خدمات برجسته تر و درخشان ايران به اتباع افغاني

مدير كل اداره امور اتباع و مهاجرين خارجي جمهوري اسلامي به اتباع خارجي به ويژه مهاجرين افغان ارائه مي كند افزود:اين خدمات به اذعان اتباع خارجي هر سال برجسته تر و درخشانتر مي شود.

 
به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران؛ عزيز كاظمي درهمايش مديران كل ادارات امور اتباع و مهاجرين خارجي استانهاي كشور در مشهد افزود: تلاشي كه براي بازگشت داوطلبانه مهاجرين افغان انجام مي شود اقدامي دوطرفه است و بطور قطع دولت افغانستان هم بايد در بازگشت داوطلبانه كمك كند.
 
وي گفت: هدف اصلي ما فراهم كردن زمينه بازگشت داوطلبانه مهاجرين به كشورشان و مشاركت آنان در بازسازي موطن و سرزمين خود است.
 
مديركل اداره امور اتباع و مهاجرين خارجي در وزارت كشور اظهار داشت: در برنامه پيشنهادي ايران براي بازگشت مهاجرين در سال آينده، كميسارياي ملل متحد در امور پناهندگان، جمهوري اسلامي ايران و دولت افغانستان هر يك بايد بخشي از كار را برعهده گرفته و انجام دهند.
 
وي گفت: اقدامي كه جمهوري اسلامي ايران در زمينه بازگشت مهاجرين بايد انجام دهد شناسايي افراد و توافق بر سر افرادي است كه بايد برگردند ضمن آنكه دولت افغانستان نيز تعهداتي در ايجاد شرايط زندگي مناسب از قبيل مسكن، بهداشت، آموزش و شغل دارد و كميسارياي ملل متحد در امور پناهندگان هم كمكهاي مالي را بايد انجام دهد كه به نظر مي رسد مشكلي در اين زمينه نداشته باشد.
 
كاظمي با اشاره به خدماتي كه جمهوري اسلامي به اتباع خارجي به ويژه مهاجرين افغان ارائه مي كند افزود: اين خدمات به اذعان اتباع خارجي هر سال برجسته تر و درخشانتر مي شود.
 
وي گفت: مسوولان بلندپايه نظام همواره بر مراعات شرايط اتباع خارجي به عنوان ميهمانان كشور تاكيد داشته اند و تاكنون نيز خدمات مختلفي در زمينه هاي آموزشي، بهداشتي، درماني و مهارت آموزي به آنان ارائه شده است.
 
او ادامه داد: 158 هزار افغان آسيب پذير به صورت رايگان زيرپوشش خدمات بيمه تكميلي قرار مي گيرند كه شامل زنان سرپرست خانوار، بيماران خاص و خانواده هاي آنان هستند.
 
وي اظهار داشت: ساير مهاجرين افغان براي بيمه تكميلي هر فرد بايد سالانه 900هزار ريال پرداخت كنند.
 
مديركل اداره امور اتباع و مهاجرين خارجي در وزارت كشور گفت: علاوه بر اين هم اكنون 15 هزار دانش آموخته افغان در ايران هستند و 11 هزار دانشجو و بيش از 300 هزار دانش آموز افغان در مراكز آموزش عالي و مدارس كشورمان تحصيل مي كنند.
 
کاظمي افزود: تمام افراد بازمانده از تحصيل خانواده مهاجرين نيز از آموزشهاي سوادآموزي برخوردار مي شوند.
 
وي همچنين با اشاره به برگزاري همايش مديران كل امور اتباع و مهاجرين خارجي در مشهد گفت: اين نشست به منظور جمع بندي عملكرد سال 1391 و بررسي وضعيت موجود اتباع خارجي در كشور برپا شده است.
 
كاظمي افزود: چگونگي خدمات سال آينده به مهاجرين خارجي و مشكلات و راهكارهاي پيشنهادي در اين زمينه نيز در اين همايش دو روزه مورد بحث و بررسي قرار مي گيرد./ل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار