درد و دل‌های پیشکسوت عرصه دوبلاژ

اسفندیار مهرتاش گفت: بیکاری و نبود امکانات برای فعالان هنر دوبله ما را سرگردان کرده است.

اسفندیار مهرتاش دوبلاژ پیشکسوت سینما در خصوص نبود فیلم های کافی برای دوبله در گفتگو با خبرنگار حوزه رادیو و تلویزیون باشگاه خبرنگاران گفت:  هر سال در سه ما آخر سال دوبلورها فرصتی را برای کارهای شخصی خود نداشته و به دلیل آثار بسیار برای دوبله از این استودیو به استودیوی دیگری می رفتند.


وی افزود: نمی دانم امسال چه اتفاقی افتاده که شاید من دو هفته یک بار به استودیوهای دوبلاژ بروم و یا برای دوبله اثری برای رسانه های تصویری دعوت به کار شوم.
مهرتاش با اشاره به حضور نیروهای جوان دوبلاژ گفت: مخالف حضور نیروهای جوان نیستم ولی توصیه من این است که فعالیت در دوبله را شغل دوم خود قرار دهند.
این پیشکسوت عرصه دوبله افزود:عاشقان این حرفه اگر سرمایه ای را دارند که معتقدم اول باید آن را به کار گرفته و بعد به دنبال علاقه خود بروند به هنر دوبله بیاورند.
وی ضمن ابراز نگرانی برای جوانان اظهار داشت: وضعیت اقتصادی و نبود امکانات کافی شاید باعث افسردگی نسل جوان این حرفه شود که امیدوارم قبل از ورود به این حرفه بیشتر به مزایا و امکانات آن فکر کنند.
مهرتاش با بیان این مطلب که کارمند شهرداری بیشتر از من حقوق می گیرد، ابراز داشت: حداقل کارمندان شهرداری سر ماه یک حقوق و مزایای ثابتی دارند و بعد از مرگشان هم شرمنده خانواده شان نمی شوند.
وی افزود: ما بیشتر اوقات به فکر آینده و نگران گذراندن امور زندگی خود هستیم و برای این مشکل هم راهی به نظرمان نمی رسد.
مهرتاش اظهار داشت: امثال من دیگر پا به سن گذاشته اند و فرصتی برای تغییر شغل و انتخاب دیگری ندارند که امیدوارم در سال نو اتفاقی برای همکاران من در دوبله و بقای این صنف بیفتید./ص
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار