقدان سینمای غرب و حتی برخی از عوامل فیلم هم به طور غیر مستقیم به آن اذعان داشته اند این است که وقتی بزرگترین جایزه سینمای جهان مهمترین جایزه اش را که به عنوان بهترین فیلم است به "آرگو" اطلاق می کند باز هم شایبه سیاسی بودن آن پیش می آید.
اردشیری افزود: اینکه در کنار حضور فیلم های قدرتمند از کارگردانان بزرگتر از بن افلک این فیلم موفق می شود اسکار را از آن خودش کند و در طی اقدام بی سابقه برای این اسکار همسر باراک اوباما آن را اعلام می کند نکته ای است که حتی خود کارگردان فیلم را متعجب کرد.
اردشیری به قوام های ساختاری این فیلمن اشاره کرد و گفت: "آرگو" در ادامه سیاست های ضد ایرانی ساخته شده است، اما تمام مشکل آن در فیلمنامه اش است که این قدر غیرمعمول خواسته جامعه ایران را سیاه نشان دهد.
این منتقد در پاسخ به اینکه چرا تاکنون برای مقابله با دشمن به ساخت چنین فیلم هایی نپرداخته ایم، اظهار داشت: اولا ما زیرساخته ای فرهنگی لازم را برای تولید و اکران بین المللی این آثار نداریم هزینه ای که برای آرگو صرف شده هزینه ای مطابق با ساخت سه  فیلم فاخر فارابی است در حالی که ما برای ساخت پروژه لاله که 5 میلیارد هزینه داشت نتوانستیم به یک اجماع برسیم./ي2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار