رحماني‌فضلي در چهارمين همايش سالانه مديران ديوان محاسبات کشور:

اهداف ديوان محاسبات در راستاي عمل به منويات رهبر انقلاب محقق شده است

رئيس ديوان محاسبات کشور گفت: موارد واخواهي در اين ديوان به شدت کاهش يافته و اهداف آن در راستاي منويات مقام معظم رهبري و ارائه گزارش‌هاي سه‌ماهه به مجلس محقق شده است.

به گزارش خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران عبدالرضا رحماني‌فضلي رئيس ديوان محاسبات کشور صبح امروز(يكشنبه) در مراسم افتتاحيه چهارمين همايش سالانه مديران ديوان محاسبات کشور با بيان اينكه ديوان محاسبات كشور در جهت کمک به دستگاه‌هاي اجرايي بر قوانيني که مجلس تصويب مي‌کند نظارت داشته تا قوانين به درستي اجرا و محقق شوند، گفت: در اين راستا سياست اصلي ديوان محاسبات سياست پيشگيرانه است چرا که نفس برخورد و مقابله نمي‌تواند هدف اصلي قانونگذار باشد.

وي در ادامه با بيان اينكه تفريغ بودجه بايد به‌موقع تحويل مجلس داده شود، افزود: ضروري است در اين زمينه سياست پيشگيرانه دنبال و از جنجالي و تبليغاتي‌کردن اطلاعات ديوان محاسبات پرهيز شود.

رحماني فضلي همچنين تصريح کرد: ديوان محاسبات با ارائه گزارش‌هاي سه‌ماهه، تشکيل کميته‌هاي تخصصي با مشارکت دستگاههاي اجرايي، آموزش و نشست‌هاي مشترک با اين دستگاهها علاوه بر اجراي طرح عظيم سنا اين مقوله را نهادينه کرده است.

رئيس ديوان محاسبات کشور با اشاره به بحث تفريغ بودجه اظهار داشت: ديوان محاسبات پنج سال متوالي است که تفريغ بودجه را قبل از بودجه سنواتي به مجلس تقديم کرده است در حالي که تفريغ امري مشکل است چرا که خود ديوان محاسبات بايد تفريغ را حسابرسي کند به عبارتي 500 هزار ميليارد تومان بودجه سال 90 بوده که با بودجه‌اي که دولت در اختيار ديوان قرار داده انطباق داده مي‌شود و همين امر دقت و توجه بسيار زيادي را مي‌طلبد ولي ديوان هيچگونه مشکلي با وجود اين مسائل در تفريغ بودجه نداشته است.

رحماني‌فضلي افزود: امسال حدود 3800 گزارش براي تفريغ بودجه تقديم مجلس شده است ضمن اينکه اين گزارش‌ها، گزارش‌هاي عملکرد بوده است و بودجه سال 90، 186 بند داشته که نسبت به سال 89 افزايش قابل توجهي داشته است.

رئيس ديوان محاسبات با اشاره به سياست‌هاي پيشگيرانه اين ديوان گفت: ديوان محاسبات براي اينکه از اطاله دادرسي و هزينه‌هاي سنگين آن جلوگيري کند در راستاي سياست‌هاي پيشگيرانه 43 درصد از موارد واخواهي را درمرحله ارسال به دادسرا، رفع واخواهي کرده است و لذا همراهي دستگاههاي اجرايي را با خود داشته است.

وي ادامه داد: تمام مديران بايد قبل از اينکه پرونده‌ها را به دادسرا ارسال کنند به دستگاه‌هاي اجرايي فرصت بدهند تا نظرات نهايي را اعلام کنند.

رئيس ديوان محاسبات با اشاره به بخشنامه مستندسازي که در ديوان مطرح شده است، خاطرنشان کرد: در ديوان محاسبات موارد واخواهي به شدت کاهش يافته و اهداف ديوان در راستاي منويات مقام معظم رهبري و ارائه گزارش‌هاي سه ماهه به مجلس محقق شده است.
انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار