یک کارشناس مطالعات تروریسم:

هیچ کشوری حاضر نیست امنیت ملی خود را با پذیرش عده‌ای‌ تروریست برهم زند

یک کارشناس مطالعات تروریسم گفت: نگاه غربی‌ها به منافقین به‌عنوان یک گروهک تروریستی باعث می‌شود که حاضر به پذیرش اعضای آنها نباشند، چراکه هیچ کشوری حاضر نیست امنیت ملی خود را با پذیرش عده‌ای‌ تروریست برهم زند.

"علی قاسمیان" در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران به بررسی آینده گروهک تروریستی منافقین پرداخته که متن آن در ذیل آمده است:

آینده سیاسی گروهک تروریستی منافقین در آمریکا و اروپا را چگونه می‌بینید؟

واقعیت این است، فرقی ندارد که منافقین در کجا باشند، چراکه چیزی تحت عنوان آینده سیاسی برای آنها باقی نمانده است.

 آنها فقط یک گروهک تروریستی هستند که در حال حاضر نیاز شدیدی به حمایت همه‌جانبه دارند تا بتوانند موجودیت خود را حفظ کنند.

منافقین در حال حاضر نیاز به حامی دیگری چون دیکتاتور سابق عراق دارند تا آنها را به خدمت بگیرد، آنها دقیقاً از زمانی که به دامان دیکتاتور سابق عراق پناه بردند کمترین شانس‌ خود را نیز از دست دادند. 

اعضای این تشکیلات تروریستی به خاطر اینکه سه دهه از سرکردگان خود وعده دروغ شنیده‌اند دیگر تمایلی به ماندن در اين تشکیلات مخوف ندارند، امروز سرکردگان این گروهک تروریستی حتی قادر به حفظ نیروهای خود نیز نیستند چه برسد به اینکه بتوانند برای آنها آینده‌ای سیاسی متصور شوند.

تحرکات سیاسی گروهک تروریستی منافقین که با پشتیبانی و همراهی برخی اعضای پارلمان‌های اروپایی همراه است با چه هدفی دنبال می‌شود؟

همان‌طور که قبلاً هم به این نکته اشاره شد، پایه و اساس حمایت برخی پارلمانترهای اروپایی از این گروهک تروریستی دریافت رشوه‌های کلان است و عمق و معنای سیاسی ندارد.

اما باید به این نکته نیز اشاره کرد که برخی از همین سیاستمداران آمریکایی به خاطر عدم شناخت از این گروهک تروریستی آنها را به‌عنوان گزینه‌ای برای فشار به نظام ایران می‌پندارند.

حال همین سیاستمداران ادعای حمایت از حقوق ملت ایران را نیز دارند، در حالی‌که فقط کمی آگاهی از نفرت مردم ایران از منافقین و سابقه اقدامات تروریستی این گروهک علیه مردم بی‌گناه کشورمان نشان می‌دهد که حمایت از گروهک تروریستی منافقین، هیچ سودی برای غرب نخواهد داشت.

اما در پس این حمایت‌های تبلیغاتی دو نکته نیز وجود دارد؛ اول اینکه غربی‌ها به منافقین به عنوان یک گروهک تروریست نگاه می‌کنند که می‌تواند برای اجرای اهداف تروریستی مورد استفاده قرار گیرد، همان‌طور که در طول 9 سال حضور نظامیان آمریکایی در عراق این استفاده از این گروهک تروریستی در این کشور انجام شد.

دوم اینکه؛ همین نگاه غربی‌ها به عنوان یک گروهک تروریستی به منافقین باعث می‌شود که حاضر به پذیرش اعضای آنها نباشند، چراکه به هر حال هیچ کشوری حاضر نیست امنیت ملی خود را با پذیرش عده‌ای‌ تروریست برهم زند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار